IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dongfeng избира Италия пред България?

Преговорите за новия завод са пред приключване, твърдят медии в Рим

Шансовете за голям китайски автомобилен завод в България са намалели драстично, ако се вярва на публисации в италиански медии, цитирани и от агенция Reuters. Според тях гигантът Dongfeng, който в началото на годината проучваше възможностите да изгради производствени мощности край Бургас, е на път да постигне договореност с правителството на Джорджа Мелони и да направи фабриката в Италия. Публикациите се позовават на анонимни, но "близки" до преговорите източници.
  
      
Voyah Free, Dongfeng
Voyah Free, модел на премиум марката на Dongfeng, който вече се предлага официално и в България
   
            
Мелони обяви за приоритет на своето правителство привличането на нови инвеститори в автомобилния сектор в добавка към Stellantis - още повече, че гигантът, включващ Fiat и Alfa Romeo, е в процес на прехвърляне на производства в други държави. Амбицията на премиера е да увеличи производството на автомобили от 800,000 до над 1.3 милиона годишно.

Според информациите на Апенините, правителството може да участва с миноритарен дял в бъдещата инвестиция на Dongfeng. Засега обаче тези информации не са повърдени от китайската компания, която преди два месеца окачестви слуховете за постигната договорка с Рим като "фалшиви новини".

Dongfeng, един от четирите държавни гиганта в китайското автомобилостроене, усилено търси място за европейска фабрика, за да избегне новоналожените от ЕС мита върху китайските електромобили. В началото на годината компанията бе заявила интерес към промишлената зона на Бургас и бе потвърдила изпращането на делегация за преговори през април, но те така и не се случиха, без официално обяснение от страна на Dongfeng дали има промяна в плановете. Всичко това се случва при пълна пасивност и незаинтересованост от страна на българските власти - на фона на специалното посещение, което Джорджа Мелони направи в центровете на китайското автомобилостроене миналия месец.
  
       


  
      

 

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Брей брей, толкова умни и правилни разсъждения и мнения в този форум. Ако впрегнем тези знания и умения в управлението на държавата ще станем Номер 1 най-малко в Слънчевата система, ако не в нашата галактика. То не е експертиза в Гео Политика, инвестиции, образование и устойчиво развитие т.н. Абе чудо.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    А ве момчета-глупчета, вие знаете ли че рожденното място на корупцията е Италия? Като добавите към корупцията бюрокрацията, мафията, ниските заплати, най-високата безработица и италомързела - ето ви лицето на Италия. Очевадно, Италия е по-близо географски до Европа. За китайците би имало смисъл да инвестират в България ако нямаше Дачия, турски ишлемета и т.н.- ако имаше пазар! С въвеждането на еврото, забравете за чужди инвестиции. Вместо това - приберете откраднатото и инвестирайте сами!
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    "Амбицията на премиера е да увеличи производството на автомобили от 800,000 до над 1.3 милиона годишно."Ще ги увеличи, ама кой ще ги купи?
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 1 месец )
    С тая крадлива и корумпирана *** кой ще дойде да не е луд...
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първи и основен фактор е качествено обучена и технически грамотна работна ръка,а не да хванеш *** и пульо и да го назначиш на работа и да тръгне едно обучение как се държи ключ,клещи или там квото и да е. Закрити бяха специализираните техникуми,които бълваха кадри заради заводите които бяха преди,сега тези заводи ги няма и бълват некадърници и готованковци и най-вече неграмотници. При това положение никой няма да инвестира тук,а съчетано,че и държава нема а само територия прави образа пълен.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Охотник ( преди 1 месец )
    Важен фактор е покупателната способност на населението. Винаги се търси реализация, на вътрешният пазар поне 30%. Което събрано с корупцията, е основен фактор. За отказа, на всички компании, да инвестират в България. Държавата трябва да реализира програма, за модернизация, на автопарка, с достъпни модели. И с този план да търси инвеститор, който да построй завод. И промяната на ГТП-та, е първата крачка. Харесва ви или не.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Абе, Китай е също с много интереси и примери в корупцията. И да ти го напиша така - те, ако преценят, ще инвестират. Ако някой се опита да ги изиграя, ще го пишат после по медиите за случйностите в живота. Луканов, сещаш ли се? Е, Китай, Русия, САЩ... имат подобен подход при разрешаване на проблеми. Питай свидетелите за проблемите в Боинг, мениджърите в Лукойл, някои военни министри на Китай, чиновници в Китай...
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    точно в корупцията е работата, гла.ванак. Инвестираш сега и догодина съдът ти приписва бизнеса на некоя недопроизлязла дс муцуна
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    не им е драмата в корупцията, Тук просто няма как да наберат работници. Ако им трябват 10 000 човека, трябва да го правят в София или някой друг голям град, а на такова място трябва да дават големи заплати.
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Никой не иска да инвестира в държава проядена от корупция. Не ги блазнят ниските данъци и евтина работна ръка.