За първите 7 месеца на годината в България са регистрирани 161,755 употребявани автомобила - почти пет пъти повече, отколкото са новите. Около 1.7% от тези употребявани автомобили са чисто електрически, показва традиционната справка на Automedia.bg. Хибридите са 3.2%, 4.6% са с газови уредби (пропан-бутан и природен газ), 33% са с бензинови двигатели. Всичко това прави малко под половината от вторичния пазар. Другата половина (54.3%) се пада на дизела.
1.5 dCi - един от най-популярните малки турбодизели на вторичния пазар в България. Среща се в модели на Renault, Nissan, Dacia, Mercedes, Infiniti и даже Suzuki
Очевидно е, че въпреки цялата негативна реклама в последните години, българите не са склонни да се откажат от дизеловите двигатели. И с право: за хората, които изминават сравнително големи разстояния с колите си всеки месец, все още няма по-практично решение (за градска употреба дизелът е лошо решение - редовното каране на къси дистанции е противопоказно за тези агрегати). Но дизеловите двигатели си имат и своите особености по отношение на поддръжка и ремонти, с които потенциалните купувачи трябва да се съобразяват. Тук сме подбрали 8 от най-популярните турбодизела от масовия сегмент - двигатели с обем под 2 литра, монтирани във всичко от малолитражки до модели на премиум марки като Mercedes и BMW. Разглеждаме техните особености и слаби места, като имайте предвид, че става дума за двигатели от по-съвременната епоха, на възраст под 10 години.
8 от най-популярните малки турбодизели втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Версията за Mercedes леко се отличава: тя е със собствена електроника и с променен маховик. Но по същество това си остава един и същи двигател: с добрия стар чугунен блок, по два клапана на цилиндър с хидравлични повдигачи, и практичен ангренажен ремък вместо верига, който при това се подменя доста лесно. При нормална поддръжка този мотор изкарва спокойно 300,000 км без съществени ремонти.