Преди 20 години производителите заложиха на една нова тенденция - намаляване на работни обем на двигателите, в резултат на което на пазара се появиха нови мотори, чиято надеждност беше на ниско ниво. При тяхната разработка инженерите залагат на един и същ принцип - алуминиев блок вместо чугунен, директно впръскване вместо разпределено впръскване плюс турбокомпресор. И повечето случая тези мотори използват верижно задвижване.
Оказа се, че някои компании са усложнили устройствата без особена причина. Резултатът е намаляване на надеждността и на експлоатационния живот. Стигна се дори до сервизни акции, които удариха по репутацията на някои марки. Всички неуспешни двигатели бяха модернизирани набързо и след 2015 г. повечето от проблемите им бяха разрешени.
Някои от тези неуспешни двигатели (предимно малки обеми - 0,8-1,2 литра), обаче все още се намират под капака на автомобили на пазара втора ръка. По правило те оцеляват до 80 000-120 000 км, но след това излизат от строя. Те се поставят дори на популярни кросоувъри, така че има опасност да се натъкнете на тях при евентуална покупка. Тези автомобили по правило се предлагат на атрактивна цена, но е твърде вероятно към нея скоро ще бъде добавена значителна сума за ремонт или подмяна на двигателя.
5 кросоувъра с проблемни мотори (ГАЛЕРИЯ):
Първото поколение Peugeot 3008 се продава до 2016 г. Дизелът DV6C 1.6 се счита за най-приличният от гамата двигатели - този, който остана с осем клапана дори след хейслифта. Бензиновите двигатели обаче отдавна са включени в класациите на най-ненадеждните. Това се отнася особено за по-малкия - 1,2-литров двигател, който страда от въглеродни отлагания и изгаряне на масло, а зъбният ремък в маслена баня запушва каналите.
По-големи двигатели - с обем 1.6 (серия EP6), са монтирани след 2006 г. в почти всички модели на Peugeot и Citroen, както и някои BMW и Mini. Те получиха множество титли „Двигател на годината“ - за иновация и изключителни екологични характеристики и ефективност. Надеждността им обаче често се оказва проблем, като на 3008 те пристигнаха в модернизирана форма, но не станаха по-добри.