IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи новите A6 e-tron Sportback и Avant

Електромобилите получават впечатляващ пробег и забележителна аеродинамика

Германският производител Audi представи новите Audi A6 e-tron Sportback и Avant, които представляват важен крайъгълен камък за марката, въпреки продължаващия спад на пазара на електромобилинте.


Audi A6 e-tron Sportback и Avant


Подобно на братчето си Q6 e-tron, новите модели също използват платформата PPE (Premium Platform Electric), която е послужила и за основа на новото Porsche Macan. А дизайнът им, напълно очаквано, следва този на концептуалния прототип Audi A6 e-tron от 2021 г.

Самата концепция беше доста ефектна и серийните версии не остават по-назад. Sportback и Avant са с дължина 4,93 метра, което е почти същото като сегашното A6 с вътрешно горене (което ще стане A7 през следващата година). Широчината е 1,92 метра, а междуосието е 2946 милиметра. Комбито е с 40 милиметра по-високо от версията Sportback.


Audi A6 e-tron Sportback и Avant


Дизайнерите на Audi са особено горди от коефициента на съпротивление на новия автомобил. Sportback остава на 0,21, което е най-добрата стойност в неговия клас. От своя страна Avant постига изключителните 0,24. Аеродинамично оптимизираните колела се предлагат от 19 цола (стандартно), 20 (фабрично за моделите S6 e-tron) и до 21 цола като опция.

Както при първия e-tron, противоречивите дигитални външни огледала се предлагат като опция, но вече като второ поколение - те могат да се сгъват и екраните са поставени по-високо отвътре, което ги прави по-лесни за виждане.


Audi A6 e-tron Sportback и Avant


По отношение на осветлението, A6 e-tron за първи път включва светещи пръстени отзад, дигитални дневни светлини с LED технология и второ поколение OLED дигитални задни светлини отзад. Последните също създават динамичен светлинен подпис (променя външния вид) по време на шофиране.

Що се отнася до интериора, той до голяма степен повтаря този на новия Q6 e-tron. В негова основна роля играят 11,9-инчов наклонен широкоекранен дисплей Virtual Cockpit и 14,5-инчов монитор на информационно-развлекателната система. Има и нов 10,9-инчов пътнически екран и head-up дисплей с добавена реалност от второ поколение, който е с 30% по-голям, отколкото в Q4 e-tron. Операционната система е Android Automotive OS на Google.


Audi A6 e-tron Sportback и Avant


Има и нова „светлина за взаимодействие“ (както я нарича Audi) около арматурното табло, отпред към предното стъкло, която показва, наред с други неща, колко вече е заредена колата. От Audi допълват, че всички използвани материали са подбрани от функционална гледна точка. В същото време пространството отзад е гигантско, с обем на багажника от 502 до 1330 литра при Sportback и с 90 литра повече при Avant. Audi определя капацитета на теглене на 2,1 тона.

Други акценти включват подобрен гласов контрол, който може да използва и ChatGPT, и нов панорамен стъклен покрив с променлива прозрачност. Има и звукова система Bang & Olufsen с високоговорители за подглавници, които позволяват персонализиран съраунд звук, както и персонални навигационни и телефонни подкани.


Audi A6 e-tron Sportback и Avant


Първоначално ще се предлагат два версии. Стандартното A6 e-tron получава синхронен двигател с постоянен магнит на задната ос с 367 к.с. Благодарение на него автомобилите със задно предаване ускоряват от 0 до 100 за 5,4 секунди и достигат максимална скорост от 210 км/ч.

В случая на S6 e-tron, наличен също в Sportback и Avant, отпред е добавен асинхронен двигател, за да се достигне 503 к.с., което прави 551 с Launch Control. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,9 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.


Audi A6 e-tron Sportback и Avant


Литиево-йонната батерия предлага нетен капацитет от 94,9 kWh. От Audi посочват пробег от над 750 км в A6 e-tron Sportback и повече от 720 в Avant. S6 трябва да достигне 670 км. Максималната мощност на зареждане е 270 kW, като германската марка обещава постигане на от 10 до 80% за 21 минути.

Базовата версия ще пристигне през 2025 г. с по-малко мощност и по-малка батерия от 83 kWh, както и вариант с quattro задвижване на всички колела. Новите A6 и S6 e-tron могат да бъдат поръчани от септември, а доставките ще започнат през декември. Компанията от Инголщат все още не е коментирала цените.


Още снимки на новите електромобили - вижте в галерията:


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ами ( преди 1 месец )
    То и без това Ауди са в дъното на продажбите на автомобили, не виждам с новите изпълнения какво ще се промени. Никой не им купува автомобилите.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    четири кръгли нули една недостига на ауди да се включат в олимпийските игри където е най-важно участието казва в словото си Пиер дьо Кубертен на конгреса в Париж на 23 юни 1894
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Много добре, сигурен съм, че качеството на интериор ще е без забележки за 76к евро, но дизайна ми идва отпред хюндай йоник ат 2018, отзад вярно кия, нещо корейско. Интересно, браво за пробега, но разхода като на другите аудита ли е ~30кв/100
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И аз съм с С7 и още не съм намерил с какво да я сменя. Залагах много на тази А6, но с 2,5 т. маса - не, благодаря.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поне са запазили комбитоТоз джам на тавана какво им пречеше да направят нормална панорама, отваряща се.Сегашното ми C7.5 я има и е брутална, а тази променлива затъмненост нищо няма да прави спрямо нормалната щора. От към визия, c7 и c8 дори имат повече индивидуалност. Това мога да го сбъркам с Кия в тъмното. Екрани навсякъде, черен лак и тъч колкото и стара да е сегашната ми 6ца, не бих я сменил, за жалост. Или поне не с Ауди. Дано новата 6ца(А7) е нещо по различно
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нелош опит, но толкова. Багажникът е по-голям от на А6 с 30 литра (комби спрямо комби), но като се има предвид, че е електромобил на специализирана платформа, всъщност постижението е посредствено. Model S има 709 без фрънка, а е лифтбак. Иначе съдейки по реалните тестове на Q6, който е със същото задвижване, А6 ще прави същия пробег като Model S, което е отлично постижение. Аудитата също все още изостават по тегло, макар че имат напредък.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Tur2 ( преди 1 месец )
    Тоя Хюндай на снимките е доста интересен. Добре добре...
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, митичен, като стар и развален грамофон си. Разбрал недоразбрал, хванал си се за думи малко извадени от конктекста (тълкуваш както ти е удобно и не чуваш какво ти се говори) въртиш и дъвчеш едно и също.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Към 3 ( преди 1 месец )
    За сравнение сега А6 комби 200 коня дизел е 61 К евро
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Обаче много пари искат - 76К евро