Шансовете за голям китайски автомобилен завод в България са намалели драстично, ако се вярва на публисации в италиански медии, цитирани и от агенция Reuters. Според тях гигантът Dongfeng, който в началото на годината проучваше възможностите да изгради производствени мощности край Бургас, е на път да постигне договореност с правителството на Джорджа Мелони и да направи фабриката в Италия. Публикациите се позовават на анонимни, но "близки" до преговорите източници.
Voyah Free, модел на премиум марката на Dongfeng, който вече се предлага официално и в България
Мелони обяви за приоритет на своето правителство привличането на нови инвеститори в автомобилния сектор в добавка към Stellantis - още повече, че гигантът, включващ Fiat и Alfa Romeo, е в процес на прехвърляне на производства в други държави. Амбицията на премиера е да увеличи производството на автомобили от 800,000 до над 1.3 милиона годишно.
Според информациите на Апенините, правителството може да участва с миноритарен дял в бъдещата инвестиция на Dongfeng. Засега обаче тези информации не са повърдени от китайската компания, която преди два месеца окачестви слуховете за постигната договорка с Рим като "фалшиви новини".
Dongfeng, един от четирите държавни гиганта в китайското автомобилостроене, усилено търси място за европейска фабрика, за да избегне новоналожените от ЕС мита върху китайските електромобили. В началото на годината компанията бе заявила интерес към промишлената зона на Бургас и бе потвърдила изпращането на делегация за преговори през април, но те така и не се случиха, без официално обяснение от страна на Dongfeng дали има промяна в плановете. Всичко това се случва при пълна пасивност и незаинтересованост от страна на българските власти - на фона на специалното посещение, което Джорджа Мелони направи в центровете на китайското автомобилостроене миналия месец.