fallback

Volkswagen избра заводите в Германия, които ще затвори

Новите държавни субсидии трябва да помогнат на концерна за увеличение на продажбите на EV

Само преди дни стана ясно, че Volkswagen Group обмисля предприемането на драстични мерки за намаляване на разходите. И част от тази сдтратегия е затваряне на две фабрики в Германия - нещо, което не се е случвало от основаването на компанията през 1937 г.

Според медиите в Германия вече са ясни и двата кандидата за закриване, като това са заводите в Оснабрюк и Дрезден. В първия се произвеждаха Porsche 718 Boxster и Cayman, които обаче напускат европейските пазари, тъй като не отговарят на изискванията за кибербезопасност. Така на конвейера в Оснабрюк остава само Volkswagen T-Roc - най-популярният кабриолет в Европа. Това обаче е нишов автомобил, от който през първата година на 2024 са продадени едва 6110 бройки.

Що се отнася до завода в Дрезден, по-известен като „Прозрачната фабрика“, той е значително по-малък. Предприятието отвори врати през 2002 г. за производството на VW Phaeton, а в момента там се сглобява единствено електрическия ID.3.

Затварянето на заводи означава и съкращаване на около 5000 работници, което противоречи на програмата за сигурност на работните места в компанията. Тя беше създадена още през 1994 г. и има за цел да предотврати съкращения на работни места до 2029 г. И напълно разбираемо, германският синдикат IG Metall не е доволен от случващото се.

Според Даниела Кавало - представител на работниците и член на Надзорния съвет на компанията, синдикатът ще се бори срещу затварянето на фабрики. Тя е категорична, че работниците не трябва да страдат от грешките на ръководството, сред които е и лошото представяне на VW на основни пазари като този в САЩ.

На свой ред главният финансов директор на групата Арно Арлитц заяви, че до момента Volkswagen е загубил продажби на около 500 000 електромобила, което е еквивалент на два завода. Той беше категоричен, че за да излезе от тежката ситуация, компанията трябва да увеличи производителността и да намали разходите.

Големият проблем на VW Group е именно несигурността на пазара на електрически превозни средства. През първата половина на 2024 г. компанията регистрира 15,2% спад в продажбите на EV в Европа и 15,4% спад в САЩ. Като цяло продажбите на EV в Германия на всички производители през юли са спаднали с 36,8% спрямо същия период на 2023 г. и това накара властите в страната да вземат мерки.

Така коалиционното правителство одобри предложение за данъчни стимули за насърчаване на използването на електрически превозни средства, след като програмата за субсидиране, насочена към ускоряване на зеления преход, беше внезапно прекратена миналата година. Сега обаче помощта не е за частните потребители, а за фирмите.

Съгласно проекта, одобрен от кабинета на канцлера Олаф Шолц в сряда, компаниите ще могат да приспадат до 40% от цената на новозакупени електрически превозни средства с нулеви емисии от техните данъчни задължения в годината на покупката. Този процент постепенно ще намалее до 6%. Правителството изчислява, че мярката ще има средни годишни разходи от около 465 милиона евро между 2024 г. и 2028 г.

Освен това електрическите превозни средства на фирмите и превозните средства с нулеви емисии на цена до 95 000 евро вече ще отговарят на условията за преференциално данъчно облагане (преди това таванът беше 75 000 евро).

fallback
  • #54
    До 54 ( преди 2 месеца )
    Според гостенина са все 10%. Даже ще ти сметне средноаритметичното на тези проценти. Така и не се научи толкова години да различава мощност и енергия, променлива от константа, производство от потребление и всякаква подобна функционална грамотност, за да разбере въобще какво му се казва, включително за грешките, които допуска.
  • #53
    анонимен ( преди 2 месеца )
    10 процента от 1000 лева и 10% от 10000 лева равни ли са,а Тротка?
  • #52
    Факт ( преди 2 месеца )
    Каква стомана бе смешници.Всичко минава на въглеродни влакна тоест стоманата отива у трета глуха скоро щото въглерода в тая стомана ще отива другаде
  • #51
    анонимен ( преди 2 месеца )
    От толкова много миризми от омазаното по тебе, забравих да те питам, Наистина ли вярваш че Тесла тази година няма да произведе 1,75 милиона броя ако върнем 20-те милиона от 2030 назад до тази година? Или пък 1,9 милиона при 50% от 2014? Коя от двете геометрични прогресии ще е опорната точка, за да направиш прогнозата? Упс, психопатите не правят прогнози и не казват нищо конкретно, за да не ги хванат.
  • #50
    Любопитно ( преди 2 месеца )
    Наистина ли вярваш че стъклото не може да се огъне и после да се върне в първоначалната си форма или пак се опитваш да се правиш на най-глупавия човек на света, в което вече малко хора се съмняват и няма нужда да го доказваш толкова често?
  • #49
    Замириса ( преди 2 месеца )
    От тебе е, но не се усещаш! Поредния Бисер, как при всяко завъртане на валът се достига до пластична деформация. Така и не се научи освен да правиш разлика между мощност и енергия, константа и променлива, също и между свойства на материал и свойства на детайл. Преписваш на крайния детайл свойства на материала. А всеки инженер знае, че формата и размерите променят свойствата на детайла при непроменен материал. Пак променливи и константи които не разбираш.
  • #48
    Можеш или не можеш ( преди 2 месеца )
    Да сметнеш при 20 милиона през 20 30 Колко трябва да бъдат произведени през 2024 при 50% ръст? Смята се за 10 секунди се завеждането на девет символа в клавиатурата. Въпросът беше риторичен и за сетен път доказа че не можеш да смяташ. Отговорът е1755829,903978052126
  • #47
    Гост ( преди 2 месеца )
    Ми разбира се.Еластичен колянов вал (стоманата е пластичен материал), стоманата се произвежда от Желязна руда с високо съдържание на въглерод, еластично стъкло,разкаляване на неръждаема ламарина, ултра твърдата и мега еластична неръждаема стомана която ръждясва.Дали не пропуснах нещо?Достатъчно,размириса се на селска външна тоалетна.
  • #46
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пак питам. От любимото Есо, вчера в 4 и 5 часа, консумацията е била 3 000MW, а в 21:00 е била 4200MW. Това една и съща база ли е? Мощността константа ли е? Коя е константата? Вечерта АЕЦ е произвеждал 47% , А през нощта 66% въпросът в задачата е Колко повече ЕНЕРГИЯ на час е произвеждал АЕЦ Козлодуй през нощта?
  • #45
    Психопат ( преди 2 месеца )
    Пак ли си измисли реалност? Ти не можеш да сметнеш девет символа на калкулатор за да ми кажеш резултат на геометрична прогресия за шест години, гледай да не си сметнал правилно енергията за 24 часа. За да я смет нещо трябва да си стоял 24 часа и да си записвал показанията през 10 секунди и пак ще сгрешиш. Има си статистика както за произведената така и за консумираната и изнесената ЕНЕРГИЯ за денонощие. ОЧЕВИДНО НЕ СЪВПАДА с твоите сметки за максимум 3 % през лятото и 1 % през зимата.
fallback
Последни