IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model Y получава увеличени пробег и мощност

Илон Мъск отложи за догодина обновяването на най-успешната си кола, въпреки че конкурентите я застигат

Tesla Model Y, най-продаваният автомобил в света за миналата година, ще бъде значително обновен през 2025 година. Ще получи различен външен вид, основен ърдейт на интериора и значително подобрени показатели за производителност, твръдят шпиони на Autocar.

 
Model Y фейслифт


Огромният успех на SUV пазара го прави най-важният актив на Tesla и американският производител на електромобили ще се стреми да го използва, за да да излезе от продължителния спад на продажбите. За последно компанията Мъск отбеляза растеж в края на миналата година. Самият Илон Мъск каза по-рано, че Model Y няма да бъде актуализиран през 2024 г., като фирмата дава приоритет на пускането на други продукти. Въпреки това, първите снимки на “пипнатия“ SUV – с кодово име Project Juniper, бяха публикувани онлайн и пречертани по разни сайтове.

Model Y не е актуализиран от пускането си през 2020 г., което означава, че вече не предлага толкова очевидно предимство пред конкурентите си. Максималният пробег на SUV от 533 километра, който беше осномен плюс, например, вече е надминат от по-евтини конкуренти като Skoda Enyaq и Peugeot e-3008. Фокусът ще е имено тук, като се очаква фейслифтът да повтори този на Model 3, който добави 8 процента пробег благодарение подобрения в аеродинамиката и електрониката.

Model Y ще последва своя събрат хечбек с ревизирана предница, като фаровете и бронята са променени, за да прорязват въздуха по-ефективно, като същевременно намаляват шума от вятъра. Това решение намали коефициента на съпротивление на Model 3 от 0,23 на 0,219, което го направи един от най-аеродинамичните автомобили в продажба. Подобен ефект при SUV „баткото“ може да допринесе за пробег от повече от 563 километра при най-добрата версия.

Друг фокус ще бъде подобряването на използваемостта и качеството на Model Y. За тази цел се очаква да бъдат пренесени преработената централна конзола на Model 3, нови луксозни текстилни изделия и 8,0-инчов заден сензорен екран. Един от по-противоречивите елементи на фейслифта на Model 3 беше преместването на контролите на индикаторите към волана.

Остава да видим дали Tesla ще реагира на критиките за това, като запази традиционните за Model Y. Последните изображения предполагат, че той ще се отличава най-очевидно от сегашния автомобил при новата задна светлинна лента, която е значително различна от C-образните групи, добавени към задната част на Model 3.
 
 
Model Y фейслифт

Не се очаква Tesla да направи драстични промени в задвижването и системата за зареждане. Максималната скорост на зареждане от 250kW на Model Y все още е една от силните му страни – но най-високата версия Performance вероятно ще получи значително увеличение на мощността, за да поеме битката срещу новото електрическо Porsche Macan.

Като индикация, Model 3 Performance с 453 к.с. ускорява до стотака само за 3,1 секунди и постига максимална скорост от 262 километра в час. Ако приемем, че Model Y се доближи до тези цифри, той ще бъде един от най-бързите кросоувъри на пазара. 
 
 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 6 ( преди 3 седмици )
    "но на мен никой не ми каза, че между 95 км/ч и 126-7 км/ч разликата е толкова масивна при електрическите, а и тогава не вярвах на "антиелектриците", че разхода може да падне толкова брутално зимата." При положение че антиелектриците са доказали, че са психопати и постоянно лъжат, защо въобще реши да търсиш съвети от тях? След толкова примери с изчисления, които доказват че разходът зимата може да падне и повече отколкото казват антиелектриците, защо не послуша тези с аргументите, а не тези с лъ
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    Пак ли докато ми отговаряш повтаряш моите думи за да се правиш на по-умен? Имам новина за тебе. Става точно обратното. Това че повтаряш, че при магистрална скорост ще минеш 300 км а със същия автомобил с 40 км/ч ще изминеш 100% повече пробег - 600 км, което е повече от обявеното, означава че си на моето мнение, Но въпреки това обясняваш, че не съм прав. На това му се казва психопатия. Ти многократно си доказал, че си такъв и не е необходимо да се престараваш всеки път да доказваш доказани неща
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    6 ( преди 3 седмици )
    Тц тц тц кви хора сте ве само минуси перунтите ве ....
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тази кола на живо изглежда ужасно. Има нещо много сбъркано в пропорциите. Модел 3 е доста по добре. Естествено Model S е най добре.
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 4 - Пробегът, когато го караш, като нормален човек. То и на дизелова и на бензинова скача разхода при по-висока скорост, но на мен никой не ми каза, че между 95 км/ч и 126-7 км/ч разликата е толкова масивна при електрическите, а и тогава не вярвах на "антиелектриците", че разхода може да падне толкова брутално зимата. Съвет за студа - в гаража, на кабела, псукаш я да се загрявя поне 25 минти предварително и си спестяваш мноооооо загуба на ток, ама пак не е, да я няма. Беше бе heat pump-та.
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Навъдиха се много джендър с електрокари.Помоли някой да те повози и ще разбереш.Винаги обявяват 500 км пробег без да кажат съвсем умишлено с каква скорост.При магистрална скорост най много 300 км с едно зареждане.
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До гост ( преди 3 седмици )
    Кой пробег? Онзи със 140 км в час или онзи с 40 километра в час? Че има над 100% разлика, обусловена от физичните закони на които се подчинява този автомобил за разлика от твоите перпето mobile-та, който прехвърлят мощност от радиатора към коляновия вал чрез увеличаване на КПД над 100%, като по този начин катериш Шипка с 60 kW мощност на изхода на двигателя при 45 на входа от горивото. Очевидно допълнителните 15 киловата идват от радиатора по твои обяснения.
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Пробегът в действителност е доста по малък.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Много пече в тези Тесли, директно през стъклото върху главата ти, не стават как е възможно такива неща да не са опции, а да пестят пари.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    sdf ( преди 3 седмици )
    то и сега няма кой да го стигне в комбинация от мощност , тегло и ефективност.....Шкодата е 200 кс по-малко....