С 4735 регистрации през юли и общо 30% ръст за годината на фона на 2023, българският пазар на нови автомобили продължава да се движи с рекордно темпо, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите седем месеца на годината у нас са регистрирани 31 157 нови автомобила в категории М1 и N1 - повече, отколкото за цялата 2020, и почти колкото за 2021. Ако темпото се запази до зимата, 2024 ще подобри рекорда на 2008, най-силната година за българския пазар до момента.
Първото Ferrari Purosangue в България вече е факт, регистрирано през юли
Битката на върха при най-продаваните марки и модели също се очертава рекордно оспорвана: разликата между лидерите при марките е само 47 автомобила, а при моделите - едва 10 (подробности вижте в галерията под статията). За отбелязване е също продължаващият възход на китайските производители в България. Макар у нас официално да са представени само два от тях (Great Wall Motor и Dongfeng), китайските коли вече имат общ пазарен дял над 1.8% - повече от Audi или Mazda.
Renault Clio - 262 |
Най-високите сегменти на пазара също се развиват отлично, ако се съди по регистрираните у нас от началото на годината 11 нови Ferrari (включително вече и първото Purosangue), 9 Lamborghini, 8 Benltey и 4 Aston Martin. Звучи куриозно, но Rolls-Royce има също толкова нови регистрации в България през 2024, колкото и Mitsubishi - по 6.
Сред моделите със съществено пазарно присъствие, най-големи ръстове тази година имат Land Rover Defender (+461%, след една голяма държавна поръчка), Nissan X-Trail (+324%) и Hyundai i10 (+252%). С трицифрен скок в регистрациите са още Skoda Scala и Superb, Ford Focus, Suzuki Vitara и Jimny, Nissan Qashqai, Peugeot 2008, Toyota Yaris, Dacia Jogger, Kia Ceed и Volkswagen Golf.
Моделите с най-голям спад са Dacia Spring (-59%), Audi Q7 (-55%), Nissan Juke (-54%), VW Taigo (-49%) и Hyundai Kona (-45%).
Най-продаваните марки и модели в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Пазарен дял: 5.2%
Ford понесе тежко Covid-кризата, но в последните две години уверено си връща загубените тогава позиции. През 2024 марката има 23 на сто ръст на българския пазар въпреки спрялото производство на някогашния бестселър Fiesta. Focus се радва на голям интерес в последната си година на пазара, а пикапът Ranger е един от трите най-продавани автомобила у нас за юли, след една голяма изпълнена поръчка.
Ford има и най-големия брой дерегистрирани автомобили с цел реекспорт от всички марки у нас - 164
Най-продавани модели:
Ranger - 270
Focus - 270
Kuga - 195
Transit Courrier - 164
Transit - 145
Puma - 138
Transit Custom - 104
Fiesta - 79