Днес белият цвят е възможно най-прозаичният в автомобилния свят: повечето производители дори ще ви го дадат безплатно, за разлика от по-интересните отсенки. В България го свързваме най-вече с полицейските "Астри" и обикновено, щом мернем бяла кола край пътя, започваме да се оглеждаме за залегнал в храстите другар с камера за скорост.
Но бялото невинаги е било толкова пролетарско. Преди да стане символ на органите на реда и предпочитан избор за корпоративните флотилии, в продължение на много десетилетия то всъщност е било най-мъчно постижимият цвят в индустрията. Откриването на решение за дилемата е създало бизнес за милиарди, а опитите да бъде разгадана тайната на това решение са стигнали до няколко откровени случая на международен шпионаж, приключили с присъди и затвор.
Необикновената история на белия цвят (ГАЛЕРИЯ):
Бялото, непостижимо за производителите дотогава, бързо се превърна в най-желания и привлекателен цвят: от бялото BMW 507 на Елвис Пресли до белия цвят, който направи iPhone толкова желан аксесоар и превърна Apple в струваща трилион долара компания.
Днес титановият диоксид е огромна индустрия, произвеждаща по 6 милиона тона годишно от оцветителя (90% от добива на този метал отива именно за тази промишленост, и само около 8% - за свръхяки титанови сплави, използвани в области като космонавтиката и авиацията). Титановият диоксид далеч не се ползва само за боядисване на обекти в бяло; той се добавя и в много по-тъмни цветове, за да ги накара да изпъкнат.