IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Symbioz: Тестваме най-новия френски SUV

4.41 дълъг и пълен с любопитни технологии, това е същинският заместник на Megane (ВИДЕО)

Повече от половин век съдбата на Renault зависeше изцяло от достъпните семейни автомобили - като например Renault 16, което се появи през 1965, и което донесе на французите първата им титла като европейска кола на годината. Но най-големият успех в това отношение без съмнение беше Megane.
  
    
 
  
      
Дебютирал през 1996, компактният хечбек еднолично успя да спаси компанията от неминуем фалит, и в продължение на две десетилетия бе основният източник на приходи за Renault.

После обаче нещата се промениха и Megane, който продаваше по 450 000 бройки годишно в началото на века, миналата година едва успя да пласира трийсетина хиляди. Този април последната бройка от класическия Megane хечбек слезе от поточната линия в Паленсия и един от най.-успешните модели на Renault остана в историята. Но сега най-после имаме неговия наследник.
  
  

Renault Symbioz тест драйв
  
    
Името на този наследник е Symbioz, и, както сами виждате, той не е вече хечбек, а кросоувър. Гамата на Renault се понапълни с такива модели напоследък: Captur, Arcana, Austral, Espace, Rafale, така че, ако сте малко объркани къде е мястото на тази машина в подредбата, не сте единствени. Symbioz е по-голям от Captur, но по-малък от Austral, и е представата на Renault за достъпната и практична семейна кола - точно същото, каквото някога бе и Megane.
  
   
Renault Symbioz тест драйв
  
     
Освен това Symbioz е може би първият модел на Renault, създаден изцяло от новия главен дизайнер Жил Видал. И разликите с останалата гама се виждат от пръв поглед. Особено отзад.
  
  
Renault Symbioz тест драйв
  
     
Докато при Captur Видал трябваше да работи с наследството на предшественика си и на практика се ограничи само с преобразяване на предницата, тук е имал свободата да оформи целия автомобил. Резултатът е изчистен, елегантен и приятен за окото, с нотка на футуризъм, но без да се прекалява с това.

Впрочем родството с Captur далеч не е само в дизайна, както ще видите.
  
  
Renault Symbioz тест драйв
  
      
От Renault много настоятелно ни убеждават, че това е кола от С-сегмента. И като дължина това изглежда убедително - 4.41 метра е горе-долу средното за един С-SUV. Но всъщност този автомобил е на платформа от В-сегмента - на така наречената CMF-B, на която са и Clio, Nissan Juke, Renault Captur. Ширината й e като за В-сегмента - с 5 см по-тясна, да кажем, от Skoda Karoq.
  
  
Renault Symbioz тест драйв
  
    
Тясна само по съвременните стандарти, разбира се. Старото Renault 16, което ви показахме в началото, в своята епоха минаваше за голям семеен автомобил, а ширината му бе със 17 сантиметра по-малка от тази на Symbioz. Тук определено не липсва вътрешно пространство.

Седалките са удобни, мястото отзад е достатъчно, но само ако плъзнете задната седалка в най-задна позиция. Ако искате да увеличите размера на багажника и я плъзнете напред, багажникът става 624 литра, което е впечатляващо за този сегмент (и със 100 повече от споменатата Skoda Karoq). Но тогава за краката на пътниците отзад не остава кой знае колко място.
  
  
Renault Symbioz тест драйв
  
      
Идеята за плъзгаща се с 16 сантиметра задна седалка е чудесна - така имате гъвкав избор между вътрешно и товарно пространство, вместо да сте обречени само на едното.

Друга много добра идея, която ни се иска и останалите производители да откраднат, е бутонът до волана, който може да изключва с едно движение всички достадни сигнали от системите за безопасност - за напускане на лентата, за превишена скорост и така нататък. Можете и сами да го персонализирате, така че да изключва само някои системи. Но при всички случаи това е по-добро решение от ровичкането в подменюта при всяко стартиране на двигателя.
  
   
Renault Symbioz тест драйв
  
     
Единствената забележка към комфорта е може би малко по-твърдото окачване. То можеше да се очаква, защото центърът на тежестта се е повишил, дължината се е увеличила, и това трябва да бъде компенсирано, за да се запази пътното поведение. При нормално шофиране всичко е наред - твърдостта се усеща само при преминаване през метални легнали полицаи или други малки неравности. Воланът е лекичък, но достатъчно прецизен, и като цяло Symbioz създава същото приятно усещане за пъргавина и контрол като Clio.
  
  
Renault Symbioz тест драйв
  
    
Изборът на задвижване напълно ще задоволи хората, които искат хибрид със 145 конски сили, но ще разочарова всички останали, защото това е единственото задвижване за момента.
 
 

Renault Symbioz

145 к. с. максимална мощност

149 Нм максимален въртящ момент

10.6 секунди 0-100 км/ч

Ако искате нещо различно, ще трябва да почакате една година. През 2025 ще се появят още два меки хибрида, намекна ни Алeн Майо, инженерният шеф на проекта. Но за тях все още няма никакви официални детайли.  

Мога да допусна, че единият от тях ще е 1.3-литровият двигател с 4 цилиндъра и турбо, който развива 160 коня и се монтира и в Captur. Вторият вариант може да е 3-цилиндров мотор с по-малък обем и по-малка мощност. Но ще разберем догодина.
  
   
Renault Symbioz тест драйв
  
      
Междувременно 145-те коня на E-Tech Hybrid са напълно достатъчни за нормални нужди. Тази система комбинира 1.6-литров атмосферен бензинов двигател с два електромотора и така наречената многорежимна трансмисия, разработена отначало от Renault за отбора им във Формула 1. Там целта й бе да повишава динамиката. При Symbioz обаче задачата е друга: икономия. С ускорение от 0 до 100 км/ч за над десет и половина секунди, това далеч не е от най-бързите коли в сегмента си.
  
   
Renault Symbioz тест драйв
  
   
Аз лично харесвам тази хибридна система, която сме тествали и в Renault, и в модели на Dacia. Тя ви дава икономично и енергично движение в града, където през повечето време колата е само на ток, и в същото време е достатъчно адекватна за магистрални преходи, за изпреварвания и така нататък. Единственият проблем е, че на магистрала понякога системата става доста шумна. Компенсацията за това е среден разход, който официално е 4.7 литра на сто, а при нашето неособено икономично каране по пътищата на Валенсия - 5.1 на сто.
   
   
Renault Symbioz тест драйв
  
      
Интериорът също е взет почти 1:1 от Captur. Което не е лошо, защото той е комфортен и ергономичен. Мултимедията, която дълги години бе слабо място на Renault, най-после е с хубава графика, доста бърза, и предлага един голям пакет услуги от Google, като Google Maps - най-добрия вариант за навигация в момента.
  
    
Renault Symbioz тест драйв
   
      
Забележителна новост е също панорамният покрив - така нареченият Solar Bay, който е съвместна разработка на Renault и на производителя на стъкла Saint-Gobain. Технологията с течни кристали позволява да го затъмнявате само с едно натискане на бутон, и то във всякакви конфигурации.
  
   
Renault Symbioz тест драйв
  
        
Накратко, Symbioz е един по-голям, по-практичен и по-добре изглеждащ Captur. Правилно сте се досетили, че също така е и по-скъп. Но не с много. Стартовата цена тук е почти 60,000 лева, което може да ви се стори стряскащо за компактен кросоувър само с предно предаване. Особено на фона на корейските конкуренти. Но всъщност Symbioz дебютира на пазара с най-скъпата си хибридна версия - по-късно обикновените меки хибриди ще свалят чувствително летвата. А и тук, за разлика от Captur, оборудването започва направо от втората степен - Techno.
  
   
Renault Symbioz тест драйв
  
      
Тя включва LED светлини, 18-цолови алуминиеви джанти, дигитални прибори, делима задна седалка, камера за заден ход, паркинг сензори отпред и отзад, автоматичен климатик - на практика всичко необходимо за комфортна употлеба. По-високото ниво Esprit Alpine добавя само някои декорации, 19-цолови джанти и отопление на волана, а във върховото ниво Iconic ще имате също адаптивен круиз контрол с автоматично спиране и потегляне, асистент за автоматично паркиране и отопление на седалките. Ефектният панорамен покрив може да се поръча във всяко ниво и струва 3500 лева.
  
   
Renault Symbioz тест драйв
  
      
На практика разликата между Symbioz и Captur при идентично оборудване е 3 хиляди лева - съвсем адекватно за допълнителната практичност, която получавате. Може би все пак на феновете на Renault няма да им бъде толкова мъчно за Megane, колкото си мислехме.
  
  
Още снимки от теста на Renault Symbioz вижте в ГАЛЕРИЯТА:


 
    

0 от 500
  • #20
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тази мода със стъкло на тавана трябва да спре, неподгодящо за лятото защо взимат всичко най-лошо от посредственият автомобил Тесла?
  • #19
    4 rate up comment 8 rate down comment
    рено БъГъ ( преди 3 седмици )
    Междувременну *** чакате и мотора на моторчитътъ, 1литър бира, цели две, пувтарям две цилиндърчита, голяма мощ - директно взето от хамериканска сенокосачка! Насаам народее - койту купи 2 рена *** има и една дачийка за тъщътъ!!
  • #18
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    поредната шитня от рено. Факт!
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    деректно от рено ( преди 3 седмици )
    Междувременну *** чакате и мотора на моторчитътъ, 1литър бира, цели две, пувтарям две цилиндърчита, голяма мощ - директно взето от хамериканска сенокосачка! Насаам народее - койту купи 2 рена *** има и една дачийка за тъщътъ!!
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 14 ( преди 3 седмици )
    Става въпрос, че не е професионално... но ти това не го разбираш!
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Мижави ( преди 3 седмици )
    При средна заплата 1200к левос кой очакват да си го купи това.
  • #14
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 3 седмици )
    А ти какво очакваш? Да го свали ли? Ако освен часовникът му не му харесваш и прическата или косата, да не очакваш да я обръсне? Ако не беше ми казал даже нямаше да обърна внимание, че е с часовник. Как пък не се научихте да коментирате основната тема, без да се разсейвате с личните качества на този който споделя фактите! Какво значение има дали си е изгладил ризата или заеква, ако споделя полезна информация за която трябва да сме му благодари. Като не ни интересува не четем, не гледаме и толкоз
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    К. Т. явно много си обича часовника - от няколко години не пропуска да ни го снима при всяко представяне на автомобил!
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Факти ( преди 3 седмици )
    Какво да гледаме цена на ел двигател за теслЪ 6к долара на батерия 12к долара общо 18к долара.Нов двг на бмв м5 8-10к долара скоростна кутия 3-4к долара общо между 11-14 к долара или около 4-7к долара по евтино е за двг.
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Друг пример ( преди 3 седмици )
    Електрическата dacia не е нищо друго освен ребрандиран китаец, който в Китай струва много по-евтино. Ако искаше да правиш адекватно сравнение, трябваше да сравниш цените на оригинала в Китай с бензинов аналог Пак там. Електромобилите в Китай вече са по-евтини от ДВГ. Точно това е причината да ги купуват а не защото всеки китаец се загрижил за екологията. Батериите вече са около 120$/kWh. Тоест батерията струва около 5 000 лв двигателя още няколко стотин. Колко струва ДВГ и всичко около него?