fallback

Край на една епоха - VW се отказва от дизеловия Golf

Най-популярният модел на марката получава нова хибридна система, за да се конкурира с Toyota Corolla

Дните на дизеловите автомобили в Европа са преброени. Посоката, определена от европейските власти, е ясна - електрификацията на превозните средства се превръща в решаващ фактор както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. И това, напълно естествено, води до промени в предлаганата от производителите моделна гама.

Хибридните автомобили отдавна изместиха дизеловите автомобили на пазара на леки автомобили. И големите производители в Европа, включително гиганти като Volkswagen, засилват усилията си, за да бъдат в крак с този преход към нови технологии. Германският производител дълго време подкрепяше активно дизелите, но сега готви радикална промяна спрямо тях, като тя ще започне от най-популярния модел на марката - VW Golf. Според информация на френското издание L'argus, компанията от Волфсбург планира да спре производството на дизелови версии на Golf.

За да стане това по-лесно, Volkswagen работи върху нова хибридна версия на Golf, която в крайна сметка ще замени дизеловите версии. Неин основен конкурент ще бъде Toyota Corolla, един от най-успешните компактни автомобили в света. И във Volkswagen искат Golf да има същите предимства като японския си съперник.

Новият Golf ще бъде оборудван със самозареждаща се хибридна система (HEV). Това е нова хибридизираща технология за Golf, разработена от германския производител специално, за да се конкурира с Toyota и други марки. Хибридната версия ще запълни празнината между съществуващите 48-волтови леки хибриди (MHEV) и плъгин хибриди (PHEV).

Тази технология ще се използва не само в Golf, но и в други модели на Volkswagen. Например, германците планират да го внедрят в новия Volkswagen T-Roc 2025. Именно Golf обаче ще бъде един от ключовите модели, въвеждащи тази хибридна технология в популярния C-сегмент.

Volkswagen очаква новият хибрид Golf да има достатъчно горивна ефективност, за да се конкурира с дизеловите компактни автомобили, които остават на пазара. Така напускането на дизеловата версия на Golf ще бъде компенсирано по отношение на ефективността от хибридния двигател.

Отказът от дизеловия Golf слага край на една цяла епоха, защото акронимът TDI е истинска институция в гамата модели на Volkswagen, особено в компактните класове. В същото време преминаването към хибридно задвижване ще позволи на компанията да увеличи жизнения цикъл на осмото поколение на Golf до 2035 г.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Кмета на Перник да обяви тридневен траур!
  • #4
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Лошо.....много гаражи ще останат без работа!!!
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    С дизела и немските производители на коли си заминават, за хибриди нямат шанс да се класират, много са изостанали както и с електричните.
  • #2
    bg ( преди 2 месеца )
    Значи сега е момента да си взема някой от последните дизели.. След време ще се търси много ;-)
  • #1
    sas ( преди 2 месеца )
    Не виждам как един самозареждащ се хибрид ще харчи колкото един дизел по магистралите (болшинството нови Голфове се купуват от фирми за търговски представители), но някой реши, че дизелът е много страшен... В същото време бичим всякакви 4G, 5G, bluetooth, wifi, ntc, които са много безвредни...Сигурно някой реши да компенсира загубите на петролните компании от електрификацията...
fallback
Последни