IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Audi SQ8: да надхитриш системата (ТЕСТ)

С 507 коня, спортен диференциал и завиващи задни колела, това е по-дискретна и достъпна алтернатива на Lamborghini Urus

Eдно от най-големите удоволствия в живота е да знаеш достатъчно, за да надхитриш системата.

Да знаеш, че можеш да избегнеш скандалните цени на Chateau Lafite-Rotschild и да си вземеш Lafon Rochet или Saint-Julien с подобно качество. Или да избереш IWC вместо изтърканата репутация на Rolex. Или пък да избереш това Audi вместо Lamborghini Urus.
   
     

  
            
На пръв поглед разликата между едно Audi и едно Lamborghini е от земята до небето, нищо, че втората компания е собственост на първата. Но в конкретния случай дистанцията всъщност е доста скъсена.

Новото SQ8 e на същата платформа като Urus, като Bentley Bentayga и като Porsche Cayenne. Ползва същите механични компоненти, и абсолютно същия V8 двигател с туин турбо. Голямата разлика е в цената. Която тук е три пъти по-ниска.
  
     
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
Е, има и други разлики, разбира се. Lamborghini-то е с десет сантиметра по-голямо, и с няколко пръста по-широко. В него се използва доста повече олекотен въглероден композит. Освен това се сглобява не в Братислава, откъдето идва това Audi, а в Сант'Агата Болоньезе. Но тези разлики само подчертават още повече приликите между автомобилите от най-голямото семейство в групата Volkswagen.
  
    
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
Всъщност има още една разлика, и тя е, че тук мощността на двигателя е намалена - съзнателно - до 507 конски сили. Ако по някаква причина това ви се струва твърде малко, току-що излезе фейслифтът на RS Q8, с 600 коня.

Аз лично не мисля, че тези 93 коня си заслужават разликата в цената - освен ако не искате да правите впечатление с емблемата. Нашето тестово SQ8 дава всичко, което нормално бихте пожелали като динамика. Само че го прави само при определени обстоятелства.
  
   
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
В комфортен режим тази кола е даже малко мудна. Реакциите на скоростната кутия и на педала са сякаш ограничени, така че да понижават разхода и емисиите. Но в момента, в който включите в режим Sport... нещата се променят.
 
    
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
       
В много други модели от този сегмент спортният режим дава най-вече повече шум от двигателя. Тук обаче цялата кола се преобразява. Воланът става по-остър, окачването се втвърдява чувствително, реакциите на газта и на скоростната кутия се ускоряват.
  
    
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
В сравнение с обикновеното Q8 много неща, които там са скъпи платени опции, тук идват като част от стандартното оборудване. Към системата quattro за задвижване на четирите колела и осемстепенния Tiptronic автоматик се добавят завиващи задни колела, адаптивно пневматично окачване и спортен диференциал.
  
   
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
Ефектът от всичко това е, че тази кола, която без шофьора тежи 2240 кг, се усеща като много, много по-лек автомобил. Особено в завоите.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4.1 секунди - колкото в доста по-лекото BMW М2.
  
 

Audi SQ8 TFSI

507 к. с. максимална мощност

4.1 секунди 0-100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

Приятна промяна е, че бензиновият V8 отново е достъпен и за европейските клиенти, които доста дълго трябваше да се задоволяват само с дизеловата SQ8. Двигателят е способен да изключва четири от цилиндрите си, когато пълната мощ не ви е нужна, и по този начин да пести гориво. Убедихме се сами: в спокойно темпо разходът ни беше малко над 12 литра на сто. В планината, където наистина подложихме SQ8 на изпитание, се качи до почти 16 на сто. Което пак е прилично за стадо от над пестотин кончета.
  
    
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
Измененията в дизайна при този фейслифт са умерени, но лесно забележими, защото засягат основно предната част: с нова решетка и нова броня, така че тази кола да е по-близка на външен вид до електрическото Q8 e-tron, и с нови фарове с лазерни дълги светлини.

Нови са и дневните светлини, които вече могат да изписват четири различни светлинни подписа, според вкуса ви. В задните светлини е внедрена OLED технология, която не само изглежда добре, но и може да се задейства автоматично, ако колата е паркирана и усети друг автомобил да я доближава опасно.
  
    
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
Интериорът все така е доминиран от два големи сензорни дисплея един върху друг. Горният е за мултимедията, долният - за климатика и за още някои функции.
И двата дисплея са с много хубаво качество на графиките, с висока резолюция, и с така наречения хаптичен ефект (при натискане произвежда вибрация, създаваща усещане, че сте включили истински физически бутон). Всичко това е чудесно, но то си има и цена: долният дисплей ви отнема ценно място за вещи, където иначе бихте си сложили сандвича, телефона, ключовете и така нататък.
  
   
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
Това е единият видим недостатък на новото SQ8 - местата за вещи на първия ред седалки не са чак толкова много. Дори и капакът между седалките не крие дълбока кутия, а едно плоско пространство, където е безжичното зарядно за телефон и където можете да си сложите в най-добрия случай ключа.

Вторият минус на тази кола е в гласовия асистент - на моменти полезен, но като цяло не толкова гъвкъв и съобразителен, колкото при някои от конкурентите. За щастие обаче имате достатъчно други начини да управлявате системите в автомобила. Долният от двата дисплея може да се превръща в клавиатура, а може да се превръща и в notepad, върху който просто да пишете с пръст.
  
    
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
Извън това, SQ8 предлага безукорен комфорт. Седалките са много удобни и изглеждат добре с тези ромбовидни шевове. Мястото е в изобилие, багажникът побира над 600 литра.

Дигиталните прибори, които Audi нарича виртуален кокпит, са толкова прегледни, че обезсмислят добавянето на хедъп дисплей. Стандартно колата има интернет хотспот и безжично свързване на CarPlay и Android Auto.
  
   
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
         
SQ8 идва с 21-цолови алуминиеви джанти. Можете да ги замените и с 23-цолови, ако ви е писнало от пломбите в устата ви. Какво друго е стандартно оборудване? Матрични LED светлини, електрически огледала с подгряване, навигация, камера за обратно виждане, аудиосистема с 10 говорителя и 18 вата мощност, двузонален климатроник. Всичко това е ваше за малко под 222,000 лева.
  
     
Audi SQ8 2024, тест драйв
  
        
Ако подобна цена ви е обидно ниска, можете да си поиграете с допълнителните опции. Ефектният нов цвят Аscari Blue на тестовата ни кола струва около 4000 хиляди лева. Коженият салон е три хилядарки. За 13,500 ще получите аудио от Bang & Olufsen с почти 2000 вата мощност. Коженият салон е 3000 лева, проветряването на седалките - 2,5000.Така, както я виждате, тази кола струва 273,000 лева. На пръв поглед - шокиращо много. Но не и щом се сетим, че споменатото Lamborghini е с поне 330,000 повече. На този фон SQ8 е нещо, което не сме допускали, че ще кажем за голям SUV на Audi: изгодна оферта.
  
     
Audi SQ8 2024, тест драйв
      
    
На финала всичко опира до целта на покупката ви. Ако искате автомобил, който да привлича погледите - и светкавичната омраза - на всички околни, изберете Urus, естествено. Но ако искате динамиката, комфорта и присъствието на най-големия SUV на групата VW, само че без излишното внимание, SQ8 е напълно достатъчен.
  
   
Още снимки от теста на Audi SQ8 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
     

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 1 месец )
    Да, туарега беше супер оферта, имаше период с отстъпка можеше да се вземе за 108-109 хилки. отдавна вече не
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    "Обаче ако ти наредят електрички и SQ7 и ти кажат - избери една и ти я даваме без пари, ще вземш SQ7 нали! " Зависи от офертата. Ако ми подарят и двете с безплатна поддръжка и зареждане, ще избера audi-то. Но ако трябва аз да зареждам и да ги поддържам, винаги бих избрал електромобила, който е по-бърз, по-голям, по-удобен и със смешни разходи за поддръжка и зареждане. Така че е въпрос на гледна точка е няма ясен и категоричен правилен отговор. Защо смяташ, че всички разсъждават ТОЧНО като теб.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Системата който се е усетил си е взел Туарега когато беше малко над 100к, сега вече е късно а и който вади 100 знае и 200 и 309 не са му проблем
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    тоя сайт вече цензурира и думата "***", явно е трябвало културно да изпиша "ама" :D
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 6 ( преди 1 месец )
    Да де, *** РАВ4 не е същата кола със същия двигател, нали :D Просто синчетата на хората с тракторите имат нуждата комбинация от много пара и нула акъл, за да се изръсят за тая бутафория Урус, вместо да си вземат истинско Ламбо
  • #6
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    "изтърканата репутация на Rolex", Ламбо и т.н. е изтъркана само в главите на хората които не могат да си ги позволят и вярват, че нещо 3 пъти по евтино и същото толкова добро!Е нямало толкова карбон и алкантара, е, не привличало погледите толкова много, е, хората го бърката с дизайна на А3, ама иначе Ламбо .... Е, РАВ 4 и то е по-добро, на още по-малко пари ...
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Обаче ако ти наредят електрички и SQ7 и ти кажат - избери една и ти я даваме без пари, ще вземш SQ7 нали! Точно както сега хвалиш електрички ама караш дизел!
  • #4
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Много скъпо ( преди 1 месец )
    По добре една Toyota Rav4 2.5 хибрид, гори 5 на 100, караш си и не я мислиш.
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    ggggg ( преди 1 месец )
    115000 евро базова цена за този кошник? Безумие.
  • #2
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    тази кола струва 273,000 лева. тежи 2240 кг. После пак обяснявайте Колко са тежки електромобилите и колко са скъпи, при положение, че са по-бързи и имат повече коне, полезен обем и екстри.