fallback

Продажбите на електромобили в света продължават да растат

През август се отчита 20% ръст на EV и PHEV спрямо миналата година

Продажбите на изцяло електрически (EV) и plug-in хибридни превозни средства (PHEV) продължават да нарастват през август 2024 г., като увеличението на годишна база е 20%. Това е подпомогнато от рекордния ръст на продажбите в Китай, въпреки спада на търсенето в Европа с 33%, се посочва в изследване на компанията Rho Motion.

Анализаторите прогнозират, че продажбите на електрически превозни средства в Китай - най-големият пазар в света, ще нараснат с една трета спрямо миналата година - до 10,5 милиона автомобила. В същото време продажбите в Европа ще останат на нивото от миналата година - около 3,1 милиона единици.

Търсенето на електрически превозни средства се забави през последните месеци след години на бърз растеж. Много потребители сега чакат по-достъпни модели или избират хибридни алтернативи, принуждавайки производителите на автомобили да преразгледат своите планове за електрификация.

През август продажбите на електрически превозни средства, включително изцяло електрически модели и plug-in хибриди, са достигнали 1,47 милиона в световен мащаб. В Китай търсенето се е увеличило с 42%, което води до рекордни продажби на повече от един милион автомобила. В САЩ и Канада продажбите са нараснали с 8% - до 160 000 автомобила.

Ситуацията в Европа обаче е коренно различна - продажбите от началото на годината намаляват с 4%, главно поради спад от 23% в Германия, който свързан с премахването на държавните субсидии.

fallback
  • #10
    До 7 ( преди 3 месеца )
    "Който си МИСЛИ, че човечеството ще се върне към допотопния ДВГ ... и т.н. значи, че просто НЕ МИСЛИ ;)" очевидно не знаеш с какви индивиди си имаш работа. За тях е изключително трудно до невъзможно да изМИСЛЯТ на коя от стоте зарядни станции да спрат за 370 км до морето. Това е главната им опорна точка - не искат да МИСЛЯТ къде да я зареждат.. Втората опорна точка е - няма нужда от МИСЛЕНЕ, Toyota го е ИЗМИСЛИЛА, вие просто купувайте за да не МИСЛИТЕ. И да слушате Акио Тойода - Мислителя!
  • #9
    Логично ( преди 3 месеца )
    "анонимен ( преди 1 час )Растат продажбите на хибридите.Защо слагат електрички и хибриди заедно? За да имат ръст електричките." Ами то при положение че повечето продажби се в Китай, дори най-евтините електромобили дето са колкото куфар и голяма част от хибридите имат по-голям пробег и по-бързо зареждане отколкото някой европейски чисти електромобили. Недей се подлъгва по плъгин хибридите на японците с 40 км пробег, колкото да излъжат регулаторите за емисиите и да вземат субсидиите без зор
  • #8
    Машина на времето ( преди 3 месеца )
    "Продажбите на електромобили в света ПРОДЪЛЖАВАТ да растат" в паралелна реалност ли попаднах или в машина на времето? От началото на годината всички новини бяха за сривове и спадове на продажбите на електромобили. А сега изведнъж продажбите ПРОДЪЛЖАВАТ да растат, все едно никога не са спирали? Недейте така бе лоши хора, развалихте мантрите на антиелектриците, които ВЯРВАТ, на Акио Тойода, че модата на електромобилите вече е отминала и хората не ги искат, а за следващите векове максимум 30% дя
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Eлектричките като цяло си растат. Просто има неритмичност, породена от различни фактори. Който си мисли, че човечеството ще се върне към допотопния ДВГ с неговия смешен КПД и 1001 усложнения като съединител, скоростна кутия, сериозно отделяне на газове и топлина, често обслужване и т.н. значи, че просто не мисли ;)
  • #6
    Статистика ( преди 3 месеца )
    По статистически данни, всички антиелектрици са запомнили само тази част от новината "Ситуацията в Европа обаче е коренно различна - спад от 23% в Германия" и ще я повтарят като мантра до втръсване, заедно с опорната точка, че по света няма никакво търсене на електромобили, защото като погледнат през терасата не виждат нито един.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Европа скоро ще дръпне. В Плана на Драги декарбонизацита е втория приоритет, а транспорта го дават като най-големия замърсител с парникови газове. Тъй че скоро започва пак наливане в сектора. Той предлага по 800 милярда евро на година, тъй че поне 200 милярда ще отиват при фолксваген. (Въпреки, че Германия каза, че не подкрепя плана, ама явно им се струват малко 800 милярда на година)
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Африка не може да помогне много - там целия автомобилен пазар е под милион продажби годишно. Дори да са 100% на ток, няма да промени много.
  • #3
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Всички разчитат на Африка - имат слънце, имат ток, а някои африкански държави даже забраниха автомобилите с ДВГ. :) Винаги е нелепо да пишат така, както по-горе. Нека да добавят и тези ДВГ и така ще е по-добра статистиката, пък и който чете, ще може да сравни... ама няма да има плюнчене тук отдолу...
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Защото Китай така ги води в комплект - new energy vehicles. А без тяхната статистика цифрите ще са доста по-зле. Дори и там май плъгините дават по-големия ръст, а не електричките. На втория пазар в света - Европа има спад, а третия - САЩ е в застой. В момента извън Китай ръста идва от малки пазари които вероятно бързо ще се наситят.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Растат продажбите на хибридите.Защо слагат електрички и хибриди заедно? За да имат ръст електричките.
fallback
Последни