България дълго оставаше встрани от прословутото китайско автомобилно нашествие в Европа, но през следващите няколко месеца то ще достигне и до тукашния пазар, при това - с впечатляващ мащаб. Най-малко шест нови китайски марки се подготвят за български дебют, научи Automedia.bg, като това включва BYD, най-големия световен производител на електрифицирани автомобили, и Omoda, най-агресивната марка от Китай на европейския пазар напоследък.
BYD и Omoda - двете китайски марки с най-агресивни планове за Европа, до броени месеци ще стъпят и в България, научи Automedia.bg от надеждни източници
От няколко независими източника разбираме, че BYD вече активно преговаря с бъдещите си вносители в България, макар за момента да не направен окончателният избор кои ще са те. Единият вариант е вносител у нас да е гръцката група Sfakianakis, която през пролетта бе обявена като официален представител на BYD в южната ни съседка. Sfakianakis е представена и на нашия пазар като собственик на "Миркат", вносителя на Suzuki в България. В официално медийно съобщение за преговори с BYD намекна и "Чайна Мотор Къмпани", част от групата "Ауто Юнион".
Китайските марки в България - кой кой е? (ГАЛЕРИЯ):
Автомобилна марка, родена от джойнт-венчър между Seres Group и Dongfeng, но сега вече Seres има пълния контрол върху нея. Компанията има два завода в Хубей и два в Чонкин, и специализира основно в по-достъпни модели с конвенционално задвижване. У нас се внася от "Чайна Мотор Къмпани". За първите осем месеца на годината са регистрирани общо 125 броя DFSK. На Софийския автосалон се очакват българските премиери на два нови модела, включително 7-местен плъг-ин хибрид.