Седанът BMW M5 е известен със състезателното си родословие, като е създаден, за да демонстрира своето превъзходство на пистата. Това важи и за новото поколение на модела, коeто по време тестове доказва своите възможности, независимо от значителното си тегло. Въпреки това, повечето собственици на M5 никога не карат колите си до краен предел на състезателна писта.
Това беше разкрито Даниела Шмид, продуктов мениджър на M5. В интервю за румънското списание Auto Critica тя отбелязва, че само малка част от купувачите на M5 карат тази кола на пистата. Шмид е категорична, че малцина собственици се пробват веднъж, но почти никой не се връща за втори път. Въпреки това, BMW продължава да гарантира, че всеки М-модел, в това число и М5 се справя отлично на пистата, където разкрива огромния си потенциал.
„BMW M5 е проектирано да се справи с изискванията на шофирането на писта, но неговата производителност е полезна и за ежедневна употреба. Тези двойни възможности са важни за BMW, тъй като повечето ни клиенти дават приоритет на ежедневното шофиране пред използването на писта", обясни Шмид.
Тя посочи и какъв е типичният купувач на M5. Напълно очаквано преобладаващата част от купувачите са мъже на средна възраст, често предприемачи или хора на високи ръководни позиции. Тези клиенти често имат опит с други М-модели - като M3 или M4, като те избират M5, когато остареят.
Интересното е, че профилът на купувачите на M5 се променя, особено на азиатските пазари. Шмид отбеляза, че през последните години има все по-голям фокус върху по-младите купувачи, особено тези, работещи в информационните технологии и софтуерната индустрия.
Тези хора, които често разполагат със значителни финансови средства в млада възраст, са привлечени от M5, след като са се запознали с гамата от M-модели, предлагани от BMW в САЩ или Европа.