За първите 7 месеца на годината в България са регистрирани 161,755 употребявани автомобила - почти пет пъти повече, отколкото са новите. Около 1.7% от тези употребявани автомобили са чисто електрически, показва традиционната справка на Automedia.bg. Хибридите са 3.2%, 4.6% са с газови уредби (пропан-бутан и природен газ), 33% са с бензинови двигатели. Всичко това прави малко под половината от вторичния пазар. Другата половина (54.3%) се пада на дизела.
1.5 dCi - един от най-популярните малки турбодизели на вторичния пазар в България. Среща се в модели на Renault, Nissan, Dacia, Mercedes, Infiniti и даже Suzuki
Очевидно е, че въпреки цялата негативна реклама в последните години, българите не са склонни да се откажат от дизеловите двигатели. И с право: за хората, които изминават сравнително големи разстояния с колите си всеки месец, все още няма по-практично решение (за градска употреба дизелът е лошо решение - редовното каране на къси дистанции е противопоказно за тези агрегати). Но дизеловите двигатели си имат и своите особености по отношение на поддръжка и ремонти, с които потенциалните купувачи трябва да се съобразяват. Тук сме подбрали 8 от най-популярните турбодизела от масовия сегмент - двигатели с обем под 2 литра, монтирани във всичко от малолитражки до модели на премиум марки като Mercedes и BMW. Разглеждаме техните особености и слаби места, като имайте предвид, че става дума за двигатели от по-съвременната епоха, на възраст под 10 години.
8 от най-популярните малки турбодизели втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Цилиндровият блок е чугунен, главата - от алуминий, с 16 клапана и хидравлични повдигачи. Газоразпределителният механизъм се задвижва от ремък, а не от верига, която създаваше такива проблеми с бензиновите мотори на VW преди петнайсетина години. Няма вихрови клапи, маслената помпа има две степени, както и помпата на охладителната система.
Единствената сянка върху това добре измислено устройство на двигателя се хвърля от т. нар. "екологични" системи - тук те са изключително сложни. Рециркулацията на газовете (EGR) e двуканална - единият канал е с високо налягане, другият - с ниско и с охлаждане. Има също променливо газоразпределение (VVT), контрол на налягането в цилиндрите, и сложна система за третиране на отработилите газове.