IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум-моделите движат пазара на EV и PHEV в Европа

В масовия сегмент спадът на продажбите на електрифицирани автомобили продължава

Продажбите на електрически превозни средства (EV) и plug-in хибриди (PHEV) в Европа остават стабилни, но данните от юли показват, че все повече купувачи на премиум автомобили се ориентират към електрифицирани модели. Сред тях, например, е Volvo EX30, който помага за увеличението на EV с цели 23%.


Volvo EX30


Като цяло забавянето на продажбите на изцяло електрически и хибридни автомобили все още е факт, но новите данни показват значителна разлика между премиум и масовия сегмент. Ръстът при EV е само 0,7% за първите 7 месеца на годината, докато при PHEV се отчита спад от 0,7%, сочи статистиката на Dataforce.

Въпреки това, в премиум сегментите увеличението на продажбите на тези автомобили значително надвишава пазара като цяло. В масовия ЕV сегмент спадът е 6,9%, а при PHEV - цели 18%. В същото време продажбите на премиум електрически превозни средства са нараснали с 23%, а на премиум PHEV с 14%.


Tesla Model Y


Тъй като електрическите превозни средства и plug-in хибридите все още заемат по-малък пазарен дял, значителните успехи или неуспехи на един модел могат да окажат значително влияние върху резултатите. Така например в масовия сегмент на електромобилите продажбите на лидера Tesla Model Y са паднали с 25%, или с 36 662 коли. Продажбите на четвъртия по популярност Volkswagen ID.4 са намалели с 32%, или с 16 212 броя. Именно на тези два модела се дължи по-голямата част от дефицита в сравнение с 2023 г.

В масовия PHEV сегмент само един модел - Kia Sportage, показа ръст или спад в рамките на един процент, докато при всички останали модели в топ 10 има значителни промени в двете посоки. Например, продажбите на Cupra Formentor са се увеличили с 68%, докато тези Mazda CX-60 са паднали с 45%.


BMW iX


Продажбите на премиум електромобили са нараснали с 23%, главно благодарение на новото Volvo EX30, което добави 47 172 автомобила към общия брой. Сегментът обаче щеше да расте и без този модел, тъй като ключови играчи като BMW iX1 и Mercedes-Benz EQB записват съответно ръст от 54 и 46%

Plug-in хибридите продължават да бъдат популярни сред купувачите на премиум автомобили, много от които преди това са избирали дизели. Сегментът е нараснал с 14%, като всеки модел в топ 10 показа значителен ръст. Най-успешни са Mercedes-Benz E-Class (ръст от 297%) и Audi A3/S3 (ръст от 175%).


Peugeot 3008


Ръстът във втория по големина сегмент в Европа - този на компактните SUV и кросоувъри, се забавя, като продажбите намаляха с 0,8% за седем месеца. По-голямата част от този спад се дължи на два модела - Peugeot 3008 и Ford Kuga. Продажбите на деветия най-популярен (3008) и шестия по популярност (Kuga) са паднали с около 11%. Единственият модел, който показва двуцифрен ръст на продажбите, е Kia Sportage, чиито продажби са нараснали с 14%.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    С цени от 80-100 хил лв май само премиум електрички има по магазините.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    И какъв е проблема? Мини също е премиум марка. Големината няма никакво значение. Премиум е надценка. Тоест по-скъпо от останалите в същата категория.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 1 - Уоу! Сер. ли? Защо са ги спрели??!?!?!
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Volvo EX30 е страхотен пример за "европейски премиум" :-) Голям, дълъг цели 4,20м и произведен в Китай
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    im-A-дртiйУАЙТB0Y ( преди 2 месеца )
    ПИтам се аз, кое е верното твърдение в случая: 1/ В масовия PHEV сегмент само един модел - Kia Sportage, показа ръст или незначителен спад в рамките на 1 процент, докато при всички останали модели в топ 10 има значителни промени... или 2/ Единственият модел, който показва двуцифрен ръст на продажбите при компактните SUV, е Kia Sportage, чиито продажби са нараснали с 14%... Аз лично залагам на 2-то заключение.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 2 месеца )
    Да като цифра имат ръст - 0.7%. Но като добавиш че общия пазар на нови автомобили в Европа е нарастнал с 5% всъщност делът им е спаднал.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В крайна сметка спад при продажбите на EV-тата няма. При моделите в масовия сегмент има намаление защото те просто спряха да ги правят много от най-достъпните. Вече няма Рено Зое и Фолксваген е-Ъп, нито мицубиши i-miev, а си нямат заместници.