За първите 7 месеца на годината в България са регистрирани 161,755 употребявани автомобила - почти пет пъти повече, отколкото са новите. Около 1.7% от тези употребявани автомобили са чисто електрически, показва традиционната справка на Automedia.bg. Хибридите са 3.2%, 4.6% са с газови уредби (пропан-бутан и природен газ), 33% са с бензинови двигатели. Всичко това прави малко под половината от вторичния пазар. Другата половина (54.3%) се пада на дизела.
1.5 dCi - един от най-популярните малки турбодизели на вторичния пазар в България. Среща се в модели на Renault, Nissan, Dacia, Mercedes, Infiniti и даже Suzuki
Очевидно е, че въпреки цялата негативна реклама в последните години, българите не са склонни да се откажат от дизеловите двигатели. И с право: за хората, които изминават сравнително големи разстояния с колите си всеки месец, все още няма по-практично решение (за градска употреба дизелът е лошо решение - редовното каране на къси дистанции е противопоказно за тези агрегати). Но дизеловите двигатели си имат и своите особености по отношение на поддръжка и ремонти, с които потенциалните купувачи трябва да се съобразяват. Тук сме подбрали 8 от най-популярните турбодизела от масовия сегмент - двигатели с обем под 2 литра, монтирани във всичко от малолитражки до модели на премиум марки като Mercedes и BMW. Разглеждаме техните особености и слаби места, като имайте предвид, че става дума за двигатели от по-съвременната епоха, на възраст под 10 години.
8 от най-популярните малки турбодизели втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Още преди две десетилетия Ford и PSA обединиха сили за разработването на дизелови двигатели за Европа, и този съюз продължава да дава плодове. През 2017 на пазара се появи най-новата версия, с обем 1.5 литра, която замени стария 1.6 HDI. В зависимост от марката, която го използва, този мотор се нарича 1.5 ЕcoBlue (при Ford), 1.5 BlueHDI (при Peugeot и Citroen), 1.5 CDTI (при моделите на Opel след поглъщането от PSA) и даже 1.5 D-4D (в Toyota Pro Ace).
Под всички тези имена се крие една и съща конструкция: алуминиев цилиндров блок с чугунени гилзи, ангренажен ремък вместо верига, 16 клапана с хидравлични повдигачи, и единичен турбокомпресор.