Преди около три десетилетия (1990–1992 г.) Lotus пусна кола, която разгневи британското правителство. Тя беше наречена Lotus Carlton, въпреки че всъщност бе Vauxhall Carlton (Opel Omega A в Европа), който Lotus модернизира и превърна в спортен седан.
Колата смая всички с максималната си скорост от 285 км/ч, като някои членове на британския парламент бяха толкова изумени, че призоваха за забрана по пътищата на Обединеното кралство, но не успяха. Проблемът не беше толкова в максималната скорост, а в това, че Carlton беше „вълк в овча кожа“ – седан с 4 врати, по-бърз от 964 Porsche 911, BMW M5 и дори Ferrari 348.
Интересното е, че Lotus току-що навлезе в подобни води с наскоро пуснатия суперседан Emeya, който има 950 к.с. Той излезе в отговор на Porsche Taycan, чиято най-бърза версия - Turbo S, използва overboost с лънч-контрол, за да достави 938 к.с. Никой обаче не иска забрана на Emeya, докато тези 11 коли нямаха подобен късмет. Те бяха забранени на различни места по света (основно в САЩ), защото са твърде бързи.
11 коли, забранени за това, че са твърде бързи (ГАЛЕРИЯ):
Тъжната реалност на забраната на R34 GT-R V-Spec в САЩ е особено полезнена за феновете на модела. Той беше напълно усъвършенстван за времето си, като получи нов екран на таблото, който показваше данни за двигателя и работата, като например броя на G-силите, на които колата е подложена.
Сега R34 GT-R V-Spec може да бъде внесе в Щатите, но не можете да се кара по обществени пътища, а само на писта. Или пък да бъде използван като експонат на изложения, при условие, че бъде закаран на място. Той обаче е забранен за обществени пътища благодарение на Федералните стандарти за безопасност на моторните превозни средства от 1988 г.