Хибридните автомобили: допреди десетилетие те бяха по-скоро екзотика, особено по нашите географски ширини. Но затягащите се екостандарти ги направиха масови и в Европа, а сега първите генерации на тези автомобили започват да се появяват в големи количества и на пазара втора ръка в България. Покупката им обаче крие с едно неизвестно повече, отколкото тази на класически автомобил с ДВГ. Това неизвестно се отнася до батерията.
Хибридните батерии - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):
Пазете се от бивши таксита
При първите хибриди на Toyota и Honda навремето тя бе никел-металхидридна, напоследък в повечето случаи е литиево-йонна. Най-често е монтирана под пода на багажника, но може да е и под седалките, и на други места. Именно за нейния живот трябва да внимават купувачите на употребявани хибриди. По начало тя е разчетена да издържи целия жизнен цикъл на автомобила - но само при нормална, умерена експлоатация. Ако колата е била такси, или е експлоатирана брутално в състава на някоя корпоративна флотилия, нещата се променят.
При първите хибриди на Toyota и Honda навремето тя бе никел-металхидридна, напоследък в повечето случаи е литиево-йонна. Най-често е монтирана под пода на багажника, но може да е и под седалките, и на други места. Именно за нейния живот трябва да внимават купувачите на употребявани хибриди. По начало тя е разчетена да издържи целия жизнен цикъл на автомобила - но само при нормална, умерена експлоатация. Ако колата е била такси, или е експлоатирана брутално в състава на някоя корпоративна флотилия, нещата се променят.