fallback

Volkswagen избра заводите в Германия, които ще затвори

Новите държавни субсидии трябва да помогнат на концерна за увеличение на продажбите на EV

Само преди дни стана ясно, че Volkswagen Group обмисля предприемането на драстични мерки за намаляване на разходите. И част от тази сдтратегия е затваряне на две фабрики в Германия - нещо, което не се е случвало от основаването на компанията през 1937 г.

Според медиите в Германия вече са ясни и двата кандидата за закриване, като това са заводите в Оснабрюк и Дрезден. В първия се произвеждаха Porsche 718 Boxster и Cayman, които обаче напускат европейските пазари, тъй като не отговарят на изискванията за кибербезопасност. Така на конвейера в Оснабрюк остава само Volkswagen T-Roc - най-популярният кабриолет в Европа. Това обаче е нишов автомобил, от който през първата година на 2024 са продадени едва 6110 бройки.

Що се отнася до завода в Дрезден, по-известен като „Прозрачната фабрика“, той е значително по-малък. Предприятието отвори врати през 2002 г. за производството на VW Phaeton, а в момента там се сглобява единствено електрическия ID.3.

Затварянето на заводи означава и съкращаване на около 5000 работници, което противоречи на програмата за сигурност на работните места в компанията. Тя беше създадена още през 1994 г. и има за цел да предотврати съкращения на работни места до 2029 г. И напълно разбираемо, германският синдикат IG Metall не е доволен от случващото се.

Според Даниела Кавало - представител на работниците и член на Надзорния съвет на компанията, синдикатът ще се бори срещу затварянето на фабрики. Тя е категорична, че работниците не трябва да страдат от грешките на ръководството, сред които е и лошото представяне на VW на основни пазари като този в САЩ.

На свой ред главният финансов директор на групата Арно Арлитц заяви, че до момента Volkswagen е загубил продажби на около 500 000 електромобила, което е еквивалент на два завода. Той беше категоричен, че за да излезе от тежката ситуация, компанията трябва да увеличи производителността и да намали разходите.

Големият проблем на VW Group е именно несигурността на пазара на електрически превозни средства. През първата половина на 2024 г. компанията регистрира 15,2% спад в продажбите на EV в Европа и 15,4% спад в САЩ. Като цяло продажбите на EV в Германия на всички производители през юли са спаднали с 36,8% спрямо същия период на 2023 г. и това накара властите в страната да вземат мерки.

Така коалиционното правителство одобри предложение за данъчни стимули за насърчаване на използването на електрически превозни средства, след като програмата за субсидиране, насочена към ускоряване на зеления преход, беше внезапно прекратена миналата година. Сега обаче помощта не е за частните потребители, а за фирмите.

Съгласно проекта, одобрен от кабинета на канцлера Олаф Шолц в сряда, компаниите ще могат да приспадат до 40% от цената на новозакупени електрически превозни средства с нулеви емисии от техните данъчни задължения в годината на покупката. Този процент постепенно ще намалее до 6%. Правителството изчислява, че мярката ще има средни годишни разходи от около 465 милиона евро между 2024 г. и 2028 г.

Освен това електрическите превозни средства на фирмите и превозните средства с нулеви емисии на цена до 95 000 евро вече ще отговарят на условията за преференциално данъчно облагане (преди това таванът беше 75 000 евро).

fallback
  • #34
    Антиматематик та дръ ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 4 минути )Тесла е под 50% 2017,2019,2020,2022,2023 и 2024 г." И какво точно се опитваш да докажеш с това? Така и не се научи че през голяма част от месеците Тесла модел У дори не влизаше в топ 10 в продажбите на Европа и накрая стана най-продавания модел на годината за Европа. Стига с тези средни аритметични на процент. Нищо не значат. Средноаритметичното между 20% и 80% само в някой частен случай и по изключение може да е 50% но в 99,9% от случаите няма да е 50%
  • #33
    Гост ( преди 2 месеца )
    Най простата геометрична прогресия като за бавносгряващ албански реотан. 1,2,4,8,16,32,64,.......
  • #32
    До 31 ( преди 2 месеца )
    И аз Сега сметни и едно средно аритметично на всички проценти да видим дали ще получиш същия процент като при геометричната прогресия? По твоята логика и математически умения би трябвало процента да е абсолютно един и същ. А дано ама надали. По нашата математика не съществува средно аритметично на процент и това си е твоя измислил и на заедно с перпето мобиле и закаляване на неръждаема стомана чрез загряване.
  • #31
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да задам въпроса по разбираемо. Ако през 2030 година Тесла е произвела 20 милиона като дотогава е имала 50% ръст всяка година, колко автомобила е произвела през 2024 година? По този начин ще получиш И отговора колко автомобила трябва да произведе тази година Тесла, за да станат 20 милиона през 2030 с 50% ръст от тази година нататък? Така и не се научи Как се смята геометрична прогресия, дори когато ти се показа многократно, включително как се ползва калкулатор за целта.
  • #30
    Гост ( преди 2 месеца )
    Тесла е под 50% 2017,2019,2020,2022,2023 и 2024 г.
  • #29
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Аз също ти отговорих веднага и пак веднага ти зададох въпроса за бройките, за да видим дали можеш да смяташ геометрична прогресия. Тогава ми отговори че не можеш и очевидно все още не можеш, за да не разбираш какво въобще те питам при ПЛАН за 50% ръст до 2020 година съставен през 2014 година. Правиш ли разлика между план и реално изпълнение? Можеш ли да сметнеш геометрична прогресия от 2014 до 2024 доказа че не можеш. Сметнах ти я. Можеш ли наобратно от 20 милиона 2030 до 2024? Докажи?
  • #28
    Пълен цитат ( преди 2 месеца )
    "Ето ти я геометричната прогресия в едно мое мнение от преди две години, когато също спорихте, че ръста вече е прекъснат и е невъзможен за такъв обем на производство. Пак питам през коя година от тази таблица ти се вижда невъзможно Тесла да постигне 50% ръст? Досега нито веднъж не си отговорил на този въпрос от три години насам. Когато става въпрос за цифри нещо се умълчаваш?"край на цитата. Все едно е писан днес за същия психопат. Както виждаш това е ВЪПРОС, а не мнение. Не си му отговорил 5г
  • #27
    Гост ( преди 2 месеца )
    Ми не,задачката е от сборник задачи за 4 клас.Половин езеро и 1/2 езеро е едно и също.Турбо се сети за минута,няма нужда даже да се смята.Математик та дрънка.
  • #26
    Абе психопат ( преди 2 месеца )
    Колко пъти да ти казвам че психопатските ти номера не вървят и да не ми вадиш думи от контекста? За какво те УЛЕСНЯВАМ в цитата "Гост ( преди 33 минути )Факти,29.03.23."Вижте какво се случва в новия завод на Тесла в Германия".Четем #41 И за ДА ТЕ УЛЕСНЯ.Ето я геометричната прогресия в едно мое мнение ОТ ПРЕДИ ДВЕ ГОДИНИ. 2020-449904 ,2021-786348, 2022-1236926, 2023-1945685"
  • #25
    Антиматематико ( преди 2 месеца )
    Едно условие за задача не можеш да съставиш? Още тогава ти казах че отговора на задачата която сам си си съставил е грешен. Още тогава ти казах, че задължително ама задължително ама на 100% задължително, като кажеш процент или половина, задължително задължително задължително трябва да споменеш от какво. Лили и те са били на половина абсолютно всеки предишен ден още от втория ден нататък. Пак не правиш разлика между константа и променлива. Така и не разбираш че отговора се ПРОМЕНЯ всеки ден.
fallback
Последни