С 4735 регистрации през юли и общо 30% ръст за годината на фона на 2023, българският пазар на нови автомобили продължава да се движи с рекордно темпо, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите седем месеца на годината у нас са регистрирани 31 157 нови автомобила в категории М1 и N1 - повече, отколкото за цялата 2020, и почти колкото за 2021. Ако темпото се запази до зимата, 2024 ще подобри рекорда на 2008, най-силната година за българския пазар до момента.
Първото Ferrari Purosangue в България вече е факт, регистрирано през юли
Битката на върха при най-продаваните марки и модели също се очертава рекордно оспорвана: разликата между лидерите при марките е само 47 автомобила, а при моделите - едва 10 (подробности вижте в галерията под статията). За отбелязване е също продължаващият възход на китайските производители в България. Макар у нас официално да са представени само два от тях (Great Wall Motor и Dongfeng), китайските коли вече имат общ пазарен дял над 1.8% - повече от Audi или Mazda.
Renault Clio - 262 |
Най-високите сегменти на пазара също се развиват отлично, ако се съди по регистрираните у нас от началото на годината 11 нови Ferrari (включително вече и първото Purosangue), 9 Lamborghini, 8 Benltey и 4 Aston Martin. Звучи куриозно, но Rolls-Royce има също толкова нови регистрации в България през 2024, колкото и Mitsubishi - по 6.
Сред моделите със съществено пазарно присъствие, най-големи ръстове тази година имат Land Rover Defender (+461%, след една голяма държавна поръчка), Nissan X-Trail (+324%) и Hyundai i10 (+252%). С трицифрен скок в регистрациите са още Skoda Scala и Superb, Ford Focus, Suzuki Vitara и Jimny, Nissan Qashqai, Peugeot 2008, Toyota Yaris, Dacia Jogger, Kia Ceed и Volkswagen Golf.
Моделите с най-голям спад са Dacia Spring (-59%), Audi Q7 (-55%), Nissan Juke (-54%), VW Taigo (-49%) и Hyundai Kona (-45%).
Най-продаваните марки и модели в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Пазарен дял: 7.5%
Регистрациите на VW растат с доста по-ниско темпо от средното на пазара - само 9%. Но пък до края на юли марката е пласирала у нас с почти 70 автомобила повече, отколкото за цялата 2021 година. За пръв път от дълги години най-продаваният модел е Golf, със 106% ръст на годишна база, докато малките кросоувъри T-Roc, T-Cross и Taigo отчитат двуцифрени спадове. За сметка на това новото поколение на Tigian увеличава регистрациите с 66% спрямо 2023, въпреки чувствително по-високата си цена.
Най-продавани модели:
Golf - 360
T-Roc - 319
Caddy - 300
Tiguan - 255
Arteon - 214
Taigo - 146
T-Cross - 137
Crafter - 133