fallback

Край на една епоха - VW се отказва от дизеловия Golf

Най-популярният модел на марката получава нова хибридна система, за да се конкурира с Toyota Corolla

Дните на дизеловите автомобили в Европа са преброени. Посоката, определена от европейските власти, е ясна - електрификацията на превозните средства се превръща в решаващ фактор както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. И това, напълно естествено, води до промени в предлаганата от производителите моделна гама.

Хибридните автомобили отдавна изместиха дизеловите автомобили на пазара на леки автомобили. И големите производители в Европа, включително гиганти като Volkswagen, засилват усилията си, за да бъдат в крак с този преход към нови технологии. Германският производител дълго време подкрепяше активно дизелите, но сега готви радикална промяна спрямо тях, като тя ще започне от най-популярния модел на марката - VW Golf. Според информация на френското издание L'argus, компанията от Волфсбург планира да спре производството на дизелови версии на Golf.

За да стане това по-лесно, Volkswagen работи върху нова хибридна версия на Golf, която в крайна сметка ще замени дизеловите версии. Неин основен конкурент ще бъде Toyota Corolla, един от най-успешните компактни автомобили в света. И във Volkswagen искат Golf да има същите предимства като японския си съперник.

Новият Golf ще бъде оборудван със самозареждаща се хибридна система (HEV). Това е нова хибридизираща технология за Golf, разработена от германския производител специално, за да се конкурира с Toyota и други марки. Хибридната версия ще запълни празнината между съществуващите 48-волтови леки хибриди (MHEV) и плъгин хибриди (PHEV).

Тази технология ще се използва не само в Golf, но и в други модели на Volkswagen. Например, германците планират да го внедрят в новия Volkswagen T-Roc 2025. Именно Golf обаче ще бъде един от ключовите модели, въвеждащи тази хибридна технология в популярния C-сегмент.

Volkswagen очаква новият хибрид Golf да има достатъчно горивна ефективност, за да се конкурира с дизеловите компактни автомобили, които остават на пазара. Така напускането на дизеловата версия на Golf ще бъде компенсирано по отношение на ефективността от хибридния двигател.

Отказът от дизеловия Golf слага край на една цяла епоха, защото акронимът TDI е истинска институция в гамата модели на Volkswagen, особено в компактните класове. В същото време преминаването към хибридно задвижване ще позволи на компанията да увеличи жизнения цикъл на осмото поколение на Golf до 2035 г.

fallback
  • #15
    Реалист ( преди 2 седмици )
    Тойота 30 г. развива и продава хибриди, а тогава не особено умните дойчовци правеха измислени тестове, за да докажат, че от дизела по-хубаво и икономично няма. И накрая каква стана тя с 30 годишно закъснение им светна, че нафтовите печки са за камиони и тежка техника, а не за леки автомбили. Знаех ги, че са бавно развиващи се, ночак толкова не съм го вярвал. Сега ще си платят цената и тя ще бъде фалит на автоиндустрията им. Китайците ще ги изкупят, за да им покажат как се прави.
  • #14
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Го само дизел ръчка ставаше за нещо на тази кола, сега какво ще продават на служебниците
  • #13
    Факт ( преди 2 седмици )
    Дизела почина
  • #12
    Ами ( преди 2 седмици )
    Аз затова вече си поръчах 3 броя от сегашния Голф дизелак и съм спокоен!
  • #11
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #10 постоянно висене на зареждачки и търсене на маршрути или безгрижно зареждане един път в месеца където и да е - всеки сам си решава.
  • #10
    Патриот ( преди 2 седмици )
    Вносна нафта, сгуp и сажди или български ток - всеки сам решава.
  • #9
    анонимен ( преди 2 седмици )
    да не бързаме толкова - видяхме какво стана с Волво. Да изчакаме малко и може, туко виж изневиделица, да видим новина Голф връща дизеловия модел :)
  • #8
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Карам хибрид Тойота Аурис 2018г и искам да кажа, че е перфектен автомобил, разхода магистрално ми е 5 на сто, като дизел , а в града 3-4 на 100 с газ не се занимавам, защото никога не съм бил привърженик на това гориво и последващите проблеми. Тойота също махнаха дизела 2018г тогава всички философи твърдяха, че са обречени и ще фалират, а то към днешна дата имат едни от най-продаваните модели, така че на VW посоката е правилна, а българина с 2лв в джоба да не ги мисли.
  • #7
    Винкелбург ( преди 2 седмици )
    Ама как така?!
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 2 седмици )
    Пълна капитулация на лоените мозъци. Само че трябваше да го направят преди 20 години.
fallback
Последни