С 4735 регистрации през юли и общо 30% ръст за годината на фона на 2023, българският пазар на нови автомобили продължава да се движи с рекордно темпо, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите седем месеца на годината у нас са регистрирани 31 157 нови автомобила в категории М1 и N1 - повече, отколкото за цялата 2020, и почти колкото за 2021. Ако темпото се запази до зимата, 2024 ще подобри рекорда на 2008, най-силната година за българския пазар до момента.
Първото Ferrari Purosangue в България вече е факт, регистрирано през юли
Битката на върха при най-продаваните марки и модели също се очертава рекордно оспорвана: разликата между лидерите при марките е само 47 автомобила, а при моделите - едва 10 (подробности вижте в галерията под статията). За отбелязване е също продължаващият възход на китайските производители в България. Макар у нас официално да са представени само два от тях (Great Wall Motor и Dongfeng), китайските коли вече имат общ пазарен дял над 1.8% - повече от Audi или Mazda.
Renault Clio - 262 |
Най-високите сегменти на пазара също се развиват отлично, ако се съди по регистрираните у нас от началото на годината 11 нови Ferrari (включително вече и първото Purosangue), 9 Lamborghini, 8 Benltey и 4 Aston Martin. Звучи куриозно, но Rolls-Royce има също толкова нови регистрации в България през 2024, колкото и Mitsubishi - по 6.
Сред моделите със съществено пазарно присъствие, най-големи ръстове тази година имат Land Rover Defender (+461%, след една голяма държавна поръчка), Nissan X-Trail (+324%) и Hyundai i10 (+252%). С трицифрен скок в регистрациите са още Skoda Scala и Superb, Ford Focus, Suzuki Vitara и Jimny, Nissan Qashqai, Peugeot 2008, Toyota Yaris, Dacia Jogger, Kia Ceed и Volkswagen Golf.
Моделите с най-голям спад са Dacia Spring (-59%), Audi Q7 (-55%), Nissan Juke (-54%), VW Taigo (-49%) и Hyundai Kona (-45%).
Най-продаваните марки и модели в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Пазарен дял: 3.6%
С 15% ръст на фона на миналата година, BMW постига най-високия си пазарен дял на пазара на нови автомобили в България. При това, за радост на дилърите, ръстът идва най-вече от най-скъпите и доходни модели (+90% за X7, +34% за X5). 2024 се очертава и като поредна рекордна година за М-поделението в България, включително и с нови 19 регистрации на флагмана XM.
Най-продавани модели:
X7 - 163
X5 - 160
3 Series - 135
X6 - 80
X3 - 80
7 Series - 79
5 Series - 67
X1 - 63