fallback

Съкращенията във VW започват с 6 завода през 2025

Компанията премахна гаранциите за запазване на работните места

Въпреки изявленията от последните дни на ръководството на Volkswagen, съкращения на работници в най-големия автомобилен производител все пак ще има. Компанията отмени редица трудови споразумения, в това число и гаранцията за запазване на работните честа до 2029 г. в шест германски завода.

Според Automotive News и агенция Reuters това означава, че съкращенията ще стартират още догодина, въпреки намеренията на профсъюзите и синдикатите да протестират. Volkswagen е принуден да прибегне до подобни мерки като част от плана за намаляване на разходите, докато се опитва да се бори с по-евтините азиатски конкуренти.

Ходът на Volkswagen следва изявленията на топ-мениджъри, че компанията може да затвори заводи на германска земя за първи път в своята 87-годишна история, което предизвика шок в световния автомобилен сектор и предизвика безпокойство на високо ниво в германското правителство.

„Трябва да позволим на Volkswagen AG да намали разходите в Германия до конкурентно ниво, за да инвестираме в нови технологии и нови продукти със собствени ресурси“, каза в изявление директорът по труда на компанията Гунар Килиан.

Ръководителят на работническия съвет на компанията Даниела Кавало обеща яростна съпротива срещу съкращенията и затварянето на фабрики, обвинявайки ръководството за проблемите на Volkswagen. Според синдиката IG Metall може да се обмисли преминаване към четиридневна работна седмица като алтернатива на закриването, както се е действало за намаляване на разходите през 90-те години.

Ако двете страни не постигнат споразумение до следващия юни, ще се стигне до интересно положение, тъй като ще влязат в сила трудовите споразумения от преди 1994 г. А това означава увеличение на заплатите на работниците (тези, които все пак ще останат) във въпросните 6 завода, допълнителни коледни възнаграждения и бонуси за извънреден труд. И това ще натовари разходите на компанията.

„Необходим е компромис, в противен случай VW ще може да продължи напред с принудителни съкращения от лятото на 2025 г., но в същото време незабавно ще се сблъска с огромни увеличения на разходите за всички, които остават“, категорични са от съвета на работниците.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всичко за бъдещето на Европа беше ясно още от момента в който Европа показа че не може да произвежда конглокентна потребителска електроника. Фактът че Европа не може да произведе собствени марки електронни компоненти е много показателен. Къде са европейските марки компютри, телевизори, телефони и мн др. Защо Европа не може да произвежда чипове, процесори, памети и др? Защо Европа не развива ядрената енергетика? Само Франция все още строи АЕЦ. Това са много важни въпроси!
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Европа навлиза в състояние на постоянна рецесия! Демографската криза и липсата на каквото и да било развитие и технологичен прогрес вече започват да дават резултати. Особено впечатление прави кризата в научните среди. Последните 20 години Европа не е произвела абсолютно никакви иновации. Никакви нови научни открития и никакви нови технологии. Това ще рефлектира много силно върху всички индустрии и цялото общество. Очертава се кризата да е много тежка и да продължи десетилетия.
fallback
Последни