Мнозина може би си спомнят с нещо 1984 година, а други са забравили знаменателни събития в света. Проведе се Олимпиадата в Лос Анджелис, която соцлагерът (без Румъния и Югославия) бойкотира, а Мишел Платини изведе Франция до европейска титла по футбол. В киносалоните се завъртяха „Индиана Джоунс и Храмът на обречените“, „Имало едно време в Америка“ и „Ловци на Духове“. Мадона изпя „Like a Virgin“, Принс издаде гениалния “Purple rain”, а “Metallica“ – “Ride the Lightning“. У нас Тошко Колев, лека му пръст, направи феноменалната си роля в „Опасен чар“.
Не беше лоша и годината за премиерите в автомобилостроенето, като се започне от Ferrari Testarossa. Достигането на 40 години на пазара гарантира ли, че автомобилът печели статут на „класически“? Вие ще решите със следващите 10 примера, дадени от "Daily Mail".
40 е възрастта, на която едно превозно средство автоматично започва да отговаря на условията за „освобождаване на исторически превозни средства“ във Великобритания. Това означава, че собствениците вече не трябва да плащат пътен данък. Когато колите навършат 40 години пак на Острова, те също вече не трябва да преминават годишен технически преглед и автоматично са освободени от някои от таксите за чист въздух в страната, включително ULEZ в Лондон от £12,50 на ден.
10 модела, които навършват 40 години (ГАЛЕРИЯ)
Попитайте феновете на Mercedes кое е любимото им поколение на E-Class и повечето отговори ще са W124. Невероятно надежден, той беше толкова здрав, че се превърна в емблема на таксиметрови компании по целия свят. Някои вървят и до днес.
Това е така, защото това беше върховен представителен салон - семпъл, просторен и невероятно удобен. Стартиран през 1984 г., производството продължи до 1997 г. в пет различни форми: конвенционален седан, комби, купе, кабриолет и лимузина с шест врати, която беше идеална за резервации за абитуриентски балове и ергенски уикенди.
.
Механично, Mercedes W124 беше удължена версия на компактния седан 190E, споделяйки същия 2,0-литров четирицилиндров двигател. E-Class също получи 2,3-литров четирицилиндров двигател и добавяне на 2,6-литров шестцилиндров двигател. Докато 500 E V8 е този, който най-много се търси днес.
Като се има предвид невероятният имидж на W124 за издръжливост, не е изненадващо да научим, че има солиден избор в момента.
Hagerty проследява само стойността на редовия шестцилиндров E36 AMG версия на Mercedes E-Class W124. Добър екземпляр в момента върви към лири 22 725.