IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

8 от най-популярните турбодизели втора ръка: проблеми и предимства

От 1.6 TDI и 1.5 dCi до трицилиндровия дизел на BMW, тези двигатели са много актуални на пазара в момента

За първите 7 месеца на годината в България са регистрирани 161,755 употребявани автомобила - почти пет пъти повече, отколкото са новите. Около 1.7% от тези употребявани автомобили са чисто електрически, показва традиционната справка на Automedia.bg. Хибридите са 3.2%, 4.6% са с газови уредби (пропан-бутан и природен газ), 33% са с бензинови двигатели. Всичко това прави малко под половината от вторичния пазар. Другата половина (54.3%) се пада на дизела.
  
       
Renault, Nissan, Mercedes, 1.5 dCi
1.5 dCi - един от най-популярните малки турбодизели на вторичния пазар в България. Среща се в модели на  Renault, Nissan, Dacia, Mercedes, Infiniti и даже Suzuki
  
        
Очевидно е, че въпреки цялата негативна реклама в последните години, българите не са склонни да се откажат от дизеловите двигатели. И с право: за хората, които изминават сравнително големи разстояния с колите си всеки месец, все още няма по-практично решение (за градска употреба дизелът е лошо решение - редовното каране на къси дистанции е противопоказно за тези агрегати). Но дизеловите двигатели си имат и своите особености по отношение на поддръжка и ремонти, с които потенциалните купувачи трябва да се съобразяват. Тук сме подбрали 8 от най-популярните турбодизела от масовия сегмент - двигатели с обем под 2 литра, монтирани във всичко от малолитражки до модели на премиум марки като Mercedes и BMW. Разглеждаме техните особености и слаби места, като имайте предвид, че става дума за двигатели от по-съвременната епоха, на възраст под 10 години.
   
     
8 от най-популярните малки турбодизели втора ръка (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1,6 DTEC на Хонда слага всички изброени в малкия си джоб. Явно статията е за чупливи *** само.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    уффф ( преди 2 месеца )
    Големи специалисти се извъдиха !
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до #12 ( преди 3 месеца )
    Като не искаш 15/100 да ти гори в София си вземаш хибрид и ще ти харчи 4-5/100. На жената Яриса има разход около 4/100, а моят Приус е с разход 4,5-5/100 в зависимост как и къде го карам. На магистрала със 120-130 км/ч разхода е точно 5/100. При 150 км/ч разхода скача на 6,5-7/100. Колите са безумно здрави и освен лонсумативи, нищо друго не се пипа по тях.
  • #22
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не зная колко трябва да се мрази човек, че да си вземе дизел за личен автомобил. Особено след тази статия и изброените проблеми на тези популярни агрегати. Особено се чудя на хора, които си вземат дизел и го карат предимно градско на къси разстояния и минават на година около 15 000 км. Ей това не го разбирам наистина и как им излиза сметката освен, ако не карат с крадена нафта на ниска цена. Там обаче качеството на горивото може да им изиграе много лоша шега и евтиното да им излез скъпо.
  • #21
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От 20+ години карам само немски коли. Проблеми с 1.9 TDI съм имал , но с две ръце препоръчвам 1.5 дизела на рено (ОМ608 в мерцедес). А-класа 2019 купувана яресваген в Германия на 8.000 км вече е на 220.000 , кара се душманската всеки ден и на магистрала и градско имаме сменен 1 датчик за налягане в гумата.. това е. 116 коня, 7-двоен съеденител. Всичко работи перфектно , маслото -0w20 се сменя на 10, максимум 12 хил. Браво на франсетата за този мотор , по добър от повечето немски.
  • #20
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Viper ( преди 3 месеца )
    1,9JTD си остава най-добрият дизел.Икономичен, мощен и издържлив. Лесен за обслужване.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 18: Реното където пише двигателят му е от 2001 година, та това няма 10 години а математико, пардон ренофенче?
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 16 ( преди 3 месеца )
    Собствениците на фиат и алфа вярно имате някакви когнитивни отклонения. Пише най-популярните дизели на възраст под 10 години. Колко под 10-годишни коли има в България с JTD? Напомням, че Алфа 159 не е под 10-годишна, дори да е купена през 2018 :D
  • #17
    6 rate up comment 21 rate down comment
    Дизелов банан ( преди 3 месеца )
    Дизел само дънки. Бавни и тежки коли.
  • #16
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И нито дума за ЖТД на Фиат. Изредили Рено с 3 двигателя.