IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обновените Audi Q7 и Q8 се превърнаха в мощни PHEV

Луксозните кросоувъри получиха хибридна система с 3,0-литров V6

Германският производител Audi представи нови версии на актуализираните си кросоувъри Audi Q7 и Q8. Всъдеходите с индекс TFSI e quattro получават подобрена хибридна задвижваща система с по-голяма батерия и по-мощен електромотор, като това ще увеличи и пробега им в изцяло електрически режим.


Audi Q7 TFSI e quattro


Кросоувърите 55 TFSI e quattro и 60 TFSI e quattro са оборудвани с двигател V6 3.0 (340 к.с., 450 Нм), електромотор с нов дизайн (178 к.с., 460 Нм) и по-мощна тягова батерия, чийто капацитет е нараснал до 25,9 кВт/ч. Съответно електрическият пробег на хибридите се е увеличил и вече е равен на 90 км по цикъла WLTP EAER City или 85 км в комбинирания WLTP EAER.

Версиите с 55 TFSI e quattro имат комбинирана мощност от 394 к.с. и 600 Нм въртящ момент, а 60 TFSI e quattro - 490 к.с. и 700 Нм. Преди това мощността беше малко по-ниска - 381 и 462 сили при същите стойности на въртящия момент. По-слабите модификации се нуждаят от 5,7 секунди да вдигнат 100 км/ч от място, а по-мощните - от точно 5 секунди.


Audi Q7 TFSI e quattro


Средният разход на гориво зависи от нивото на зареждане на батерията. Ако батерията е пълна, разходът ще бъде около 1,5 л/100 км, но ако е напълно разредена кросоувърът ще харчи около 10-11 л/100 км. Максималната скорост и на двете версии е 240 км/ч, но в електрически режим ограничителят се задейства на 135 км/ч.

Мощността на зареждане е 7,4 кВт/ч. С него зареждането на батерията до 100% отнема 3 часа 45 минути. Едно от нововъведенията е изборът на режим на шофиране - напълно електрически или хибриден. Последният е активен дори при напълно натиснат педал на газта, а вторият има две работни стратегии - Auto (балансирана работа на двигателя с вътрешно горене и електродвигателя) и Hold (поддържа заряда на батерията на дадено ниво).


Audi Q7 TFSI e quattro


Докато са в режим на презареждане, за попълване на енергия хибридите използват само система за рекуперация, чиято мощност при спиране достига 80 кВт. Списъкът с налично оборудване за кросоувърите включва матрична оптика с избор на една от четири светлинни сигнатури, различни опции за окачване и, за първи път за хибридите, кормилна задна ос и електромеханични стабилизатори eAWS.

Продажбите на Audi Q7 TFSI e quattro и Q8 TFSI e quattro започват в края на този месец. Началната цена на Q7 55 TFSI e quattro ще бъде 85 500 евро, а за 60 TFSI e quattro - 96 000 евро. На свой ред Q8 55 TFSI e quattro ще струва най-малко 92 900 евро, а Q8 60 TFSI e quattro - 103 200 евро.


Още снимки на хибридните кросоувъри - вижте в галерията:


0 от 500