fallback

Ново изследване: Пълното зареждане вреди на LFP батериите

Поддържането на нисък заряд, особено ако не се ползват редовно, помага да съхранява на ресурса (ВИДЕО)

Батериите с литиево-железен фосфат (LFP), известни със своята стабилност и ниска цена, стават все по-популярни в електрическите превозни средства (EV). За разлика от никеловите батерии, LFP батериите са по-малко склонни към прегряване и имат по-дълъг живот. Скорошни проучвания обаче показват, че пълното зареждане на тези батерии може да доведе до тяхното бързо разграждане, поставяйки под въпрос настоящите препоръки за зареждане от големи автомобилни производители като Tesla и Ford.

Автомобилните производители препоръчват периодично зареждане до 100% на EV, оборудвани с LFP батерии. Tesla препоръчва това да се да правите поне веднъж седмично, докато Ford предлага пълно зареждане всеки месец. Обосновката е, че зареждането по този начин помага за калибриране на батерията, осигурявайки точни показания на обхвата и поддържайки батерията здрава с течение на времето.

Тези препоръки се различават от съветите, дадени за никел-манган-кобалтови (NMC) батерии, при които ежедневното зареждане обикновено е ограничено до 80-90%, за да се избегне преждевременно разграждане. Известно е, че повишеното напрежение и топлина от пълно зареждане ускоряват износването на NMC батериите, намалявайки способността им да задържат енергия с течение на времето.

Въпреки това, скорошно изследване, публикувано в „Journal of the Electrochemical Society*, опровергава препоръката за пълно зареждане на LFP батерии. Проучването, проведено от лаборатория, финансирана от Tesla, установи, че многократните цикли на пълно зареждане могат да навредят на този тип батерии.

Оказва се, че пълното зареждане на LFP клетките увеличава производството на вредни съединения, които се натрупват върху отрицателния електрод на батерията, като губят литий и водят до разграждане.

Авторите на изследването подчертават, че по-високите нива на заряд (SoC) водят до по-високо напрежение и по-чести отрицателни реакции в електролита на батерията, което ускорява процеса на разграждане.

Проучването също така показва, че поддържането на LFP батерии в състояние на по-нисък заряд, особено когато не се използват за дълги периоди от време, може да намали това влошаване. Например, цикълът на батерия в диапазона 75-100% SoC доказано причинява повече вреда в сравнение с по-ниските диапазони. Изследователите твърдят, че минимизирането на времето, прекарано на по-високи нива на SoC, може да удължи живота на батерията.

Един от основните автори на изследването е д-р Джеф Дан, известен изследовател на батерии, чиято лаборатория в университета Далхаузи в Канада е финансирана от Tesla. Тази лаборатория играе важна роля в развитието на технологията за батерии, по-специално в подобряването на химията на NMC. Новото проучване разширява техния принос, като разкрива критични подробности за поведението на LFP батериите.

Въпреки тези открития, проучването има някои ограничения. То подчертава, че цикълът между 0-25% SoC може да увеличи максимално живота на батерията, но този подход е непрактичен за повечето собственици на EV, които разчитат на публично зареждане или се нуждаят от пълен капацитет за ежедневна употреба.

Проучването се фокусира основно върху дълготрайността на батерията, без да се вземат предвид по-широки фактори като удобство, време за зареждане и сценарии за използване в реалния свят.

fallback
  • #42
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Патологичните лъжци се наричат психопати. Гост е патологичен лъжец. Доказва го минимум 10-20 пъти на ден като лъже за какво ли не. трябва ли да съм психиатър за да кажа че гост е лъжец и то патологичен? Не лъже за да спечели нещо, а лъже обижда и клевети хората за удоволствие По неговите думи. Винаги си признава че това е целта - да се гъбарка с хората за удоволствие. Повтарях 20 kW за да ме поправи... евентуално, защото не помнех точно колко е. Покрай търсенето за 8 ч. намерих и мощността.
  • #41
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не сменяй темата! Преди четири месеца писал ли си че една електропещ е 32 kW и работи 8 часа на ден? Избери си тогава ли си ъгъл или сега но и в двата случая си психопат. Тогава ти доказах че само с фотоволтатите на покрива и на паркинга не само ще захранвате абсолютно всички пещи и машини но и ще оставя да си зареждате електромобилите когато дойде време да си ги купите. А ти ми обясняваш че сте покрили покрива с фотоволтаици и не стигат за осветлението и вентилацията и шефа бил на загуба.
  • #40
    Димов ( преди 2 месеца )
    Приятел ти да не си психиатър.Доказано Гост бил психопата.Кой го доказа,къде го доказа,на базата на каква компетентност, твоята не струва и пет пари.За една мощност на пещ се балтавиш в лъжи, 20 32 35 киловата, лъжец от класа.Ръсиш титанични идеи за споделяне на електромобили за захранване после ревеш,че те подиграват.Кола и жена не се споделят.
  • #39
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не сменяй темата! Преди четири месеца писал ли си че една електропещ е 32 kW и работи 8 часа на ден? Избери си тогава ли си ъгъл или сега но и в двата случая си психопат. Тогава ти доказах че само с фотоволтатите на покрива и на паркинга не само ще захранвате абсолютно всички пещи и машини но и ще оставя да си зареждате електромобилите когато дойде време да си ги купите. А ти ми обясняваш че сте покрили покрива с фотоволтаици и не стигат за осветлението и вентилацията и шефа бил на загуба.
  • #38
    А това? ( преди 2 месеца )
    Гост ( преди 4 месеца )Адреналинката електричка,само една електропещ е 32 квт.Как мислиш,дали имаме само една.
  • #37
    Гост ( преди 2 месеца )
    Дааа,за аматьора термообработка и леене е едно и също.Термообработката е на 8 часов работен ден
  • #36
    А това? ( преди 2 месеца )
    Гост ( преди 4 месеца )Адреналинката електричка,само една електропещ е 32 квт.Как мислиш,дали имаме само една.
  • #35
    Кой писа това? ( преди 2 месеца )
    Tesla отива на съд заради катастрофа, при която загина инженер на Apple #14 Гост ( преди 4 месеца )На теоретик да обясняваш е чиста проба загуба на време.Промишлените пещи в металургията работят денонощно.За малък цех работят 8 часа.Как мислиш леем детайли и правим термообработка на стоманени детайли, адреналинка електричке?Ще загрееш електропещ на фотоволтаика на марта в сряда на високосна година.
  • #34
    Абе психо ( преди 2 месеца )
    Вари го печи го то в душата му е да лъже И да маже и не помни кога какво лъже. Това че се правя, че не помня, за да повториш всяка лъжа минимум 30 пъти защото ти знам номерата как после обясняваш че някой друг ти пише с името или пък си се бъзикал. За разлика от психопатите аз говоря с факти и мога да цитирам, без да променям цитатите както с желязната руда с високо съдържание на въглерод.
  • #33
    Гост ( преди 2 месеца )
    В скърцащото мозъче на Теслю Тунберг леярните работят от 8 до17, защото тогава работят и фотоволтаиците.Пещите за леене Теслю Тунберг работят денонощно, никога не съм споменавал броя на пещите, тяхната мощност за да не ти давам възможност да ми извъртиш коментара.Аз работя в механичния цех и съм от 8до 17.Още съм в отпуска,беше ми си се събрала и от миналата година.От 2 септември сме на работа.
fallback
Последни