fallback

Volkswagen избра заводите в Германия, които ще затвори

Новите държавни субсидии трябва да помогнат на концерна за увеличение на продажбите на EV

Само преди дни стана ясно, че Volkswagen Group обмисля предприемането на драстични мерки за намаляване на разходите. И част от тази сдтратегия е затваряне на две фабрики в Германия - нещо, което не се е случвало от основаването на компанията през 1937 г.

Според медиите в Германия вече са ясни и двата кандидата за закриване, като това са заводите в Оснабрюк и Дрезден. В първия се произвеждаха Porsche 718 Boxster и Cayman, които обаче напускат европейските пазари, тъй като не отговарят на изискванията за кибербезопасност. Така на конвейера в Оснабрюк остава само Volkswagen T-Roc - най-популярният кабриолет в Европа. Това обаче е нишов автомобил, от който през първата година на 2024 са продадени едва 6110 бройки.

Що се отнася до завода в Дрезден, по-известен като „Прозрачната фабрика“, той е значително по-малък. Предприятието отвори врати през 2002 г. за производството на VW Phaeton, а в момента там се сглобява единствено електрическия ID.3.

Затварянето на заводи означава и съкращаване на около 5000 работници, което противоречи на програмата за сигурност на работните места в компанията. Тя беше създадена още през 1994 г. и има за цел да предотврати съкращения на работни места до 2029 г. И напълно разбираемо, германският синдикат IG Metall не е доволен от случващото се.

Според Даниела Кавало - представител на работниците и член на Надзорния съвет на компанията, синдикатът ще се бори срещу затварянето на фабрики. Тя е категорична, че работниците не трябва да страдат от грешките на ръководството, сред които е и лошото представяне на VW на основни пазари като този в САЩ.

На свой ред главният финансов директор на групата Арно Арлитц заяви, че до момента Volkswagen е загубил продажби на около 500 000 електромобила, което е еквивалент на два завода. Той беше категоричен, че за да излезе от тежката ситуация, компанията трябва да увеличи производителността и да намали разходите.

Големият проблем на VW Group е именно несигурността на пазара на електрически превозни средства. През първата половина на 2024 г. компанията регистрира 15,2% спад в продажбите на EV в Европа и 15,4% спад в САЩ. Като цяло продажбите на EV в Германия на всички производители през юли са спаднали с 36,8% спрямо същия период на 2023 г. и това накара властите в страната да вземат мерки.

Така коалиционното правителство одобри предложение за данъчни стимули за насърчаване на използването на електрически превозни средства, след като програмата за субсидиране, насочена към ускоряване на зеления преход, беше внезапно прекратена миналата година. Сега обаче помощта не е за частните потребители, а за фирмите.

Съгласно проекта, одобрен от кабинета на канцлера Олаф Шолц в сряда, компаниите ще могат да приспадат до 40% от цената на новозакупени електрически превозни средства с нулеви емисии от техните данъчни задължения в годината на покупката. Този процент постепенно ще намалее до 6%. Правителството изчислява, че мярката ще има средни годишни разходи от около 465 милиона евро между 2024 г. и 2028 г.

Освен това електрическите превозни средства на фирмите и превозните средства с нулеви емисии на цена до 95 000 евро вече ще отговарят на условията за преференциално данъчно облагане (преди това таванът беше 75 000 евро).

fallback
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    ВАГ можеха да лицензират хибридната технология на Тойота и сега щяха да произвеждат хибриди на печалба и да покриват стандартите за емисии без проблеми. Ама като няма мисъл в лоените мозъци, сега ще затварят заводи.
  • #13
    Гост ( преди 2 месеца )
    Теслю митичен,още преди 4 години ти го казах.Ръст от 50% годишно е възможен само в началото.Стигнеш ли до по големи числа,е невъзможно.Елементарно е за математици познаващи геометричната прогресия,проста математика за умни хора.Математик си,та дрънкаш.
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тротка,неразбрания гений,завъртя дупето по посока на вятъра.Ръст от 50 процента годишно,се смени със средно годишно.Тесла ще има спад тази година.За протокола,Тесла има само три години ръст над 50 процента.
  • #11
    Г-н психопат ( преди 2 месеца )
    След като нямаш собствено мнение за какво въобще цапаш пространството? Тест за психопати да отговориш още веднъж да докажеш че не си психопат? През коя година Тесла ще прекъсне своя 50% ръст от 2014 година насам по таблицата? Аз залагам че тази година ще преизпълни плана и ще продаде повече отколкото са заложили през 2014 за 2024, защото имам топки да сгреша. А ти? Ти по стар психопатски обичай ще обясниш колко съм глупав, необразован и какво ли не, но няма в прав текст Да ми кажеш ОТГОВОРА
  • #10
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Господин психопат, така и не разбра за какво съм ги давал тези таблици. Всъщност таблетите си бяха провокация да изкарате топки и да си кажете мнението, но за последните 7 години откакто давам таблицата, доказахте че сте безволеви психопати без лично мнение, който дори не биха Има ли мнение ако някой друг не изкаже мнението си за да му обяснят колко греши. Всеки нормален човек би отговорил поне веднъж на въпроса през коя година ще прекъсне ръстта на Тесла по таблицата . Психопатите нито веднъж
  • #9
    Гост ( преди 2 месеца )
    Не разбрах за какво се радваш,Теслю Тунберг.Тесла ще продаде ли 3 млн. електрокара за 2024 г.по твоите Екселски таблици? Ще е голям успех,ако успее да продаде 2 млн. електрокара, колкото продаде 2023 година.Ами 20 млн. Тесли годишно,кога да ги очакваме,към 2030 година?
  • #8
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    Още дълго ще сърбат попарата надробена от електролумпена Дийс, когото изхвърлиха като мръсно коте, но за съжаление твърде късно.
  • #7
    Даа.... ( преди 2 месеца )
    Два затворени завода на WC ваген са едно добро начало!Дано нулирането на тези измамници дойде в рамките на година и мъката с недоразуменията им приключи окончателно!
  • #6
    До 4 ( преди 2 месеца )
    По начало синдикатите са един от най-големите проблеми. Не е нормално да изискват задължително увеличение на заплатите всяка година. Това означава гарантирана инфлация и гарантирана загуба на конкyрентноспособност, защото гарантирано се оскъпява крайния продукт. Да не говорим за гаранциите за запазване на работното място. Все едно да си длъжен да наемеш комбайнера, обслужващия персонал на морето или на ски глокорта или който е да е друг сезонен работник на целогодишен договор за 10год.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако се чете между редовете, обявяват за продан два имота заедно с работниците заради повишено търсене от страна на Китай. Тази година два, до година 5, а после ще започнат да разпродават представителства и сервизи, но този път не само с работниците а заедно с клиентите които са свикнали да ходят там.
fallback
Последни