IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

8 от най-популярните турбодизели втора ръка: проблеми и предимства

От 1.6 TDI и 1.5 dCi до трицилиндровия дизел на BMW, тези двигатели са много актуални на пазара в момента

За първите 7 месеца на годината в България са регистрирани 161,755 употребявани автомобила - почти пет пъти повече, отколкото са новите. Около 1.7% от тези употребявани автомобили са чисто електрически, показва традиционната справка на Automedia.bg. Хибридите са 3.2%, 4.6% са с газови уредби (пропан-бутан и природен газ), 33% са с бензинови двигатели. Всичко това прави малко под половината от вторичния пазар. Другата половина (54.3%) се пада на дизела.
  
       
Renault, Nissan, Mercedes, 1.5 dCi
1.5 dCi - един от най-популярните малки турбодизели на вторичния пазар в България. Среща се в модели на  Renault, Nissan, Dacia, Mercedes, Infiniti и даже Suzuki
  
        
Очевидно е, че въпреки цялата негативна реклама в последните години, българите не са склонни да се откажат от дизеловите двигатели. И с право: за хората, които изминават сравнително големи разстояния с колите си всеки месец, все още няма по-практично решение (за градска употреба дизелът е лошо решение - редовното каране на къси дистанции е противопоказно за тези агрегати). Но дизеловите двигатели си имат и своите особености по отношение на поддръжка и ремонти, с които потенциалните купувачи трябва да се съобразяват. Тук сме подбрали 8 от най-популярните турбодизела от масовия сегмент - двигатели с обем под 2 литра, монтирани във всичко от малолитражки до модели на премиум марки като Mercedes и BMW. Разглеждаме техните особености и слаби места, като имайте предвид, че става дума за двигатели от по-съвременната епоха, на възраст под 10 години.
   
     
8 от най-популярните малки турбодизели втора ръка (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #15
    12 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Днес бях зад един гоуф 4 тди. Такава *** и смрад беше, сигурно ми се скъси живота с няколко месеца. Дизел само за камиони и селскостопанска техника.
  • #14
    11 rate up comment 26 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    На никой не му пука дизела е мъртъв само немците си ги карат
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    дизелите на пежо текат от пръстените на инжекторите сменят се и здраво стъпка
  • #12
    22 rate up comment 9 rate down comment
    До номер #6 ( преди 3 месеца )
    Пробвах и с бензинови без турбо.Освен зимно палене с една идея по-лесно,ако колата ти не е в гараж и по-бързо загряване на парното, други предимства не видях.Градско в София 15 бензин,е не мерси.
  • #11
    23 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По-здрав,пъргав и икономичен дизел от 1.9 тди 90/101/110/ няма. АХУ,АФН и компания са минимум на 500 000 км.И 2.2 сци е железен милионник.А,за 1.9СДИ има шкоди таксита на по 1 мил. Км.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До #9: Направиха вече, само че бензинов - 0,9 л в последната серия на Alfa Romeo MiTo. (Между другото - изкарва страшно готин звук):)
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    кога ще почнат да правят двуцилиндров с турбина ?
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 3 месеца )
    Имат разлики-единия е 109 коня,а другия е 90 коня.Имат разлика в турбините,скоростните кутии.Но и двата текът.Нашия е 90 коня и е с 5 скорости,харчи 4 навън с клима и трима възрастни,в града дава 5.5-женско каране(на жената е,аз имам голям которник-МЛ).На дълго и по висока скорост си търси 6тата предавка.Нашия е с турбо от 109 коня,така е заводски,но е скопен на 90.Заради супер приличния разход не съм го чипосвал и така си върви доволно за конете.
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    3-ти, ако не греша, този 1.6ХДИ имаше 2 версии и едната беше маслояд (т.е губи). Но като цяло да, доста здрав мотор. 308-а с такъв 110кс (от първите с Евро 5) вече мина 500к км и освен съединител (заради каравана) и сменени уплътнения друго не е пипано
  • #6
    20 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Видя ли TDI, dCi, JTD и подобни отпред пушещи трактори си пускам климатика да върти само вътре, всички да ви спрат и една тръба отзад към купето да се тровите и вие.