IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Temerario е първото Lamborghini с предно предаване

Новата хибридна суперкола на италианците развива 920 к.с. и побира двуметров човек в кабината

Lamborghini Huracán вече го няма, което означава край за неговия великолепен атмосферен V10. Феновете на Lamborghini обаче трябва да се притесняват, тъй като от Сант'Агата Болонесе излезе нова суперкола, която обещава да бъде още по-вълнуваща. Запознайте се с Lamborghini Temerario.


Lamborghini Temerario


Това е „високопроизводително електрифицирано превозно средство“ (HPEV), което разполага с plug-in хибридна система, базирана на 4,0-литров V8 с два турбокомпресора и три електрически мотора. С обща мощност от 920 конски сили, Temerario ускорява от 0-100 км/ч за 2,7 секунди, а максималната скорост е 340 км/ч.

Lamborghini проектира този нов V8 от нулата. Той разполага с 90-градусова „Hot V“ конфигурация с плосък колянов вал и два турбокомпресора. Цилиндровите глави от лята под налягане алуминиева сплав и титаниеви биели спомагат за намаляване на теглото, докато DLC покритието върху компонентите на клапанния механизъм гарантира способността на двигателя да достига 10 000 об./мин.

Три аксиални електрически мотора с водно охлаждане работят заедно с V8. Между двигателя и напречно монтираната 8-степенна трансмисия с двоен съединител е поставен един електромотор, който произвежда до 150 конски сили и 300 Нм въртящ момент. 


Lamborghini Temerario


Два други агрегата, разположени на предната ос, задвижват предните колела, всяко от които развива по 82 к.с. Новото Lambo има задвижване на четирите колела, но има режим Drift, който ви позволява да изпращате мощност към задните колела на три различни нива. Temerario има и функция за контрол на стартирането.

Капацитетът на батерията е 3,8 kW/h. Чрез свързване на Temerario към обикновен AC контакт с до 7kW мощност, батерията се зарежда за 30 минути. Може също така да се зарежда чрез регенеративно спиране или директно от V8 само за 6 минути. Можете да шофирате само с електрическите двигатели отпред, което означава, че това е първото Lamborghini с предно предеване. Засега обаче пробегът в изцяло електрически режим не се съобщава.

Външно Temerario прилича на смесица от по-големия Revuelto и напускащия Huracán. Фаровете заемат малка лента във всеки ъгъл на предния капак - те са дори по-тънки от тези на Huracán, като модерните шестоъгълни LED дневни светлини се намират под тях на предната броня. Temerario е с различни размери колела - 20 и 21 цола, с възможност за избор на лети или карбонови джанти.


Lamborghini Temerario


В профил Temerario не е толкова елегантен като Huracán. Той разполага с голям аеродинамичен въздухозаборник пред задните колела, който подобрява притискащата сила със 103% в сравнение с Huracán Evo.

Пакетът Temerario Alleggerita, който дебютира с по-голям заден спойлер, уникални брони и карбонови колела, увеличава притискащата сила със 158% в сравнение с Huracán Evo, като същевременно намалява теглото с 25 кг в сравнение с обикновения Temerario. А с Carbon Pack теглото е намалено с още 1,8 кг благодарение на използването на въглеродни влакна в задния дифузьор, капаците на огледалата и страничните въздухозаборници.

Temerario е изградено на ново олекотено шаси. Вместо комбинираната алуминиева и карбонова структура на Huracán, шасито на Temerario е направено изцяло от алуминий, което води до 50% намаление на използваните материали, 80% намаление на заваръчните шевове и 20% увеличение на устойчивостта на усукване. Също така помага за намаляване на теглото.


Lamborghini Temerario


Отвътре Temerario разполага с кокпит в стил състезателен кокпит, украсен с шестоъгълни елементи. Височината на тавана е увеличена с 3,3 см в сравнение с Huracán, а пространството за краката е увеличено с 4,5 см. От Lamborghini казват, че дори 2,0-метров баскетболист може да седи в тази кола с каска на главата..

Арматурното табло има вертикален 8,4-инчов сензорен екран, а водачът разполага с 12,3-инчов цифров инструментален панел. За пътника е предвиден отделен 9,1-инчов дисплей.

Що се отнася до цената на Lamborghini Temerario, все още няма точни данни, но като се има предвид, че Huracán Evo струва около 300 000 долара в САЩ, е вероятно Temerario да струва около 400 000 или дори 500 000 долара. Повече подробности ще бъдат налични, когато автомобилът бъде пуснат в продажба по-късно тази година или в началото на 2025 г.


Още снимки на новата суперкола на Lamborghini - вижте в галерията:

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 3 седмици )
    Да това също е фактор. Всяка кола може да се направи да върви бързо на правите. Почти всеки двигател с достъчно силов тунигн може да изкара огромна мощност. Пълно е с тунинговани 20 години бараки турбинирани с по над 1000 коня и развиващи 350км/ч на магистрала. Обаче да направиш кола да дава и добри времена на планински път със завои това е вече е сериозна работа. Примерно автомобилите във WRC там инженерите и механиците са богове.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    До 9 - стига сте я пробутвали тази Невера - не разбрахте ли, че никой не я иска? Обикновената Невера е 1941 к.с., тежи 2150кг и на Goodwood Hill climb времето и е по-зле от на Нисан ГТ-Р Нисмо който е 600 к.с. Когато хърватчето се научи да прави кола която може и да завива се обадете
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    До 8 - за V8 не си прав - Ламборгини имат коли в миналото с V8.С V10 са откакто са собственост на Ауди.Класиката си е V12 разбира се и врати отварящи се нагоре
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до 8 ( преди 3 седмици )
    Прав си. Излишно сложно и бавно. Една Nevera R (2110 коня, 4х4) прави 0-300 за 8.6 секунди, докато едно 911 Turbo S - за 26... Тези коли са за възрастни хора да ходят на Китен
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Без V10 или V12 не е истинско Ламбо. Хибридните системи са абсолютно ненужни и само добавят излишно тегло. Всичко това се прави заради емисиите. За да покрият Евро 10 и да може да се кара в централните части на градовете при бъдещи забрани на ДВГ. Компромис от всякъде. Но за сметка на това цената е надута яко.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Аз лично не съм възхитен. Huracan ми харесва повече. Temerario е с 20 см. по-дълъг и доста по-тежък. Този дизайн на Ламборгини със скоростна кутия зад двигателя не ме кефи - Revuelto е дълъг почти 5м. Предните фарове също не ми харесват. Не че щях да си го купя де...
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Аз лично, не съм възхитен. Hurac
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    " 2,0-метров баскетболист" - Шак пак няма късмет.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Петърчо, ако сложиш един хамстер да превежда, за толкова години щеше да е научил, че мярката за енергия е kWh, а не kW/h.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Поредният италиански шедьовър. Жалко, че не мога дори да си помисля да си го позволя и е просто мечта за мен.