Hyundai направи още един пробив в автомобилната технология с въвеждането на колело с промяна на формата, което не само подобрява аеродинамиката, но и помага за охлаждане на спирачките.
Според патента около 25% от въздушното съпротивление на автомобила идва от колелата. За да разреши този проблем, Hyundai разработи уникална система: когато спирачките се загреят, колелото отваря специални аеродинамични клапи, а когато изстине, ги затваря отново.
Основната характеристика на системата е, че не изисква сложни сензори и електрически двигатели. Hyundai използва топлина от спирачките, за да активира пружинен механизъм, който отваря и затваря клапаните. Това решение е не само енергийно ефективно, но също така спестява тегло и цена, като елиминира нуждата от кабели и сензори.
Освен това системата използва кинетичната енергия на колелата, за да работи при високи скорости, което я прави още по-ефективна. Новата технология може значително да подобри както безопасността, така и горивната ефективност на превозните средства и може да се превърне във важен елемент от бъдещите модели на Hyundai.