Електрическите автомобили далеч не са първия избор за повечето европейци в момента, които все още предпочитат традиционните двигатели с вътрешно горене. Норвегия и Швеция са сред малкото държави в Европа, където активно се продават електрически превозни средства, но това не спира производителите да рекламират други видове превозни средства.
Самите автомобилни компании избягват да се фокусират върху двигателите с вътрешно горене, осъзнавайки, че бизнес-моделът им се променя. Властите в Хага обаче стигнаха още по-далеч, като обявиха, че от 1 януари 2025 г. градът ще стане първият в света, който ще забрани рекламата на всякакви продукти, свързани с изкопаеми горива.
Следващата година, когато посетите този град в Нидерландия, няма да видите автобусни спирки, билбордове или улични щандове, рекламиращи автомобили с ДВГ или авиокомпании, обещаващи перфектната почивка в чужбина. Това доста радикално решение крие значителни рискове, включително големи съдебни дела, тъй като тази забрана е само общинска норма, която не е подкрепена от националното законодателство.
Инициаторите на тази мярка твърдят, че са наясно с рисковете, но в същото време гледат на това като на „възпитателен момент“ за обществото. Много експерти обаче смятат, че подобни забрани в борбата с климатичните промени пряко нарушават свободата на словото на рекламодателите.