България и до днес си остава един от най-силните пазари за автомобили с 4х4 задвижване - не като абсолютен брой, разбира се, но като дял от общите продажби. Това предпочитание е напълно разбираемо за хора, които живеят в планински местности, за риболовци и ловци и за онези, чиято работа често ги отвежда встрани от асфалтовите пътища. Но има ли логика да си вземете 4х4, ако живеете в града и три пъти в годината ходите да карате ски? Да, при равни други условия е по-добре човек да има спокойствието на пълното предаване. Само че условията далеч не са равни: експлоатацията на 4х4 автомобил носи повече разходи и повече риск от повреди. Това става особено ясно, ако разгледаме вариантите с предно и пълно предаване на един и същи модел кросоувър - каквито има много на пазара. Ето потенциалните минуси, обобщени в 8 точки.
7 причини да избягвате коли с 4х4 (ГАЛЕРИЯ):
Предното окачване на кросоувърите с предно и с пълно предаване обикновено са еднакви. Но задното окачване е много по-опростено при машините с FWD. Често то е полунезависимо с торсионна греда - не най-доброто решение от гледна точка на пътно поведение, но много добро от гледна точка на издръжливостта.
При вариантите с AWD с многозвенно окачване има множество допълнителни безшумни блокове (т. нар. от някои майстори "селенови втулки", нищо, че нямат нищо общо със селена), тампони, втулки. Това са все неща, които трябва да се подменят с течение на времето.