Ако излезете на улицата през август в България и огледате автомобилите, ще забележите, че значителен процент от шофьорите предпочитат да карат с отворени прозорци. Дали защото имат този навик от времената, когато нямаше климатици, дали защото климатикът на автомобила им не работи пълноценно, или просто защото летният ветрец им доставя удоволствие - все разбираеми причини. Но има няколко много убедителни аргумента защо не бива да се шофира с отворени прозорци.
6 причини да не карате с отворени прозорци (ГАЛЕРИЯ):
Акустични удари
Несъмнено сте го изпитвали и сами: при определи конфигурации на отворените прозорци в колата се получават истински акустични удари, които могат сериозно да повлияят на концентрацията. А дори и да няма чак удари, силният шум, който прониква през отворените прозорци в салона, бързо изморява шофьора. Експерименти показват, че шофьори, каращи в шумен салон, се изморяват и реакциите им се влошават три пъти по-бързо, от тези, които карат в тишина. Последното впрочем важи и когато си пуснете твърде силна музика.
Несъмнено сте го изпитвали и сами: при определи конфигурации на отворените прозорци в колата се получават истински акустични удари, които могат сериозно да повлияят на концентрацията. А дори и да няма чак удари, силният шум, който прониква през отворените прозорци в салона, бързо изморява шофьора. Експерименти показват, че шофьори, каращи в шумен салон, се изморяват и реакциите им се влошават три пъти по-бързо, от тези, които карат в тишина. Последното впрочем важи и когато си пуснете твърде силна музика.