fallback

Съкращенията във VW започват с 6 завода през 2025

Компанията премахна гаранциите за запазване на работните места

Въпреки изявленията от последните дни на ръководството на Volkswagen, съкращения на работници в най-големия автомобилен производител все пак ще има. Компанията отмени редица трудови споразумения, в това число и гаранцията за запазване на работните честа до 2029 г. в шест германски завода.

Според Automotive News и агенция Reuters това означава, че съкращенията ще стартират още догодина, въпреки намеренията на профсъюзите и синдикатите да протестират. Volkswagen е принуден да прибегне до подобни мерки като част от плана за намаляване на разходите, докато се опитва да се бори с по-евтините азиатски конкуренти.

Ходът на Volkswagen следва изявленията на топ-мениджъри, че компанията може да затвори заводи на германска земя за първи път в своята 87-годишна история, което предизвика шок в световния автомобилен сектор и предизвика безпокойство на високо ниво в германското правителство.

„Трябва да позволим на Volkswagen AG да намали разходите в Германия до конкурентно ниво, за да инвестираме в нови технологии и нови продукти със собствени ресурси“, каза в изявление директорът по труда на компанията Гунар Килиан.

Ръководителят на работническия съвет на компанията Даниела Кавало обеща яростна съпротива срещу съкращенията и затварянето на фабрики, обвинявайки ръководството за проблемите на Volkswagen. Според синдиката IG Metall може да се обмисли преминаване към четиридневна работна седмица като алтернатива на закриването, както се е действало за намаляване на разходите през 90-те години.

Ако двете страни не постигнат споразумение до следващия юни, ще се стигне до интересно положение, тъй като ще влязат в сила трудовите споразумения от преди 1994 г. А това означава увеличение на заплатите на работниците (тези, които все пак ще останат) във въпросните 6 завода, допълнителни коледни възнаграждения и бонуси за извънреден труд. И това ще натовари разходите на компанията.

„Необходим е компромис, в противен случай VW ще може да продължи напред с принудителни съкращения от лятото на 2025 г., но в същото време незабавно ще се сблъска с огромни увеличения на разходите за всички, които остават“, категорични са от съвета на работниците.

fallback
  • #21
    Ето къде отиват ( преди 1 седмица )
    10 сеп 24 | 8:42 2 137270 Германски гигант позлатява Северна Македония. ВМZ Ceвepнa Ma
  • #20
    До 20 ( преди 1 седмица )
    Сигурен съм! На бурените винаги им се ще градинаря да не може да дойде на работа. На престъпниците им се ще полицаите да не са по улиците. На злото винаги му се ще доброто да е в почивка и да не му пречи. Точно както на всеки психопат му се иска да няма кой да му разобличава лъжите, внушенията и манипулациите. Напълно те разбирам, господин психопат. Но не се притеснявай, основната ми работа тук не е да споря с тебе, а да карам хората да мислят самостоятелно и как да различават психопатите.
  • #19
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ще ни се да продължаваше да не можеш да пишеш.
  • #18
    До психопата Димов ( преди 1 седмица )
    Продължение, че не можех да пиша. За домашни АЕЦ винаги съм се смял на идеята. Виж за домашни ( всъщност сградни или квартални) когенерационни газови микротурбини които започват от 30 kW електрическа и 60 kW за производство на топла вода, съм говорил, когато цената на газа беше 20 лв за мегават час, което означава 2 стотинки за киловатчас. Ако тогава е излизала сметката, след газовата криза дали излиза? Цените по едно време стигнаха до 200 лв за мегаватчас, което променя и мнението ми за тях
  • #17
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Разбира се, че хората ще спрат да купуват ВАГ. От години ни предлагат една и съща кола под 5 различни марки и то все по-скъпа.
  • #16
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Защо да ги затварят, нека да се върнат към историята си и да преминат във военен режим!
  • #15
    До психопата Димов ( преди 1 седмица )
    Това че през 2020 година сте изписали от мое име един тон глупости за 5 по 20% е равно на 100% и 5-6 тесли за да станеш милиардер от продажба на ток в една единствена тема и никога не съм повторил подобно твърдение, не значи абсолютно нищо. За разлика от вас които от пет години повтаряте за мощност на гориво и че в ДВГ учебниците никъде не пише за енергия, но пиша за въртящ момент който всъщност е енергия и повтаряте тази лъжа наука пета година.
  • #14
    Димов ( преди 1 седмица )
    9ти,тази идея е вече стара.Нашият приятел, който наричат Тесльо електрика,развива идеята за микроТЕЦ,домашни АЕЦ и продажба на ток от електромобили.Велики идеи има нашия приятел, титанични бих казал.
  • #13
    Лудория до 10 ( преди 1 седмица )
    Защото Ахмед/Володя/все тая какво име, реши да направи някаква революция, ще ги използва като "мръсни бомби". И те така... Не може да дадеш развита тегхнология на неандерталци. Ти му измисляш интернет, то праща видеоклипове с котенца?! Даваш му джобен телефон, то се занимава да праща сърчица и да харесва чужди фалшиви снимки...
  • #12
    До 10 ( преди 1 седмица )
    Не само че нямам против но ще се радвам ако някой започне да "заравя" батерии от електромобили в задния ми двор. Даже от споровете тук научих, че цените на 5,2kWh пакет от Тесла са паднали от около 1000 долара преди 2 години на 300 долара. В момента в който излезем на либерализирания пазар, доброволно ще си инсталирам батерии в мазето или гаража и даже ще платя за това. Ти би ли приел в дома си ядрените отпадъци от АЕЦ Козлодуй? Дали пък това не е причината за развитието на ядрените технологии?
fallback
Последни