fallback

SUV все още не могат да убият останалите коли

В Европа и друти региони се отчита ръст на продажбите на традиционните автомобили

През последните години все по-силно се разпространява мнението, че кросоувърите и SUV са върхът. Да, те доминират на пазара в САЩ, например, но като цяло по света нещата са различни. Стандартните автомобили все още се търсят, при това сериозно, като пазарите са пълни с много и разнообразни предложения.

Данните за продажбите през първата половина на 2024 г. доказват тази теза. В Европа само три кросоувъра са попаднали в топ 10 на най-продаваните модели до юни. А в първата тройка са само автомобили (ако може така да наречем колите извън SUV и кросоувъри). Според JATO Dynamics на първо място е Dacia Sandero със 143 596 бройки, следвана от Volkswagen Golf със 126 993 единици и Renault Clio със 114 623 единици. VW T-Roc е най-високо класираният SUV, завършвайки на четвърто място, малко пред Peugeot 208.

Топ 25 по продажби в Европа

1. Dacia Sandero - 143 596 бройки (+16%)

2. Volkswagen Golf - 126 993 (+43%)

3. Renault Clio - 114 623 (+15%)

4. Volkswagen T-Roc - 111 381 (0%)

5. Peugeot 208 - 107 097 (+1%)

6. Skoda Octavia - 102 945 (+25%)

7. Citroen C3 - 102 304 (+25%)

8. Tesla Model Y - 101 181 (-26%)

9. Toyota Yaris Cross - 99 694 (+3%)

10. Toyota Yaris - 93 576 (+10%)

11. Peugeot 2008 - 93 436 (+11%)

12. Dacia Duster - 89 435 (+3%)

13. Kia Sportage - 87 164 (+13%)

14. Opel / Vauxhall Corsa - 87 102 (-18%)

15. Ford Puma - 83 972 (+9%)

16. Nissan Qashqai - 82 816 (+13%)

17. Hyundai Tucson - 80 948 (-2%)

18. Renault Captur - 80 778 (+4%)

19. Fiat Panda - 76 450 (+25%)

20. Volkswagen - Tiguan 74 675 (0%)

21. Fiat / Abarth 500 - 72 026 (-20%)

22. Toyota Corolla - 70 701 (+15%)

23. Audi A3 - 70 149 (+15%)

24. Volkswagen Polo - 67 125 (+3%)

25. Volkswagen T-Cross - 62 225 (+8%)

Прави впечатление само, че много автомобили записват двуцифрен ръст, но и голямото разнообразие от модели. Но един забележителен модел липсва от топ 25. Това е Fiesta, която Ford необяснимо уби миналата година. Focus също ще изчезне през 2025 г. Двата модела следват смъртта на Mondeo (Fusion в САЩ) преди няколко години.

Разбира се, в света има нещо повече от европейския континент. Китай е най-големият автомобилен пазар в света, като именно седанът беше най-популярният модел през първата половина на 2024 г. Данни за продажбите, събрани от Китайската асоциация на производителите на автомобили, показва, че седанът BYD Qin Plus изпреварва Tesla Модел Y и кросоувърите BYD Song Plus. Хечбекът BYD Seagull завърши четвърти, а седаните Nissan Sylphy и VW Lavida са съответно пети и шести.

Данните от индустрията в Индия показват, че три от петте най-популярни модели на пазара в началото на 2024 г. са били автомобили. Хечбековете Maruti Wagon R и Baleno завършиха втори и трети, следвани от седана Maruti Dzire на четвърто място. Лидер е Tata Punch.

Дори на гладен за SUV и пикапи пазар като САЩ, в Топ 10 по продажби тази година попадат Toyota Camry, Honda Civic и Toyota Corolla. И това също показва, че стандартните автомобили все още имат бъдеше. Да, факт е, че много модели бяха премахнати в последно време, но пък също така е факт, че SUV-овете все още не са спечелили напълно битката. И вероятно няма да я спечелят.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    хубаво е, че все още има разнообразие
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Единственото предимство на СУВ-четата е лесното влизане и излизане. Другото всичкото е разход - по-големи колелета, по-лоша аеродинамика, а от там и по-висок разход, по-нестабилно пътно поведение. Ама хората искат да са кат американци - с големи жипки. Естествено при нас има предимства от по-големите колелета. Може да се минава през по-дълбоки дупки. Ама аз съм в града, тъй че с дупките вече няма проблеми.
  • #19
    Е ( преди 2 месеца )
    Както обикновено против сув са главно скъсаните, които нямат, не могат да си ги позволят, карат някакъв дъргел дърт на газ и правят сметка на парите на другите. Останалите си ги харесват и карат. Нехаресващите ще ги харесат, ама трябва още някоя година да остареят сув-четата да им влязат в ценовия диапазон на завистливите ***.
  • #18
    До 15 ( преди 2 месеца )
    Вземи си ван и освен височината за главата, няма да има нужда да си вдигаш кракът високо, за да се качиш, т.е. още по-удобно. Обаче вановете не са "джипки" и не впечатляват, поради което ги убиха. Така че тези приказки за удобството на "джипките" ги разправяйте някъде другаде.
  • #17
    raiders ( преди 2 месеца )
    Каквото се търси, това се продава. И на мен не ми харесват джипките, ама си купих точно такава. За тези пари няма комби или хеч с тези параметри вътре и багажник 480л... да не ми харесва високото място на шофьора, но пък се свиква и всичко друго е добре. Няма никакви спортни наченки, но с тези 3 цил. толкова. Поне е икономична в града, където 90% я карам. Жалко, че не си взех електричка, но другият път.
  • #16
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На цената на седан, комби, хеч, да, макар с компромис с повишения разход и по нестабилното пътно поведение. Сма с тея понадути цени :)
  • #15
    Някой ( преди 2 месеца )
    Веднъж седнеш ли на високо, няма връщане надолу. Високото седене си е високо. Главата ти е почти на същата височина каквато и ако си изправен отвън. А, извинявай, ама това сгъване и превиване за да седнеш почти на асфалта или на 2 педи от него, НЕ, мерси. Има много хора на които е трудно да се прегънат, да не говорим за възрастни хора, дори за нашите родители, баби и дядовци. Когато си хлапак ти е лесно и не мислиш за това. А също така българите сме доста закостенели и не приемаме лесно новото ...
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е та за сходна ламарина ще изклинчат бая повече пари от колкото от седан и хечбек. А и си е друго, се едно си яхнал гоуемата метла.
  • #13
    Чук ( преди 2 месеца )
    Продто СУВ е повдигнато комби за балъци к бунаци с 30% по скъпо
  • #12
    Ганчовец ( преди 2 месеца )
    това с кросоувърите и тъпите сувове е една голяма простотия. нищо екологично няма в тях. няма как нещо, което е по неаеродинамично да е по-добре, просто няма.
fallback
Последни