Електрификацията на автомобилната индустрия продължава, но някои производители продължават да развиват двигателите с вътрешно горене, като целта е те да отговарят на новия екологичен стандарт Евро-7. Технологията MHEV (48 волтов мек хибрид) вече не достатъчно и трябва да се търсят нови решения.
Изтекли патенти, регистрирани от BMW, показват, че инженерите на баварския концерн са открили формула за повишаване на ефективността на своите бензинови двигатели, като за основа на тяхното създаване за използвали технология от дизелови агрегати.
Според медиите в Германия тайната се крие в системата за предкамерно запалване - същият принцип, прилаган в дизеловите двигатели, използвани до 80-те години на миналия век, но адаптиран с важни модификации към съвременните бензинови двигатели. Нейното използване ще подобри ефективността на новите мотори - както бензинови, така и на дизелите.
За целта се използват нови запалителни свещи с отделни електроди за запалване и заземяване, което подобрява управлението на топлината и намалява риска от неволно запалване при високи натоварвания на двигателя. Техническите диаграми показват още предкамера с някои отвори - в BMW ги наричат преливни, които са свързани с основната горивна камера.
Германската марка не е обявила никакви подробности за разработката, нито е потвърдила патентованата технология, но се очаква, че тя може да дебютира на пазара при появата на бъдещото BMW X5. Именно този модел ще получи новото семейство двигатели на баварския производител, които ще покриват стандарта Евро-7.