IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-големият пазар в Европа се срина през август

В Германия са продадени с 27,8% по-малко нови автомобили

Броят на регистрациите на нови автомобили в Германия през август 2024 г. е 197 322 единици, което е спад от 27,8% спрямо същия месец на миналата година. За първи път от годината до момента е отчетен лек спад от 0,3%, сочи статистиката на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA).


продажби


„В момента преживяваме катастрофа с продажбите на нови автомобили. След ръста на бензиновите и дизелови автомобили през първото полугодие сега и при тях се отчитат значителни спадове, които се дължат на лошото общо икономическо развитие", коментира Томас Перун, вицепрезидент и говорител на асоциацията на дилърите на производителите в Германия.

Според него спадът в регистрациите на акумулаторни електрически автомобили е особено драматичен. Техните продажби са намалели с цели 68,8% спрямо същия месец на 2023 г. За първите 8 месеца от годината спадът е с 40,5%.

„Планираните от федералното правителство данъчни облекчения за електрически превозни средства са само капка в морето и помагат единствено при фирмените продажби. Затова и в асоциацията са сериозни притеснени за следващата година, когато по-строгите цели за CO2 ще увеличат натиска върху производителите да развиват електронната мобилност, за да избегнат глоби", обясни Перун.

В Германия се отчита спад и при plug-in хибридите през август от - минус 6,8%, като през годината досега той е -4,5%. Но бензиновите автомобили (-7,4%) и дизеловите автомобили (-24,4%) също вървят надолу през август.

Що се касае до пазара на употребявани автомобили през август, при него се отчита ръст от 1,0% - общо 538 000 продажби. През годината до момента около 4,4 милиона автомобила са сменили собственика си, което е с 8,5% повече в сравнение със същия период на миналата година.


0 от 500
  • #7
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Лоши показатели, без значение на технологията, използвана за задвижване. Показва сериозна криза, а и още ще се задълбочава, защото политиците забравиха, че трябва да мислят за хората, а не да им набиват техни си неработещи идеи като електроавтомобили, слънчева енергия, високи бюрократски изисквания за какво ли не, зелен водород, мигранти на килограм... И да, при нас вече идва. Нашите компании, които са подизпълнители, започват да затварят кепенци...
  • #6
    8 rate up comment 14 rate down comment
    да си го кажем ( преди 2 месеца )
    продават по-малко дизели защото махнаха хубавите 2-3 литрови двигатели и останаха някакви назобени 3 цилиндрови 1.2 кубика....ако върнат дизел двигателите от преди 2-3 години, дизелите ще заемат пак 50% от пазара ако не и повече....
  • #5
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Поп и двама с лопати ( преди 2 месеца )
    Дизела 50% от продажбите 2015 12% 2023.Дизела почина
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Ще вдигна цената с 40% и ще компенсират.
  • #3
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Не върви бизнеса, електричари! Спад от 40,5%.
  • #2
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Преди 10-15 години се гъбаркахме, че немския пенсионер като се пенсионира веднага вади 50к ойро и взима едно Порше на старо, сега с тях Шкода или Киа в най-добрият случай които дори и 25к не заслужават но някои хора решиха, че струват толкова.
  • #1
    22 rate up comment 11 rate down comment
    логично ( преди 2 месеца )
    Споко, тепърва ще падат продажбите.Това е само началото.Самоубийството на Германия е в ход.ППСъщото ще се случи много скоро и тук,в страната на премиум инвеститорите.Комбинацията от икономическа криза + спирането на кредитите ще върне много хора обратно по родните им места.А ,да забравих - ще се върнат с Автобус или Влак от централна гара :)