fallback

Съкращенията във VW започват с 6 завода през 2025

Компанията премахна гаранциите за запазване на работните места

Въпреки изявленията от последните дни на ръководството на Volkswagen, съкращения на работници в най-големия автомобилен производител все пак ще има. Компанията отмени редица трудови споразумения, в това число и гаранцията за запазване на работните честа до 2029 г. в шест германски завода.

Според Automotive News и агенция Reuters това означава, че съкращенията ще стартират още догодина, въпреки намеренията на профсъюзите и синдикатите да протестират. Volkswagen е принуден да прибегне до подобни мерки като част от плана за намаляване на разходите, докато се опитва да се бори с по-евтините азиатски конкуренти.

Ходът на Volkswagen следва изявленията на топ-мениджъри, че компанията може да затвори заводи на германска земя за първи път в своята 87-годишна история, което предизвика шок в световния автомобилен сектор и предизвика безпокойство на високо ниво в германското правителство.

„Трябва да позволим на Volkswagen AG да намали разходите в Германия до конкурентно ниво, за да инвестираме в нови технологии и нови продукти със собствени ресурси“, каза в изявление директорът по труда на компанията Гунар Килиан.

Ръководителят на работническия съвет на компанията Даниела Кавало обеща яростна съпротива срещу съкращенията и затварянето на фабрики, обвинявайки ръководството за проблемите на Volkswagen. Според синдиката IG Metall може да се обмисли преминаване към четиридневна работна седмица като алтернатива на закриването, както се е действало за намаляване на разходите през 90-те години.

Ако двете страни не постигнат споразумение до следващия юни, ще се стигне до интересно положение, тъй като ще влязат в сила трудовите споразумения от преди 1994 г. А това означава увеличение на заплатите на работниците (тези, които все пак ще останат) във въпросните 6 завода, допълнителни коледни възнаграждения и бонуси за извънреден труд. И това ще натовари разходите на компанията.

„Необходим е компромис, в противен случай VW ще може да продължи напред с принудителни съкращения от лятото на 2025 г., но в същото време незабавно ще се сблъска с огромни увеличения на разходите за всички, които остават“, категорични са от съвета на работниците.

fallback
  • #32
    пепи ( преди 1 месец )
    А не е ли по добре да закрият многото си модели и да правят по малко . Преди Ауди правеше три модела . Шкода - Октавия и Фабия . Сега само тия две марки правят над 50 модела които се припокриват. То бива бюрокрация ама не може да имаш 200 и повече вариации на европейския пазар . Ауди а3 - а8 , q3 - q8 и отделно r и s моделите . S line и маса мотори . Шкода правят сув баничарки пицарки комбита.... Ми няма как да изкарат цена с 200 модела . Много бюрократ малко бачкер .
  • #31
    анонимен ( преди 2 месеца )
    шефчетата вземат тлъсти заплати, тлъсти бонуси и сега обикновените работници виновни, че имало криза у VW. Виновни са шефчетата, на които им се плащат тия тлъсти заплати и бонуси. Но тяхната работа е сигурна, а работниците тепърва ще му мислят какво ще правят... Ръководството са за бой.
  • #30
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Резултата от санкциите не закъсня. Цялата немска индустрия се крепеше на евтините руски ресурси. Сега купуват пак руски ресурси, но чрез посредници на доста по-високи цени. Същите са като нас дето се отказахме от руския газ и га заменихме с по-скъпия азерски, а той се оказа пак руски. Руската икономика дърпа напред, а европейската и най-вече немската потъват яко. Най-лошото е че процесът вече е необратим. А най-лошото е, че за трети път краварите ще запалят световен конфликт в Европа.
  • #29
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А защо само 6?! Закривайте всички! Най-големите автомобилни мошеници да ходят при създателя си Хитлер. Създадени са чрез министъра на пропагандата Гьобелс и са съществували до сега чрез методите на фашагите. Руснаците за втори път освобождават Европа от фашистите между другото.
  • #28
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Още когато напуснаха руския пазар го казах че тези отиват там където отиде немската електроника. Дори и на малките деца е пределно ясно че без евтините руски ресурси няма как да съществуват просто няма как да бъдат конглокентни на пазара. В най-добрият случай китайците ще ги купят а иначе полека лека те ще си заминат.
  • #27
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А защо не продадат някоя от марките си коли и без друго имат по 5 6 модела еднакви коли във всеки клас.ВАГ кола и с пръчка не бих пипнал.
  • #26
    Шефчетата на ФауВе ( преди 2 месеца )
    Не е ли по-добре първо да махнете всички шефчетата, които докараха окаяната ви компания до фалит??? Със сигурност спестените пари от техните заплати и бонуси ще спестят съкращаването на стотици обикновени работници - въпреки, че най-добре е тая фирма да се закрие веднъж завинаги.
  • #25
    До 25 ( преди 2 месеца )
    Какви са предимствата пред ДВГ което директно задвижва термопомпа, в сравнение с ДВГ, което задвижва генератор който произвежда електрическа и топлинна енергия едновременно? С електрическата енергия също можеш да си захраниш термопомпа, но освен нея можеш да захраниш абсолютно всичко - от зареждане на телефон и гледане на телевизия до зареждане на електромобили, които ще изминат много повече километри с литър гориво за генератора, а топлинната енергия остава бонус за отопление и гореща вода!
  • #24
    анонимен ( преди 2 месеца )
    газови двигатели които задвижват термопомпа е по разумен вариант като извличаш топлина от обкръжаващата среда въздух земя вода
  • #23
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Германски гигант позлатява Северна Македония. ВМZ Северна Македония подразделение на германския производител на батерии ВМZ Grоuр, започва изграждането на Нова фабрика за батерии на стойност 65 милиона евро в страната. За новото производство ще бъдат наети между 770 и 1000 нови служители. Фабриката ще има 40 производствени ли, като трябва да започне производство през май следващата година.
fallback
Последни