Следващото поколение Mercedes-Benz S-Class и EQS ще бъдат обединени под едно име като част от стратегията на германската марка за постигане на паритет между EV-моделите и двигателите с вътрешно горене. Това означава, че флагманът на автомобилния производител от Щутгарт ще запази ДВГ и в своето осмо поколение, което ще излезе през 2030 г.
В Mercedes смятат да премахнат името EQS, под което електрическият флагман на марката се продава от 2021 г. Това беше потвърдено пред британското издание Autocar от изпълнителният директор на компанията Ола Калениус, който заяви: „В бъдеще ще има две S-Class - с ДВГ и електрическа, като те ще имат подобен външен и вътрешен дизайн“.
Въпреки това, двата луксозни седана няма да бъдат базирани на една и съща платформа. S-Class EV ще използва предстоящата платформа MB.EA Large, а неговият „брат“ с ДВГ ще бъде изграден на допълнително разработена версия на днешната архитектура MRA. По този начин Mercedes повтаря хода си с електрическата G-Class, която се предлага и с ДВГ, като двата всъдехода следват един и същи стил.
Обединяването на двата модела е в резултат разочароващите продажби както на S-Class, така и на EQS. Спадът се усеща особено при седана с ДВГ - цели 37% през първото тримесечие на годината, като това доведе до намаляване на производството на модела само до една смяна в завода Factory 56 в Зинделфинген (Германия), където се сглобява и EQS.
Първоначално Mercedes прогнозира, че електрическите модели ще представляват повече от 20% от неговите 2 043 800 глобални продажби през 2023 г. Електромобилите на марката обаче постигнаха само 11% дял, въпреки 73% увеличение на продажбите в сравнение с 2022 г. Този дефицит подкопава по-ранната цел на Калениус изцяло електрическите и plug-in хибридни модели да представляват 50% от годишните продажби на марката до края на 2025 г. В актуализация на стратегията, направена по-рано тази година, Mercedes преразгледа тази прогноза на 50% до 2030 г.
Тази промяна в плана даде отсрочка на S-Class, тъй като марката реши да удължи живота на ключови бензинови и дизелови модели, като инвестира в електрификацията на съществуващите двигатели, за да осигури съответствие с нормативните изисквания за емисии и други фактори до 2030 г. . В интервю за германското издание WirtschaftsWoche Келениус потвърди, че Mercedes ще инвестира 14 млрд евро в научно-изследователска и развойна дейност и в заводи с фокус върху дигитализацията, електромобилността и, което е важно, напредналата технология на ДВГ само в рамките на своите операции с леки автомобили през 2024 г. „Нашите двигатели винаги ще бъдат на най-високия технологичен стандарт. В противен случай внезапно ще задушим нашия бизнес с двигатели с вътрешно горене през 2027/28 г.”, обясни Калениус.
Източници-и от компанията коментираха, че решението за разработка на осмо поколение на S-Class гарантира, че и по-малката Е-Class ще получи нова генерация - седма, като тя също ще се предлага както с ДВГ, така и с електрическо задвижване. А това означава, че сегашният EQE, подобно на EQS, също ще изчезне.
„S-Class и E-Class са тясно свързани от техническа гледна точка. Да се направи само едното без другото, би повлияло значително на икономиите от мащаба, на които се радват днешните модели“, коментира източник на Autocar.