fallback

Водещите автомобилни компании намаляват производството в Китай

Ситуацията на най-големия пазар в света става все по-трудна за чужденците

Световните автомобилни производители са сериозно обезпокоени от ситуацията на най-големия пазар в света - този в Китай, съобщава Bloomberg. Така, например, продажбите на произведени в съвместните предприятия на General Motors в Китай автомобили паднаха до нива, наблюдавани за последно в първите дни на пандемията от Covid-19, като това е продължение на неприятната тенденция, наблюдавана напоследък.

Nissan също обяви, че ще спре производството в своя завод в Чанжу. Друг японски производител - Honda, последва този пример, като обяви миналия месец, че ще затвори един от заводите си в страната през октомври.

Анализаторите отбелязват, че германските Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz са продали по-малко коли в Китай през първата половина на годината. Доставките на Porsche за Китай са намалели с една трета. Това накара производителя на спортни автомобили да намали прогнозите си за приходите и маржа на продажбите за цялата година.

Hyundai също продължи стабилния си спад. Южнокорейският автомобилен производител продава на дребно около 1/5 от броя на колите, които е продал на тримесечието преди по-малко от шест години. През януари китайското подразделение на компанията продаде завода си в Чунцин за по-малко от половината от исканата цена, когато предприятието за първи път беше обявен за продажба през август миналата година.

Дори Tesla изпитва трудности на водещия пазар на електрически превозни средства в света. Приходите на компанията в Китай паднаха с 19% през трите месеца, приключили през юни, като намалението се отчита в три от последните четири тримесечия.

Главният изпълнителен директор на компанията Infineon - Йохен Ханебек, предупреди, че пълномащабно възстановяване от срива на търсенето на електрически превозни средства „все още не се вижда“ и съобщи за разочароващи продажби през третото тримесечие, присъединявайки се към европейските производители STMicroelectronics и NXP Semiconductors, които са сериозно притеснени от срива на продажбите на електрически превозни средства.

fallback
  • #13
    До другия гост ( преди 3 месеца )
    Да допълня, че най-големият страх на стогодишните е, че тотално изостанаха технологично от китайците и на практика те трябва да копират от Китай по отношение на електромобилите. Дори Toyota остави китайците да проектират и произвеждат втория им модел електромобил, като просто му залепят марка Toyota. Китайците вече са лидери в производството на батерии и трудно скоро някой ще ги стигне. От кого са копирали? А батерията е основният компонент в един електромобил.
  • #12
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Само да добавя, че китайските коли за които съм чел са с японски двигател по лиценз. Не съм виждал с европейски двигател
  • #11
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Абе каква кражба на технологии - това не е rocket science. Всяка държава с технически университет трябва да може да направи масова кола. И Хюндай започнаха с ребрандирани Митсубиши-та, а сега Митсубиши почти ги няма. По вашата логика всички фирми са откраднали от Форд заради конвейера. Автомобилите са енергоемко и ресурсоемко производство и, като гледам как върви, нямат бъдеще в Европа. Китай пратиха спътник на обратната страна на Луната, а вие ми говорите, че не могат да направят кола.
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Западните фирми какви се правят на изненадани? Още от преди 20 години на всички беше ясно, че китайците имат една цел - кражба на технологии и опит за пълно изтласкване на всякакви чужди фирми в бъдеще. Подложиха си *** за кратковременна печалба. Честно казано дори продължи дълго.
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    8-ми , темата за ковид е спорна и я оставям настрана. Китай с години си плете кошницата, а алчните за печалби концерни налапаха кукичката, та чак отзад им излезе. Искаш китайски пазар - само с китайска фирма. Взеха им каквото можаха за годините, дръпнаха всякакви "ввтини" производства, запандяците - еха.. джак-пот - евтина стока, големи печалби. Ама сега им дръпнаха чергата - на запад производство няма (кадри) и е скъпо (ресурси, персонал).. и се оказаха икономически шах..
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    След като Китай зарази света с Ковид беше редно да изтеглят заводите си другаде, но все още всичко се прави в Китай. Аман!
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В момента бих казал, че на производителите им го набиха много лошо. От една страна ЕС / ЕП с дивотиите, които постоянно бълват срещу ДВГ, а от другата страна Китай, който леко ги финтира на вътрешния пазар. Но така се получава, когато екселаджии и довчерашни лентяи по местните сденки тръгнат да праят политика.. По фрапиращо е, че хем клиентите го отнасят.. хем пак си ги избират.
  • #6
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Аз да не съм психопат като тебе, за да пиша да рекламирам нещо. Аз обсъждам реални факти и събития, а реалността се променя колкото и да не ти се иска. С реалността се променя и риториката ми, защото се старая да съм обективен и безпристрастен за разлика от тебе, който си готов да излъжеш и манипулираш само за да си рекламираш и аз не знам какво. 20-годишната Toyota?
  • #5
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю се прехвърли на реклама на китайски електрокари.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не си правете илюзии, китайските производители продават много електрички само заради субсидиите, който получават 8-10000 долара на кола. Това не е реален пазар, това са изкривени цени. Още догодина всичко може да се срине ако китайците не могат да поддържат субсидиите.
fallback
Последни