fallback

8 причини да стоите настрана от колите с 4х4

За някои пълното предаване е необходимост. За повечето обаче то само носи допълнителни проблеми и разходи

България и до днес си остава един от най-силните пазари за автомобили с 4х4 задвижване - не като абсолютен брой, разбира се, но като дял от общите продажби. Това предпочитание е напълно разбираемо за хора, които живеят в планински местности, за риболовци и ловци и за онези, чиято работа често ги отвежда встрани от асфалтовите пътища. Но има ли логика да си вземете 4х4, ако живеете в града и три пъти в годината ходите да карате ски? Да, при равни други условия е по-добре човек да има спокойствието на пълното предаване. Само че условията далеч не са равни: експлоатацията на 4х4 автомобил носи повече разходи и повече риск от повреди. Това става особено ясно, ако разгледаме вариантите с предно и пълно предаване на един и същи модел кросоувър - каквито има много на пазара. Ето потенциалните минуси, обобщени в 8 точки.           7 причини да избягвате коли с 4х4 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #19
    ми да ( преди 3 месеца )
    шекерчу крета още на неудачия на предно, ама ръчка!
  • #18
    21 век! ( преди 3 месеца )
    Всички коли следва да са 4х4 и с надеждни автоматици! Но аФтокомедията не е достигнала до това ...
  • #17
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бъркате системи за стабилност и 4x4, няма нищо общо, примерно т.нар. torque vectoring го има и при начален клас автомобили с предно.
  • #16
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Предното мнение е мое. Само със клипчета в Ютюб и четене на статии не става колеги. Покарайте и преценете кое е по-добре. Само за протокола от 10 години въртим семейно комбита 4х4 и градски кола предно. В момента са БМВ 530i и Голф GTE.
  • #15
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    4х4 помага в абсолютно всички ситуации освен каране на право по магистрала без завои. На всеки един завой или кръгово в града разликата с чисто задно или чисто предно е осезаема и то на сухо. За прашно, влажно, мокро изобщо не говорим. Каране по-магистрала или междуградски път с 4-човека и пълен багажник не е никакъв проблем. Допълнителното тегло (при съобразена скорост) не се усеща, както и изпреварването на излизане с от широк завой с достатъчно видимост.
  • #14
    ... ( преди 3 месеца )
    "пълното предаване" - без думи.AI идвай по-скоро, не ми омръзна да чета некадърни преводи от лаици...
  • #13
    БайБоцимир ( преди 3 месеца )
    Аз се радвам на автомобили със задно предаване, никакви грижи нямам. Никакви СУВ. Единствено зимата, при сняг, изваждам един 4х4, истински такъв. Него ползвам и за ски и планина.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    4x4 при колите е като 3D-то на телевизорите.. Много яко, но всеки пробва веднъж два пъти и после само казва на маса, че го има, а си гледа 99.99% от времето 2D.
  • #11
    1111111111111 ( преди 3 месеца )
    Абе някой смукал от пръстите и писал глупости, Кардана това-онова, ми те повечето Мерцедеси и БМВ-та са с кардани и съм виждал Мерцедеси на милион километра, безпроблемни. Трансмисията това-онова, пълни глупости, трансмисиите поне в немската премиум тройка са специално направени, най-вече при 4Х4 на БМВ и Ауди, 8 степенния ZF признат от инжинерите за най-добрата в света. Щял да бил износен от предния собственик!?! 95% от 4Х4 не са стъпили на черен път.
  • #10
    Car guy ( преди 3 месеца )
    С риск да бъда обвинен в реклама или сектантство към определена марка, известна с постоянното си двойно предаване мога да кажа, че не съм много съгласен с мнението, че си струва само на сняг или тежки терени. В градски условия поради неадекватни колеги шАфьори на пътя на два пъти ме е спасявало при т. нар. Лосов тест. При еквивалентна кола с предно или задно нямаше да мина само с псувни или уплаха.
fallback
Последни