IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen избра заводите в Германия, които ще затвори

Новите държавни субсидии трябва да помогнат на концерна за увеличение на продажбите на EV

Само преди дни стана ясно, че Volkswagen Group обмисля предприемането на драстични мерки за намаляване на разходите. И част от тази сдтратегия е затваряне на две фабрики в Германия - нещо, което не се е случвало от основаването на компанията през 1937 г.


VW завод


Според медиите в Германия вече са ясни и двата кандидата за закриване, като това са заводите в Оснабрюк и Дрезден. В първия се произвеждаха Porsche 718 Boxster и Cayman, които обаче напускат европейските пазари, тъй като не отговарят на изискванията за кибербезопасност. Така на конвейера в Оснабрюк остава само Volkswagen T-Roc - най-популярният кабриолет в Европа. Това обаче е нишов автомобил, от който през първата година на 2024 са продадени едва 6110 бройки.

Що се отнася до завода в Дрезден, по-известен като „Прозрачната фабрика“, той е значително по-малък. Предприятието отвори врати през 2002 г. за производството на VW Phaeton, а в момента там се сглобява единствено електрическия ID.3.

Затварянето на заводи означава и съкращаване на около 5000 работници, което противоречи на програмата за сигурност на работните места в компанията. Тя беше създадена още през 1994 г. и има за цел да предотврати съкращения на работни места до 2029 г. И напълно разбираемо, германският синдикат IG Metall не е доволен от случващото се.

Според Даниела Кавало - представител на работниците и член на Надзорния съвет на компанията, синдикатът ще се бори срещу затварянето на фабрики. Тя е категорична, че работниците не трябва да страдат от грешките на ръководството, сред които е и лошото представяне на VW на основни пазари като този в САЩ.

На свой ред главният финансов директор на групата Арно Арлитц заяви, че до момента Volkswagen е загубил продажби на около 500 000 електромобила, което е еквивалент на два завода. Той беше категоричен, че за да излезе от тежката ситуация, компанията трябва да увеличи производителността и да намали разходите.

Големият проблем на VW Group е именно несигурността на пазара на електрически превозни средства. През първата половина на 2024 г. компанията регистрира 15,2% спад в продажбите на EV в Европа и 15,4% спад в САЩ. Като цяло продажбите на EV в Германия на всички производители през юли са спаднали с 36,8% спрямо същия период на 2023 г. и това накара властите в страната да вземат мерки.

Така коалиционното правителство одобри предложение за данъчни стимули за насърчаване на използването на електрически превозни средства, след като програмата за субсидиране, насочена към ускоряване на зеления преход, беше внезапно прекратена миналата година. Сега обаче помощта не е за частните потребители, а за фирмите.

Съгласно проекта, одобрен от кабинета на канцлера Олаф Шолц в сряда, компаниите ще могат да приспадат до 40% от цената на новозакупени електрически превозни средства с нулеви емисии от техните данъчни задължения в годината на покупката. Този процент постепенно ще намалее до 6%. Правителството изчислява, че мярката ще има средни годишни разходи от около 465 милиона евро между 2024 г. и 2028 г.

Освен това електрическите превозни средства на фирмите и превозните средства с нулеви емисии на цена до 95 000 евро вече ще отговарят на условията за преференциално данъчно облагане (преди това таванът беше 75 000 евро).


0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Лесно ( преди 1 седмица )
    Проблема е лесно решим. Синдикатът да плаща заплатите и така няма да има съкратени. Нали за това настояват.
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 седмица )
    Защо така бе бабо Ванге? Нали ни проглуши ушите от радост при представянето на volkswagen id3 Как с тесла било свършено и истинските производители вече започнали да правят електромобили и ще я задминат? Volkswagen даже го бяха обявили публично като цел и ти вярваше вярваше вярваше и повтаряше. Също както вярваш на Toyota, че електромобили те никога няма да имат 30% пазарен дял и продажбите им вече са започнали да падат и повече няма да се качат.
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Затварят заводите в които се произвеждат електрокари.
  • #1
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Поредната глупост на светфарната коалиция за сметка на данъкоплатеца. Това няма да промени нищо, само е перачница напари...