За първите 7 месеца на годината в България са регистрирани 161,755 употребявани автомобила - почти пет пъти повече, отколкото са новите. Около 1.7% от тези употребявани автомобили са чисто електрически, показва традиционната справка на Automedia.bg. Хибридите са 3.2%, 4.6% са с газови уредби (пропан-бутан и природен газ), 33% са с бензинови двигатели. Всичко това прави малко под половината от вторичния пазар. Другата половина (54.3%) се пада на дизела.
1.5 dCi - един от най-популярните малки турбодизели на вторичния пазар в България. Среща се в модели на Renault, Nissan, Dacia, Mercedes, Infiniti и даже Suzuki
Очевидно е, че въпреки цялата негативна реклама в последните години, българите не са склонни да се откажат от дизеловите двигатели. И с право: за хората, които изминават сравнително големи разстояния с колите си всеки месец, все още няма по-практично решение (за градска употреба дизелът е лошо решение - редовното каране на къси дистанции е противопоказно за тези агрегати). Но дизеловите двигатели си имат и своите особености по отношение на поддръжка и ремонти, с които потенциалните купувачи трябва да се съобразяват. Тук сме подбрали 8 от най-популярните турбодизела от масовия сегмент - двигатели с обем под 2 литра, монтирани във всичко от малолитражки до модели на премиум марки като Mercedes и BMW. Разглеждаме техните особености и слаби места, като имайте предвид, че става дума за двигатели от по-съвременната епоха, на възраст под 10 години.
8 от най-популярните малки турбодизели втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Приет отначало скептично, трицилиндровият дизел на BMW си спечели репутация на надежден мотор. Изисква единствено почистване на всмукателния колектор веднъж на около 150,000 км, за да се избегне износване на вихровите клапи.
Ангренажната верига спокойно изкарва 250,000 км. За съжаление подмяната й изисква демонтаж на цялата трансмисия.
До средата на миналото десетилетие (2016) този мотор имаше периодични проблеми и със системата за рециркулация на газовете - EGR. Но тогава нещата бяха оправени със сервизна акция, а след това проблемът в конструкцията бе отстранен.