Германският производител Audi представи новите Audi A6 e-tron Sportback и Avant, които представляват важен крайъгълен камък за марката, въпреки продължаващия спад на пазара на електромобилинте.
Подобно на братчето си Q6 e-tron, новите модели също използват платформата PPE (Premium Platform Electric), която е послужила и за основа на новото Porsche Macan. А дизайнът им, напълно очаквано, следва този на концептуалния прототип Audi A6 e-tron от 2021 г.
Самата концепция беше доста ефектна и серийните версии не остават по-назад. Sportback и Avant са с дължина 4,93 метра, което е почти същото като сегашното A6 с вътрешно горене (което ще стане A7 през следващата година). Широчината е 1,92 метра, а междуосието е 2946 милиметра. Комбито е с 40 милиметра по-високо от версията Sportback.
Дизайнерите на Audi са особено горди от коефициента на съпротивление на новия автомобил. Sportback остава на 0,21, което е най-добрата стойност в неговия клас. От своя страна Avant постига изключителните 0,24. Аеродинамично оптимизираните колела се предлагат от 19 цола (стандартно), 20 (фабрично за моделите S6 e-tron) и до 21 цола като опция.
Както при първия e-tron, противоречивите дигитални външни огледала се предлагат като опция, но вече като второ поколение - те могат да се сгъват и екраните са поставени по-високо отвътре, което ги прави по-лесни за виждане.
По отношение на осветлението, A6 e-tron за първи път включва светещи пръстени отзад, дигитални дневни светлини с LED технология и второ поколение OLED дигитални задни светлини отзад. Последните също създават динамичен светлинен подпис (променя външния вид) по време на шофиране.
Що се отнася до интериора, той до голяма степен повтаря този на новия Q6 e-tron. В негова основна роля играят 11,9-инчов наклонен широкоекранен дисплей Virtual Cockpit и 14,5-инчов монитор на информационно-развлекателната система. Има и нов 10,9-инчов пътнически екран и head-up дисплей с добавена реалност от второ поколение, който е с 30% по-голям, отколкото в Q4 e-tron. Операционната система е Android Automotive OS на Google.
Има и нова „светлина за взаимодействие“ (както я нарича Audi) около арматурното табло, отпред към предното стъкло, която показва, наред с други неща, колко вече е заредена колата. От Audi допълват, че всички използвани материали са подбрани от функционална гледна точка. В същото време пространството отзад е гигантско, с обем на багажника от 502 до 1330 литра при Sportback и с 90 литра повече при Avant. Audi определя капацитета на теглене на 2,1 тона.
Други акценти включват подобрен гласов контрол, който може да използва и ChatGPT, и нов панорамен стъклен покрив с променлива прозрачност. Има и звукова система Bang & Olufsen с високоговорители за подглавници, които позволяват персонализиран съраунд звук, както и персонални навигационни и телефонни подкани.
Първоначално ще се предлагат два версии. Стандартното A6 e-tron получава синхронен двигател с постоянен магнит на задната ос с 367 к.с. Благодарение на него автомобилите със задно предаване ускоряват от 0 до 100 за 5,4 секунди и достигат максимална скорост от 210 км/ч.
В случая на S6 e-tron, наличен също в Sportback и Avant, отпред е добавен асинхронен двигател, за да се достигне 503 к.с., което прави 551 с Launch Control. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,9 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.
Литиево-йонната батерия предлага нетен капацитет от 94,9 kWh. От Audi посочват пробег от над 750 км в A6 e-tron Sportback и повече от 720 в Avant. S6 трябва да достигне 670 км. Максималната мощност на зареждане е 270 kW, като германската марка обещава постигане на от 10 до 80% за 21 минути.
Базовата версия ще пристигне през 2025 г. с по-малко мощност и по-малка батерия от 83 kWh, както и вариант с quattro задвижване на всички колела. Новите A6 и S6 e-tron могат да бъдат поръчани от септември, а доставките ще започнат през декември. Компанията от Инголщат все още не е коментирала цените.
Още снимки на новите електромобили - вижте в галерията: