С 4735 регистрации през юли и общо 30% ръст за годината на фона на 2023, българският пазар на нови автомобили продължава да се движи с рекордно темпо, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите седем месеца на годината у нас са регистрирани 31 157 нови автомобила в категории М1 и N1 - повече, отколкото за цялата 2020, и почти колкото за 2021. Ако темпото се запази до зимата, 2024 ще подобри рекорда на 2008, най-силната година за българския пазар до момента.
Първото Ferrari Purosangue в България вече е факт, регистрирано през юли
Битката на върха при най-продаваните марки и модели също се очертава рекордно оспорвана: разликата между лидерите при марките е само 47 автомобила, а при моделите - едва 10 (подробности вижте в галерията под статията). За отбелязване е също продължаващият възход на китайските производители в България. Макар у нас официално да са представени само два от тях (Great Wall Motor и Dongfeng), китайските коли вече имат общ пазарен дял над 1.8% - повече от Audi или Mazda.
Renault Clio - 262 |
Най-високите сегменти на пазара също се развиват отлично, ако се съди по регистрираните у нас от началото на годината 11 нови Ferrari (включително вече и първото Purosangue), 9 Lamborghini, 8 Benltey и 4 Aston Martin. Звучи куриозно, но Rolls-Royce има също толкова нови регистрации в България през 2024, колкото и Mitsubishi - по 6.
Сред моделите със съществено пазарно присъствие, най-големи ръстове тази година имат Land Rover Defender (+461%, след една голяма държавна поръчка), Nissan X-Trail (+324%) и Hyundai i10 (+252%). С трицифрен скок в регистрациите са още Skoda Scala и Superb, Ford Focus, Suzuki Vitara и Jimny, Nissan Qashqai, Peugeot 2008, Toyota Yaris, Dacia Jogger, Kia Ceed и Volkswagen Golf.
Моделите с най-голям спад са Dacia Spring (-59%), Audi Q7 (-55%), Nissan Juke (-54%), VW Taigo (-49%) и Hyundai Kona (-45%).
Най-продаваните марки и модели в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Пазарен дял: 1.5%
На фона на ускорено растящия български пазар, Audi е една от малкото марки със спад на фона на миналата година (-21%). Причините са в известния отлив от сегмента на електромобилите, където марката бе фокусирала главните си усилия напоследък, и също в намаляващото търсене (спад от 55% спрямо 2023) на флагмана Q7. Последното можеше да се очаква, защото актуалното поколение е на пазара вече почти десетилетие, въпреки двата фейслифта. Третата генерация на Q7 се очаква в края на следващата година.
Най-продавани модели:
Q5 - 97
Q8 - 87
Q3 - 65
Q7 - 61
A4 -30
A6 - 30
A3 - 30