fallback

Съкращенията във VW започват с 6 завода през 2025

Компанията премахна гаранциите за запазване на работните места

Въпреки изявленията от последните дни на ръководството на Volkswagen, съкращения на работници в най-големия автомобилен производител все пак ще има. Компанията отмени редица трудови споразумения, в това число и гаранцията за запазване на работните честа до 2029 г. в шест германски завода.

Според Automotive News и агенция Reuters това означава, че съкращенията ще стартират още догодина, въпреки намеренията на профсъюзите и синдикатите да протестират. Volkswagen е принуден да прибегне до подобни мерки като част от плана за намаляване на разходите, докато се опитва да се бори с по-евтините азиатски конкуренти.

Ходът на Volkswagen следва изявленията на топ-мениджъри, че компанията може да затвори заводи на германска земя за първи път в своята 87-годишна история, което предизвика шок в световния автомобилен сектор и предизвика безпокойство на високо ниво в германското правителство.

„Трябва да позволим на Volkswagen AG да намали разходите в Германия до конкурентно ниво, за да инвестираме в нови технологии и нови продукти със собствени ресурси“, каза в изявление директорът по труда на компанията Гунар Килиан.

Ръководителят на работническия съвет на компанията Даниела Кавало обеща яростна съпротива срещу съкращенията и затварянето на фабрики, обвинявайки ръководството за проблемите на Volkswagen. Според синдиката IG Metall може да се обмисли преминаване към четиридневна работна седмица като алтернатива на закриването, както се е действало за намаляване на разходите през 90-те години.

Ако двете страни не постигнат споразумение до следващия юни, ще се стигне до интересно положение, тъй като ще влязат в сила трудовите споразумения от преди 1994 г. А това означава увеличение на заплатите на работниците (тези, които все пак ще останат) във въпросните 6 завода, допълнителни коледни възнаграждения и бонуси за извънреден труд. И това ще натовари разходите на компанията.

„Необходим е компромис, в противен случай VW ще може да продължи напред с принудителни съкращения от лятото на 2025 г., но в същото време незабавно ще се сблъска с огромни увеличения на разходите за всички, които остават“, категорични са от съвета на работниците.

fallback
  • #11
    До 9 ( преди 1 седмица )
    Кой каквото и да ти говори винаги знай че става въпрос за пари. Електромобилите не са нова технология а са били равностойна технология на ДВГ преди повече от век. После ДВГ е станал по евтин както за производство така и за експлоатация, въпреки недостатъците си. Ако тогава бяха дръпнали технологиите с батериите, въобще нямаше да съществува ДВГ днес. Днешните технологии на батериите са само началото и имат много потенциал. Но вече се налагат заради ниската цена, а не че са високо технологични
  • #10
    До 3 ( преди 1 седмица )
    Американците изстреляха космическата сонда Voyager през далечната 1977г. Апаратът се захранва от ядрена батерия RTG която все още работи и апарата изпраща периодично данни до земята! Това са 47 години. Да батерията към момента произвежда само 250W (първоначално е била 470W) но все още работи. Половин век без човешка намеса. И ще продължи да работи поне до 2036г. Въпросът е защо тези технологии не бяха допуснати да се развият за граждански цели? Кой спря прогреса на човечеството?
  • #9
    До 3 ( преди 1 седмица )
    Като казвам АЕЦ и ядрена енергетика нямам предвид старата технология за горене на уранови пръти като това което имаме в Козлодуй и това което щяхме да строим в Белене. Не знам защо си мислите че ядрените технологии се ограничават само до това? Нали за това говорим за развитие и иновации. Тези технологии да се развият до нови висоти. Да може да произвеждаме безопасни и евтини ядрени реактори за домашни нужди. Някакъв вид ядрени батерии. Защо не? Проблемът е че европейците спряха да мечтаят.
  • #8
    А.П. ( преди 1 седмица )
    Фалве както ги наричат в германия произвеждат най - големите ***. Да продават на китайци фирмата и без това имат много изнесено проиузводство там също както и мерцедес . Немски автомобили с китайска надежност Еее резултатите не закъсняват.
  • #7
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "най-големия автомобилен производител" хахаха
  • #6
    анонимен ( преди 1 седмица )
    4--ти, няма такова, защото е нерентабилно. Всичко замина в Азия. В момента има азиатски стоки, които по казчество и прецизност са далеч пред останалите.
  • #5
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако този проблем (шамар) с ФВ, не събуди европейците, ЕС, ЕП и прочие изституции, какъв си го вкараха с пакети, санкции, зелени сделки, еко норми и т.н (пир по време на чума), то ФВ ще е само началото. И не се радвайте на Китайските "евтинии", защото като нямате работа и тях няма да можете да си позволите.
  • #4
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Само че Европа точно създава машините с който се произвеждат всички днешни чипове, които китайците ползват. Поогледайте се и ще видите че в Европа има високотехнологично производство. Дали количеството му е достатъчно за да дърпа цяла Европа е друг въпрос. За България пък да не говорим ..
  • #3
    А хубаво почна ( преди 1 седмица )
    "Защо Европа не може да произвежда чипове, процесори, памети и др? Защо Европа не развива ядрената енергетика? Само Франция все още строи АЕЦ." Това последното беше лъжицата ако (л**но), което развали кацата с мед. Нови, повтарям НОВИ АЕЦ са ненужни, защото и с тях има същите проблеми - съхранение на излишната енергия. И ако ВЕИ можеш просто да ги изключиш, то АЕЦ Белене не може да се изключва всяка нощ и всеки слънчев ден, когато има излишък. Да беше споменал производство на батерии.
  • #2
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Всичко за бъдещето на Европа беше ясно още от момента в който Европа показа че не може да произвежда конглокентна потребителска електроника. Фактът че Европа не може да произведе собствени марки електронни компоненти е много показателен. Къде са европейските марки компютри, телевизори, телефони и мн др. Защо Европа не може да произвежда чипове, процесори, памети и др? Защо Европа не развива ядрената енергетика? Само Франция все още строи АЕЦ. Това са много важни въпроси!
fallback
Последни