IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche ще запази Cayenne с ДВГ по-дълго от електрическия Taycan

Германският производител усеща все по-силно ефектите от слабите продажби на EV

Porsche се присъедини към други автомобилни производители в адаптирането на своята стратегия за електрификация към отслабващите продажби на изцяло електрически автомобили. Големият SUV Cayenne, задвижван от ДВГ, ще се произвежда по-дълго от планираното, докато производството на Taycan ще бъде съкратено.


Porsche Cayenne EV


Шефът на компанията Оливър Блуме се присъедини към колегата си от Audi - Гернот Дьолнер, като призна, че в Porsche не са оценили правилно ситуацията на пазара на електрически превозни средства. „Преминаването към електрически автомобили ще отнеме повече време, отколкото предполагахме преди пет години“, казва шефът на марката, който е и главен изпълнителен директор на групата.

Четвъртото поколение Porsche Cayenne ще бъде пуснато като електрически SUV (на снимките), както е планирано, съобщава Automobilwoche. Намерението обаче е да продължи изграждането на двигателя с вътрешно горене и plug-in хибрида до края на десетилетието. А това означава, че старата версия на Cayenne, базирана на модулната надлъжна матрица (MLB), ще продължи да се предлага.


Porsche Cayenne EV


Porsche Macan, от друга страна, вече няма да има двигател с вътрешно горене. Електрическата версия, базирана на Premium Platform Electric (PPE), вече може да бъде конфигурирана и ще бъде пусната на пазара през 2024 г. До момента са получени около 15 000 предварителни поръчки за този модел.

За сравнение, през първата половина на годината в света са продадени 8838 бройки от Porsche Taycan. Това съответства на спад от 51 процента. Разбира се, тук също се забелязва промяната на модела поради последния фейслифт. Поради спада в търсенето Porsche обмисля отмяна на една от двете смени на Taycan в завода в Цуфенхаузен. Първоначално електрическият модел се произвеждаше на три смени, т.е. денонощно.


Porsche Taycan


„2024 г. е „година на преход", като почти всички модели ще бъдат модернизирани. През 2025 г. обаче очакваме „V-ефект", т.е. силно завръщане на продажбите. Тогава ще разполагаме с почти изцяло ново продуктово портфолио", допълва Блуме.

Промените в гамата включват излизането на фейслифт на Porsche 911, както и на новото поколение на Panamera. Подобно на Macan с двигател с вътрешно горене, Cayman и Boxster също ще отпаднат заради новите новите разпоредбите на ЕС за киберсигурност.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Илиян ( преди 1 месец )
    Електрически спортни коли имат смисъл само ако се сменя батерията за сравнително същото време на зареждане с гориво. Представи си, купуваш си електро порше, отиваш на Нюрбургринг, караш две обиколки и батерията е чао. Отиваш в "батеростанцията", натискаш някокко бутона, новата батерия е качена и караш още две обиколки и после пак така :) Колкото и да е неудобно, е по-добре отколкото да чакаш 50 минути да се зареди огромната батерия до 80% и да караш една обиколка.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    9-ти, като нямате други смислени доводи се хващате като удавник за сламка - ама незаконно билло да караш с 1хх? Айде *** си търси друга опорка. Аман от "праведници", ама само когато им изнася..
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    Всички усещат ефектите от слабите продажби на ТЕХНИТЕ ev. Данните на JATO са факт: към юли 2024 най-продаваното МПС в Света е.... Model Y естествено! 1,223 млн. коли, следван от RAV-4 с 1,075 млн. Нищо ново под слънцето. Вечният шампион е един. Останалите се борят за място и се давят като власите на Дунава. Когато Мъск яде стъкло, онея нагъваха кюфтета. "Га ядохте кифтетата, ни ривахте, а?! А ся ривете" - Мъск
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    То ако става въпрос и Сандеро за 15К евро не е проблем да се кара с 120, но по твоите разсъждения изобщо не трябва да има Порше все пак в повечето държави е незаконно да се кара дори и с 140 в час
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    5-ти, за какво да давам 150к Евро за Порше, че да го карам с 120? За тези пари ще си взема 2 други, които хем имат повече пробег, хем пак мога да ги карам с 120? Че н всичкото отгоре и ще а по практични. Тайкана е теснотия до шия...
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    А еМакан със сигурност ще има по-малък пробег при висока скорост от Тайкан, но най-вероятно заради практичността отвътре и 20% по-ниска цена ще е по-продаван и вероятно е голяма част от обяснението за спада на Тайкан
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Нали това ти се казва, че не върви точно след като значително вдигнаха пробега му и максималната възможна скорост на зареждане. Още преди фейса правеше по над 350 км с 120 км/ч макар, че и 120 не е нещо особено
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не вървят, защото ако го караш както трябва пробега е смешен. А да си купиш е-Порше да го търкаляш само до 100 е не просто безумно, ами най-лесния начин да проплееш едни пари.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Пишеш глупости, цените и преди фейса не бяха кой знае колко по-ниски при сравними варианти, а след фейса вече с малката батерия Тайкан има повече пробег отколкото с голямата преди фейслифта
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    За кои подобрения говориш? Продажбите не вървят защото подобриха цената, като върховия модел струва почти двойно. За да тръгнат продажбите трябва да намалят цените.