fallback

Volkswagen орязва още два пъти разходите, за да печели

Германският концерн намалява производството и удължава живота на моделите с ДВГ

Volkswagen обяви, че ще положи значителни усилия за съкращаването на разходите през втората половина на годината, а и след това, за да може да съживи маржовете на печалба, съобщава агенция Reuters, като се позовава на изявление от производителя.

Концернът допълнително намалява производствения си капацитет и променя разходите за софтуер след инвестицията си в производителя на електрически превозни средства Rivian. Volkswagen вече беше намалил капацитета си с 25% на определени места, включително основния си завод във Волфсбург, като част от по-широка цел за намаляване на капацитета с 10% в цяла Европа.

Volkswagen обновява гамата си в световен мащаб с EV модели, по-специално за китайския и американския пазар, докато се опитва да се справи с конкуренцията на Tesla и на китайския BYD. Подобно на мнозина в индустрията обаче, германският производител се бори с по-бавно от очакваното търсене на електромобили, както и с предизвикателствата на веригата за доставки и растящите разходи. Това се случва в момент, в който европейските и американските регулатори се опитват да държат евтините китайски електромобили извън своите пазари, налагайки им големи мита.

Главният изпълнителен директор Оливър Блум заяви, че Volkswagen ще се присъедини към някои конкуренти в удължаването на своята гама двигатели с вътрешно горене, потенциално добавяйки нови модели в своите марки, но без да увеличава общите инвестиционни разходи.

В същото време главният финансов директор Арно Антлиц каза, че инвестиционните разходи за 2025-2029 г. ще бъдат намалени до около 165 милиарда евро от 180 милиарда за 2024-2028.

Volkswagen отчете печалба за второто тримесечие преди лихви и данъци от 5,46 милиарда евро, което е спад от 5,6 милиарда евро година по-рано. Това до голяма степен съответства на прогнозите на анализаторите след намаляване на насоките за марж през юли до 6,5-7% от 7-7,5%. Оперативният марж на основната марка VW спадна до 5% през първото полугодие поради разходите за преструктуриране, докато възвръщаемостта на премиум марката Audi беше засегната от тесни места във веригата за доставки.

„Възвръщаемостта от 6,3% след шест месеца е твърде ниска. Ще трябва да положим значителни усилия за намаляване на разходите през втората половина на годината и след това, за да постигнем целите си“, каза Антлиц.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До #10: Точно така, това да си пуснеш песен в Spotify е най-важното за един автомобил. Повечето хора така си и избират кола - за коло секунди мога да си пусна песен?...
  • #10
    СМОГ ( преди 4 месеца )
    Много се извинявам, Фауве, знаете ли за колко време се пуска една песен в Spotify на Model Y? 3 секунди по часовник. А колко отнема на флагмана ви ID.7? 15.. 5 пъти по-бавно. Знаете ли, според изявлението на VW, кога ще могат да пуснат ъпдейт като последния на Tesla 2024.26.3.1 отпреди седмица? 2028 година... Защо? Отговор: Джим Фарли от Форд - Имаме 150 доставчици на софтуери за всичките модулчета и не можем да ги сработим... Tesla има само 1 суперкомпютър и другото са изпълнителни механизми...
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Китайците са си поставили за цел основната част на икономиката им да се измести от производството на дрехи и ниско технологични продукти към фотоволтаици батерии и електромобили и да станат основен световен производител на тези продукти. Дали ще спрат държавната подкрепа? А дано ама надали. А тя отдавна не е субсидии за покупка на електромобил. Правят нещо от което трябва да копират и европейците.
  • #8
    до #4 ( преди 4 месеца )
    Китайците не печелят, ако им се спрат субсидиите още утре няма да остане нито едната китайска фирма за автомобили.
  • #7
    im-дртiйУАЙТB0Y! ( преди 4 месеца )
    Аз на вази речех ли ви, че нещата при дойче авто-джамбази и айдушки оформени крадци с техните уж-премиум барачки ХИЧ даже не са розови - еМБечките направо ограчиха избора на клиентите си, а ФаУ-Ветата всячески режат разходи и пестят!!! А пък Цените им летят ли, летят - също като фтичките директно към южните морски брегове...
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    2-ри, на тебе май високо ти е дошло напрежението. Аз където живея се карат дизели, но не се махат филтрите и въздуха е къде по-чист от софийския или който и да вземеш в България. Да ги пуснат пък ще видим, 3г са много време, я камилата я камиларя. На фона че имат проблеми с е-С3 и е-3008. Отделно моделите ше са 20 за Стелантис, което значи 3-4 и продавани под различни имена.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ще им се наложи да забравят за огромните печалби, паниката свърши и слабите играчи си купиха преди година, две без отстъпки като чакаха до година, Тази година който е искал си взе нова кола с огромна отстъпка и изкуствения дефицит и огромните маржове ще им се наложи да ги забравят това си беше измамата на века но и народа е глупав и не разбира от иконимика, нова кола без 15-20% надолу не се взима!
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Китайците правят обратното. Увеличават производството и намаляват маржът на печалбата което в съчетание с икономиите от мащаба намалява цените на продукта и увеличава продажбите. Печелят от оборот, а не от увеличаване на маржа на печалбата.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Volkswagen орязва още два пъти разходите, за да печели" да произвеждаш по-малко за да печелиш повече от съкращаване на разходите не ми изглежда устойчива стратегия. В един момент няма да има накъде повече да съкращават производството, за да могат да си делят печалбата във вид на дивиденти, спестени от заплатите на уволнените работници.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Набълбукал ти се е мозъка от дишане на мръсен въздух. Стелантис ще пусне нови 20 електрически модела в следващите 3 години.
fallback
Последни