IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се обърка във Volkswagen?

Кризата в концерна се разраства, очакват се стачки и протести заради съкращенията

Кризата във Volkswagen продължава да се разраства. След среща на ръководството на концерна беше прекратено 30-годишното споразумение с работническия съвет, което запазваше работните места. Причината е спешно необходими мерки за икономии, които не изключват затваряне на заводи за автомобили и компоненти, което означава и съкращения на служителите.


Volkswagen


Това, разбира се, беше прието на нож от синдикатите. Шефът на работническия съвет на Volkswagen - Даниела Кавало, веднага обяви, че докато тя заема този пост, няма да има затваряне на обекти на VW. Областният мениджър на синдиката IG Metall в Долна Саксония - Торстен Грьогер, беше още по-краен, като нарече решението на рътоводството „безотговорен план, който разклаща основите на Volkswagen“.

Какво точно се случва във Волфсбург?

В края на 2023 г. Volkswagen прие обширна програма за спестявания, за да увеличи възвръщаемостта на основната марка VW. Въпреки тези мерки наскоро беше обявено, че поставените цели не могат да бъдат постигнати. Това доведе до дискусии за съкращения и закриване на фабрики, които обаче не са лесни за изпълнение поради силното представителство на служителите и участието на провинция Долна Саксония като акционер в компанията.

И двете страни са наясно, че не всички предложения могат да бъдат изпълнени. Въпреки това е ясно, че са необходими промени. Но също така е ясно, че за кризата не може да бъде обвинявани единствено „двигателите с вътрешно горене“ или „електрическите автомобили“.

VW произвежда твърде много коли

Централен проблем е свръхкапацитетът във фабриките. В момента Volkswagen не може да продава до 500 000 автомобила годишно. Продажбите в Китай - един от най-важните пазари на VW, отслабват, а в Европа потребителите не желаят да правят скъпи покупки. Това води до недостатъчно използване на производствените мощности, което води и до затруднения с тяхното управление.


Volkswagen


Една от възможностите е да се намали производството или временно да се затворят заводи. Друг вариант е да се произвеждат автомобили, които обаче да се предлагат на пазара на загуба, което допълнително би намалило и без това ниската възвръщаемост и по-ниските стойности при препродажба.

Пазарът на електромобили отслабва

Бизнесът с електрически автомобили представлява различно предизвикателство от това с ДВГ. След скандала с вредните емисии преди девет години Volkswagen направи фундаментална промяна и пусна на пазара електрическа платформа с батерии. Въпреки това, първите модели бяха представени прекалено рано, тоест преди да бъдат изчистени всички слабости и проблеми. И това трайно увреди репутацията на моделите ID.

Въпреки че най-големите проблеми вече са решени, фокусът върху електрическите автомобили, иницииран от бившия главен изпълнителен директор Херберт Дийс, все още не е дал резултат. Търсенето им в Германия се срина след края на държавната подкрепа, което показва, че са необходими надеждни рамкови условия.

Слаба възвръщаемост на инвестициите

Друг проблем е ниската възвръщаемост на продажбите. Според някои информации Volkswagen е постигнал възвръщаемост на продажбите само от един процент в някои случаи. Това не само е малко в сравнение с конкуренцията, но и значително ограничава икономическия обхват на компанията. 

Липсват пари за необходимите инвестиции и гъвкавост за реагиране на промените на пазара. Пример за това е краят на държавната подкрепа за закупуване на електрически автомобили в Германия в края на 2023 г., което доведе до срив в търсенето.

Китай се превръща в проблем

Компанията изпитва затруднения и в Китай, който един от най-важните пазари на Volkswagen. Въпреки че Volkswagen все още играе важна роля там, пазарният му дял се свива. Делът на електрическите автомобили в Китай се е увеличил рязко през последните години и Volkswagen се бори да отговори на вкусовете на китайските клиенти. Местните марка обаче се развиват с помощта на държавата и това затруднява значително чуждестранните производители.


Volkswagen


За да преодолее тези предизвикателства, Volkswagen трябва да предприеме строги мерки за икономии, които също ще бъдат болезнени за работната сила. Компанията може да се надява на икономическо възстановяване през следващата година, но по-строгите ограничения за автопарка в ЕС от 2025 г. официално ще принудят производителите да заложат на всяка цена на електрифицирани превозни средства.

Според изчисленията на изданието Automobilwoche VW ще трябва да намали продажбите на бензин в Европа с 14 процента, но в същото време да позволи на 15 процента повече чисто електрически автомобили да отговарят на ограничението от 94 г/км. В противен случай рискува високи глоби за превозно средство.

Има и други проблеми - софтуерът на превозните средства на германския производител се е подобрил, но VW все още трудно се конкурира с конкуренти като Android Automotive. Компанията също така трябва да успее да постигне успех с електрическите автомобили в Китай. Ако това не успее, всички други усилия ще бъдат напразни.


Volkswagen


Остава въпросът какво ще направят сега мощният работнически съвет и синдикатът. Очакват се протести и дори стачки, което от своя страна може да попречи на консолидирането на марката. Представителите на служителите обаче не могат и няма да приемат просто тези планове за спестяване на разходите, което означава, че във Волфбург предстои да се случат още вълнуващи неща.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 16 ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 7 минути )До 9 - Ами да, ама към този момент не изглеждаше, че ще трябва и те да оравят такива автомобили и да се съобразяват с глупави конвенции .. 0.9 двигатели с турбо, 1.4L кросоувъри и пасати ... Мухаххаба ..." Ти сигурен ли си, че по онова време само аз съм говорил за евро 7 и автомобилните компании по-късно са прочели от моите коментари за него? Не знам защо сте такива наивници! Неслучайно пета година, говоря че през 2025 ще се изравнят цените с електромобилите.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Каква емпатия бе човек? Да си се хванал като удавник за сламка и да смяташ, че още десетки години ще храниш семейството си работейки за умираща индустрия, е най-лошото което може да се направи. Особено при тази липса на работна ръка. Тези работници ще бъдат пренасочени към по перспективни индустрии. Примерно електромобилите не се купуват, защото в Европа няма батерийна индустрия. Електромобилите се сглобяват с китайски батерии на високи цени и са неконкyрентноспособни.
  • #17
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 14 - Е какво да направят?!? Не виждам защо трябва да съчувствам на германските работници - те избраха хората които управляват Европа - да си понесат последствията. Такъв е живота - едно време имаше в Детроит големите 3 - вече не са големи
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 9 - Ами да, ама към този момент не изглеждаше, че ще трябва и те да оравят такива автомобили и да се съобразяват с глупави конвенции .. 0.9 двигатели с турбо, 1.4L кросоувъри и пасати ... Мухаххаба ...
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Зелените се случиха! Затова фебелата рева сега, като видяха резултатите от изборите. За дизелгейт (защо гейт?!) дори не ми се почва. Хванали ги да пробутват дизелово Поло в САЩ... Моля? Кой изобщо купува такава кола там? Че и дизел. То 1/5 коли мооооооже и да е дизел и е най-често 5-6-7 литрово камионче, дето дърпа по 4-5 тона товар, ама се прави на кола.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До Друг Гост - Да си лишен от емпатиия нарцис, може и да ти се струва хубаво нещо, ама хич не е добро ...
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Аз не разбирам какъв е проблема - продават по-малко => затварят завод. Тепърва ще се затварят заводи и "европейските" автомобили ще се правят в Китай и Мароко
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това, което се случва там, може да / ще засегне всеки европейски производител. И причината е ЕС и разпоредбите им в последните години (административно налагане на е-коли, еко норми и т.н глупости, лишаването от евтините ресурси). Конкретно за ФВ като допълнене управлението на компанията, което последните години се лута безпомиишно.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Преди 10 -15 години ( преди 2 месеца )
    Всички като чувха Ауди, Фолксваген, Шкода, Сеат, и клонингите им и им течаха лигите немска колаСега всичките им марки са олицетворение на скъпо на пари и евтино като усещане.
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    6,7,8 и 9 ( преди 2 месеца )
    Подкрепям ви. Ваг наистина успяха да направят много на брой грешни неща. И колите им имат едно много важно качество. Всички са скучни.